Hovedmeny

Diverse spørsmål

Startet av Fleur, lørdag 18. september 2021, klokken 15:59

« forrige - neste »

geear

Nei, og det varierer nok også fra servicesenter til servicesenter. Jeg har bare fått melding med en dato og klokkeslett 4-5 dager frem i tid på mine utleveringer. Det går an å booke om, men de oppfordrer til å unngå det hvis mulig...

Elxy

Ser at Y performance kan bestilles med vinterdekk nå, men kun piggfritt... Trenger pigg pga lokale forhold. Noen som vet om det er muligheter/løsninger for å få til det?

Tesla P85D

Sitat fra: Elxy på søndag 23. januar 2022, klokken 14:52
Ser at Y performance kan bestilles med vinterdekk nå, men kun piggfritt... Trenger pigg pga lokale forhold. Noen som vet om det er muligheter/løsninger for å få til det?

Slenger meg på den jeg også. Skulle gjerne hatt 21 pigg i stede for 21 piggfritt. Men tipper det ikke er så lett å få omgjort fra piggfritt til pigg.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Elxy

Sjekker. Får den ikke med pigg fra Tesla, men de kan levere uten vinterdekk slik at jeg kan kjøpe det selv. Noen som har erfaringer/tanker om det er lurt...?

jlan

Du bør gjerne sjekke i tilfelle at dekkleverandøren din har tilgang til riktige TMPS. Eller får du med felger og TMPS fra Tesla?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Du får uansett kjøpt løse TPMS hos Tesla. Ca. 3200,- for et sett.

jlan

Sitat fra: geear på tirsdag 25. januar 2022, klokken 00:13
Du får uansett kjøpt løse TPMS hos Tesla. Ca. 3200,- for et sett.
Ja, mulig de har på lager nå. Men uansett, hvis de feiler så er det bedre å ha kjøpt hele hjulet på ett sted.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

PionerThink

Var en kjapp tur inne på en butikk i dag og kom ut i regnværet til en bil med vinduet åpent :(
Noen som har vært borti lignende?
Hadde jo ikke appen åpen på telefonen slik jeg kunne se, så skjønner ikke helt hvorfor det ene vinduet skulle gå ned? ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Otkristo

Sitat fra: PionerThink på lørdag 12. februar 2022, klokken 19:44
Var en kjapp tur inne på en butikk i dag og kom ut i regnværet til en bil med vinduet åpent :(
Hadde jo ikke appen åpen på telefonen slik jeg kunne se, så skjønner ikke helt hvorfor det ene vinduet skulle gå ned? ???
Ja, og da har det vært brukerfeil.
For fremtiden kan det være kjekt å aktivere disse to:

Handyman

Sitat fra: Otkristo på lørdag 12. februar 2022, klokken 20:14
Det trenger ikke være en brukerfeil at vinduet åpnet seg. Det har forekommet at vinduer åpner seg uten grunn. Jeg opplevde en gang at alle vinduene åpnet seg da jeg satt meg inn og lukket døra. Andre har rapportert om liknende tilfeller.
Men som du beskriver kan det være lurt å aktivere disse varslene/funksjonene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo

Sitat fra: Handyman på lørdag 12. februar 2022, klokken 20:53
Sitat fra: Otkristo på lørdag 12. februar 2022, klokken 20:14
Det trenger ikke være en brukerfeil at vinduet åpnet seg. Det har forekommet at vinduer åpner seg uten grunn. Jeg opplevde en gang at alle vinduene åpnet seg da jeg satt meg inn og lukket døra. Andre har rapportert om liknende tilfeller.
Men som du beskriver kan det være lurt å aktivere disse varslene/funksjonene.
Jeg bare svarte basert på egen erfaring i egen bil. Den gang var det min feil 😅

Fjeldern

Akkurat bestilt meg en Tesla og håper på levering i mars, sånn som det står på hjemmesida.
Vet at det kan være forskjell på leveringstida utifra valg. Er hvit da lengre leveringstid enn andre? Ettersom den er "gratis".

Når man først er inne på noen spørsmål: Hørt at det er snakk om at regenerering igjen skal kunne stilles inn. Er det noe som er bekrefta? Snøføret i går viste at det burde være en mulighet...

Hvor mye strøm trekker feks camping mode på sommeren? Er det bare litt frisk luft og varme den styrer?
Noen som har erfaring med å campe i bilen?

Det er så mye rart som blir skrevet om høyere nyttelast, muligens forandringer av batteristørrelsen osv. Hvor finner folk nyheter, og da helst bekreftede nyheter?

Contango

Ingenting som tyder på at du får senere levering med hvit. SW er endret på 3 og vel også på Y. Den merker snøen selv og justerer kjøreegenskapene deretter. Merker stor forskjell på glatt føre med treern vår nå. Mht camping mode, se Teslabjørn på Youtube. Høyere nyttelast er bekreftet fra levering i Tyskland. Du kan lese det meste av dette ved å gå gjennom de (mange) andre trådene her inne.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Fjeldern

Litt det med så mange tråder hvor ingen virker til å ha noe bekreftet som er vanskelig med å holde oversikt.

Jeg kjørte i snøkaoset på mandag, og regen når man skal bremse i sving, var en utfordring. Bremse med venstre benet var visst fy fy for bilen. Hadde jeg kunne gjort det, så hadde jeg stoppet bilen fra å bremse bak og forsøke å legge seg ut hele tiden.

Da skal jeg søke opp den videoen av Teslabjørn

Jaronsen

Hei, dette har sikkert vært besvart (opp til flere ganger tidligere), men når man blir kontaktet med en leveringsdato - er det da uproblematisk å be om utsatt levering(?), eller vil prisen kunne øke eller andre negative effekter?

Takk for svar!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA