Hovedmeny

Diverse spørsmål

Startet av Fleur, lørdag 18. september 2021, klokken 15:59

« forrige - neste »

Macmons

:+1:Takk, da har jeg kvitteringen klar til timen  :)
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

Lunsj

Jeg plukket opp Y'en i dag, og fikk med ladekabel uten knapp. Da må jeg enten fiske frem telefonen eller gå inn i bilen for å løsne kabelen fra bilen. Er det bare å forvente?

jlan

Ja dessverre. Du kan evt åpne døren uten å sette deg inn, trykke på høyre scrollehjul, så si "Lås opp ladekabel"
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lunsj

Sitat fra: jlan på fredag 03. desember 2021, klokken 22:36
Ja dessverre.

Takk for tips. Eventuelt skal jeg også stikke innom servicesenteret og be dem om å avslutte serviceordren som tydeligvis ligger inne på min bil - så får jeg kanskje kontakt via appen også (i følge appen er bile «til service»)...  ::)

Handyman

Sitat fra: cra på fredag 03. desember 2021, klokken 14:27
Sitat fra: tykkmann på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:10
Leser i Facebook-gruppa at «MY har en funksjon som gjør at viduene ikke går helt opp når du lukker døra når det er kaldt for å unngå at de skal fryse fast og evt. knuse hvis man klarer å rive opp døra». Det er vel det jeg opplever, da. Men jeg kan da ikke være den eneste.

Vet ikke om dette er likt på TMY som på TMS, men på TMS er det i alle fall ikke at toppen av glasset fryser fast som er problemet, men at glasset fryserfast i pakninga i underkant. Mulig kortere forflytning kan bøte på dette; vinduet lar seg alltid flytte litt ved at (den fastfrossne) pakningen "vris" litt. Får alltid åpna døra, men det har vært noen tilfeller der glasset så blir liggende utenpå dørlista i overkant.
Poenget med at glassene ikke går helt opp er følgende:
Dersom glasset er helt oppe og fryser fast i gummilsta i bunnen, vil ikke alltid glasset gå ned. Overkant av glasset vil da treffe lista over døråpningen når man lukker døra igjen. Det blir det stygge merker av, og glasset blir stående i spenn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

trykkertor

Sitat fra: Lunsj på fredag 03. desember 2021, klokken 22:15
Jeg plukket opp Y'en i dag, og fikk med ladekabel uten knapp. Da må jeg enten fiske frem telefonen eller gå inn i bilen for å løsne kabelen fra bilen. Er det bare å forvente?
Nei.
Hvis du har nøkkel via telefon (evt key fob i lommen), skal det være nok å trykke lett på dørhåndtaket bak til venstre. Så våkner bilen og du kan trekke ut ladekabelen.

Handyman

Sitat fra: trykkertor på lørdag 04. desember 2021, klokken 02:24
Nei.
Hvis du har nøkkel via telefon (evt key fob i lommen), skal det være nok å trykke lett på dørhåndtaket bak til venstre. Så våkner bilen og du kan trekke ut ladekabelen.
Det du beskriver vekker bare bilen. Det løser ikke ut ladekabelen. Det må gjøres fra bilen eller telefonen.
Det er derfor UMC (medfølgende ladekabel) og TWC har knapp.

Vidar H.

Sitat fra: Handyman på lørdag 04. desember 2021, klokken 13:14
Sitat fra: trykkertor på lørdag 04. desember 2021, klokken 02:24
Nei.
Det du beskriver vekker bare bilen. Det løser ikke ut ladekabelen. Det må gjøres fra bilen eller telefonen.
Det er derfor UMC (medfølgende ladekabel) og TWC har knapp.

Hei, jeg plukket opp min Y på fredag og fikk heller ikke ladekabel med knapp. Er dette en feil fra Tesla?

tjommi

Det er ikke knapp på Type 2 kabel som følger med, kun på UMC eller WallCharger (TWC).
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

Handyman

Sitat fra: tjommi på lørdag 04. desember 2021, klokken 23:25
Det er ikke knapp på Type 2 kabel som følger med, kun på UMC eller WallCharger (TWC).
TWC=Tesla Wall Connector. Laderen sitter i bilen ;-)

tjommi

Sitat fra: Handyman på søndag 05. desember 2021, klokken 00:31
Sitat fra: tjommi på lørdag 04. desember 2021, klokken 23:25
TWC=Tesla Wall Connector. Laderen sitter i bilen ;-)
Slight mix-up, my bad😇
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

tykkmann

Om noen kan hjelpe meg med dette nå;

Nødblinkinga starta plutselig mens jeg satt i bilen. Får den ikke av. Har prøvd å resette, men blinkinga bare fortsatte.

Noen forslag?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tykkmann

Sitat fra: Klykken på søndag 05. desember 2021, klokken 21:46
Prøvd å trykke knappen i taket?

Ja, men skjedde ingenting. Jeg måtte velge noe ala «slå av alt» på skjermen. Utrolig frustrerende. Blinkingen holdt på en halvtimes tid.

Tahamre

Hentet min bil i dag, fornøyd hittil, men en ting jeg lurer på. Hvordan er det med å svinge rattet helt over? Har vel vært problem med stag som knekker? Noen ganger når jeg har lagt helt over så kjennes det ut som noe ikke stemmer helt. Vanskelig å forklare, men jeg kjenner det i gasspedalen også.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA