Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forvarming

Startet av Catalyzator, fredag 24. august 2012, klokken 16:07

« forrige - neste »

Catalyzator

Heisann folkens   ;D  lenge siden jeg var innom her men nå må jeg ty til deres råd.
Jeg drømmer jo fremdeles om egen el-bil og studerer anonser med ujevnt tempo
og idag så jeg denne på finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36213653   
det står at han, Dag, anonserer som privatperson men han selger ifølge teksten
nye biler med garantier osv og da lurer jeg på om noen her inne kjenner til denne selgeren ?
Et avslag på 30tusen penger er jo fristende mye i forhold til vanlig forhandleres priser ...

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Kito76

Vær oppmerksom på garanti tiden. Synes det er useriøst å først "headline" at det er 2012 for så å skrive i annonsen at det er 2011 modell som ser lik ut som 2012  :)

Kris

De er i og for seg like. Den koster i underkant av 190 000 på BOS, så da sparer du 20 000. Men det kan fort koste mer dersom eventuelle reklamasjoner blir vanskelige i fremtiden. Jeg ville kjøpt av forhandler i Norge.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Catalyzator

Ja ...ø dere har nok rett begge to  8) 
Jeg er ingen sånn selvfikser uansett så service og garanti er viktig.
Takk for responsen iallfall.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Bjornt

Ikke tenk på det, dette er grå import. Direkte fra utlandet. Ikke noe galt med det, men som sagt mye dårligere garanti. BOS i Oslo selger en Ion til 199.900,- med vinterdekk og met, så da er det ikke noe å tenke på. med 5 Fem års garanti. Har kjøpt en Toyota for noen år siden på samme måte, følte meg litt "uglesett" på Toyota Oslo da jeg kom med garanti saker, men alt ble fikset OK selvfølgelig. 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Bjornt

Og vinterdekk på lettmetall felger er 10.000 kr bare det. !
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Kito76

Du får en helt ny C-Zero for under kr 190.000,- inkl vinterdekk. Forhandler i Drammen.

Kris

Med andre ord sparer du omtrent 10 tusen på dette tilbudet. Jeg ville hvertfall lagt fram den informasjonen til selger og gitt et bud der du sparer 40 tusen på norsk nypris :)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Kito76

Kjøp heller I-Miev  :). Koster mer, men synes "feelingen" er bedre enn Citroen og Peugeot. Forvarmer er også en kjempe pluss.

Kris

Kjøp heller den du liker best.
Andres "feeling" er verdiløs.
Men vurder varmealternativene nøye.
Personlig syns jeg Imiev var skivebom på varme.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Catalyzator

Hvis jeg kunne ha en bil til fornuftig bruk og en til... "den jeg liker best"
så ble jeg nok kunde hos:     http://www.arngren.net/utv-2.html       

Snakker om morsomt leketøy   ;D   

Men fra morro til fornuft bør jeg iallfall ha en som tåler lite bruk, kjører ikke
bil hver dag og den må ha mulighet for minimum 10 mil uten lading en skjelden
gang (også vinter) så det er kanske ikke så helt enkelt...
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

elektrolux

Kom i dialog med Svein Henning hos: http://acar.no/acar/Forside.html

Han vil helt sikkert gi deg det beste tilbudet.

Ellers formidler jo WWW.elbilhjelpen.no en Think City med soltak til kun 14400 Euro levert Stavanger, dog uten garanti.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

buestad

i-miev har 5 år/100.000km garanti på batteriene. iOn har 3år/50.000km.

Ellers så har i-miev to ekstra "gir" Vi bruker faktisk B-giret en del (Det gjør at motoren bremser litt mer når du slipper gassen)
i-MiEV 2012

hkaspenberg

Sitat fra: buestad på mandag 06. august 2012, klokken 08:12
i-miev har 5 år/100.000km garanti på batteriene. iOn har 3år/50.000km.

Ellers så har i-miev to ekstra "gir" Vi bruker faktisk B-giret en del (Det gjør at motoren bremser litt mer når du slipper gassen)

Feil, iOn har 5 år /  120000km, men nevner ikke spesifkt at de garanterer for battericeller som mister ytelse. Best garanti har Citroen CZero med 5år/120000km/80% gjenværende lagringskapasitet. (Har en sak gående med min bilselger som sa at iOn har samme garanti som CZero).

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

buestad

Det burde selgeren på BOS Kristiansand visst da jeg var innom :) da hadde jeg kanskje havnet på iOn istedet. Han var veldig vag.

Litt off topic, men han jeg snakka først med på MotorForum i kristiansand mente at i-mieven hadde dieselvarmer, og da jeg spurte hvor man da fylte på diesel så leita han rundt bilen, men kunne ikke finne noe. Han sa at det var sikkert under panseret, men klarte ikke å få det opp :)

Så dette beviser bare at man må sjekke alt selv. Selgere er selgere...
i-MiEV 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA