Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forvarming

Startet av Catalyzator, fredag 24. august 2012, klokken 16:07

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: buestad på mandag 06. august 2012, klokken 09:12
Det burde selgeren på BOS Kristiansand visst da jeg var innom :) da hadde jeg kanskje havnet på iOn istedet. Han var veldig vag.

Litt off topic, men han jeg snakka først med på MotorForum i kristiansand mente at i-mieven hadde dieselvarmer, og da jeg spurte hvor man da fylte på diesel så leita han rundt bilen, men kunne ikke finne noe. Han sa at det var sikkert under panseret, men klarte ikke å få det opp :)

Så dette beviser bare at man må sjekke alt selv. Selgere er selgere...
Det gjør egentlig det. De har en tendens til å "forlove" seg før salget er gjordt. Du vet ikke om en selger er en OK selger før du lurer på noe etter at du har kjøpt bilen. Der har ikke "min" selger hos BOS Skøen vist seg fra sin beste side. Ihvertfall ikke ennå.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Phuc

I min kontrakt, så står det følgende under utstyr: "Bluetooth handsfree"

Kanskje jeg burde ta en tur tilbake og be om å få dette installert?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Kito76


Phuc

Sitat fra: Kito76 på mandag 06. august 2012, klokken 17:55
Phuc: Fikk du skvettlapper og tectyl behandling da?
Ja... dvs jeg betalte for det, men tror bluetooth-greiene henger igjen i systemet deres fra 2011-modellen.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Kito76

Du skal jo få utstyr ihht kontrakt. Vil gjerne ha skvettlapper på min også og ikke minst Tectyl behandling. Hvor mye betalte du ekstra? Kanskje ikke nødvendlig med tectyl behandling siden det uansett er 12 år mot rust??,,,

Bjornt

Bil radioen har Bluetooth . Handsfree virker som bare det. God høytalende kvalitet. "parer" seg villig med alle telefoner i familien, ikke noe problemer. ( Ion er dette 2012) Hvis du tektylbehandler bilen din selv ( på et aut. tectyl verksted) , bryter du den rustgarantien som importeren gir. Dette fikk jeg vite av BOS bruktbilsjef på Økern I Oslo. Ved rustkontroll skal forhandleren evt etterbehandle der det måtte trengs. 12 års garantien gjelder mot i gjennomrusting ! Ikke overflaterust. Delte meninger om tektylbehandling. Spørs hvor nødvendig det er i og med at det er galvanisert karosseri i dag.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Kris

Hei Bjornt, jeg har samme bil som deg. Vet du at den er galvanisert? Og hva slags rustbehandling kan BOS tilby uten at garantien brytes?
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Phuc

Sitat fra: Kito76 på mandag 06. august 2012, klokken 18:09
Du skal jo få utstyr ihht kontrakt. Vil gjerne ha skvettlapper på min også og ikke minst Tectyl behandling. Hvor mye betalte du ekstra? Kanskje ikke nødvendlig med tectyl behandling siden det uansett er 12 år mot rust??,,,
1500,- for Tectyl (ikke støybehandling, gjennomført av autolink as i Drammen)
1325,- for 2 små plastlapper som noen kaller skvettlapper.

Kan jo se i denne tråden at folk får rust på bakaksling, så understellsbehandling har noe for seg.
Om man vil være føre var, eller ta problemet når det dukker opp får være opp til hver enkelt.
Det jeg fikk vite vedr. understellsbehandling var at den som gjorde jobben måtte passe på å ikke ta strømledningene (2 røde ledninger visstnok).

Sitat fra: Bjornt på mandag 06. august 2012, klokken 21:44
Bil radioen har Bluetooth . Handsfree virker som bare det.
Jeg har i-MiEV 2012 og ikke iON (var litt off-topic med min "klage") ;)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Bjornt

Sitat fra: Kris på mandag 06. august 2012, klokken 21:57
Hei Bjornt, jeg har samme bil som deg. Vet du at den er galvanisert? Og hva slags rustbehandling kan BOS tilby uten at garantien brytes?

"2012 Mitsubishi i-MiEV Specifications
www.cars.com › ... › Mitsubishi › i-MiEV › 2012 - Oversett denne siden
2012 Mitsubishi i-MiEV. Starting MSRP ... Standard Body-colored front and rear bumpers. Standard Fully galvanized steel body material. Available Paint with ...
Ja den er hel galvanisert. BOS tilbyr ikke noe ekstra rustbeskyttelse for de mener den er bra nok beskyttet som den er, og garanterer dette med 12 års garanti mot  igjennom rusting.  Det er en årlig (tror jeg) sjekk av rustbeskyttelsen i forbindelse med service, og skulle det være påkrevd med noe etterbehandling så fikser de det gratis. En sjekk med BOS er vel greit å ta, men dette er i hovedsak sånn det fungerer.  Spør du en bilselger om det er nødvendig med noe ekstra rust beskyttelse vil de svare nei alle som en. Noe annet ville jo være å innrømme at de solgte ett mangelfullt produkt.   Er selv i bilbransjen, men ikke personbil. Last trailer.  Har tidligere behandlet privat bilene mine, men har sluttet med det. Mye da jeg stort sett bytter de ut  3-4 år, og er flink til å vaske og stelle med de.   
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Catalyzator

#24
Takk for masse interresant info, "Off-Topic" er helt ok   ;D
det utvider informasjonen med erfaringer og det er alltid
kjekt å få med seg.  

Foreløpig sitter det langt inne å sprenge økonomibudsjettet med
bilkjøp men jeg legger iallfall ikke fra meg håpet !  
Uansett vil jeg nok prioritere å få kjøpt en bil av en lokal forhandler
her i nærheten av eller i Rygge, men hva det blir vil vel komme an på
en kombinasjon av godt tilbud, omfattende tilbud, service og oppfølging
og selvfølgelig tilgjengelighet.   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Kito76

Helt enig. Foretrekker en lokal forhandler fremfor en som er langt unna. Kombinasjon av service, oppfølgning og pris var avgjørende for oss. Vi hadde nok reist til Drammen fra Oslo om pris forskjellen var over kr 20.000,-. Forskjellen tilslutt ble ca kr 7000,- for en C-Zero og da brukte vi 2 dager med mail og tlf for å prute  ;). Valgte tilslutt en Imiev og prisen var nesten det samme over alt.

elektrolux

Sitat fra: Kito76 på tirsdag 07. august 2012, klokken 11:36
Valgte tilslutt en Imiev og prisen var nesten det samme over alt.

Undersokte du hos Acar.no ?

Han har uslaaelige tilbud akkurat naa.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

e-max

Å kjøpe fra andre enn forhandler blir jo litt som å kjøpe på internett (kanskje ikke buksa passer), men så lenge produktet er helt likt så er det likevel trygt når besparelsene er store.
Nå ble det ikke helt suksess med el biler i Frankrike eller ellers i Europa, så en del optimistiske forhandlere sitter inne med mange biler på lager som de gjerne skulle ha blitt kvitt.
Det er fra disse lagrene jeg (Dag) selger via mitt firma.
Alle ser at når noen begynner å konkurrere med de etablerte forhandlerne så går prisene ned. Dette kommer elbil kjøperne til gode. Det at vi nå er flere som tilbyr biler fra grå import gjør prisene enda bedre. Og vi som har holdt på med og har interesse og drevet promotering for elbil kjøring bør vel bare være glade for det?
NB: Alle ION'ene som selges i Norge er 2011 modeller og produsert da. Derfor denne teksten i annonsen så ingen skulle føle seg lurt...
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Catalyzator

Heisann e-max ( Dag )  ;D 
Kjempeflott at du tok deg turen innom tråden her selv, jeg antar det
sikkert er litt guffent når noen stiller et sånt spørsmål om en bilselger
som jeg på sett å vis gjorde her men prisdiferansen er jo såpass stor
at de fleste ville vel vært litt "mistenksomme" slik jeg utrykte meg også.

Må innrømme at jeg ønsker meg en rød el-bil NÅ ... men økonomien
sier jeg må være tolmodig en stund til...  og bruken min gjør at jeg ikke kan
spare på krona med mindre effekt osv.

Takk for svaret ditt iallfall !
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Bjornt

Ja ser at Bertel O Steen også får inn biler fra tyske forhandlere. Min ion var det kun med tysk instr.bok og service hefte. Klistemerker på solskjerm med "Nothilferuf Peugeot Deutschland" osv. BOS skulle skaffe en norsk bok sa de, men det ville ta noen uker, som er helt riktig, da jeg ikke har sett noe til den ennå. Konkurranse er bare bra. At Dag driver en ordentlig foretning betviler jeg ikke. Parallell import er ikke lenger noe tabu begrep som før


Sitat fra: e-max på tirsdag 07. august 2012, klokken 15:33
Å kjøpe fra andre enn forhandler blir jo litt som å kjøpe på internett (kanskje ikke buksa passer), men så lenge produktet er helt likt så er det likevel trygt når besparelsene er store.
Nå ble det ikke helt suksess med el biler i Frankrike eller ellers i Europa, så en del optimistiske forhandlere sitter inne med mange biler på lager som de gjerne skulle ha blitt kvitt.
Det er fra disse lagrene jeg (Dag) selger via mitt firma.
Alle ser at når noen begynner å konkurrere med de etablerte forhandlerne så går prisene ned. Dette kommer elbil kjøperne til gode. Det at vi nå er flere som tilbyr biler fra grå import gjør prisene enda bedre. Og vi som har holdt på med og har interesse og drevet promotering for elbil kjøring bør vel bare være glade for det?
NB: Alle ION'ene som selges i Norge er 2011 modeller og produsert da. Derfor denne teksten i annonsen så ingen skulle føle seg lurt...
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA