Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: telcontar på torsdag 11. november 2021, klokken 20:41

Største irritasjon på id3 er dog at den slår seg av selv om en bare skal kort tur ut av bilen. Det ser jeg fram til å slippe og slå av bilen når jeg selv vil
Det gjenstår å se hvordan BMW har løst dette. Hvis den ikke slår seg av når jeg låser bilen blir det bråk... har ikke tenkt å trykke på "stop" hver gang jeg må ut av bilen. Det ville vært Nord-Korea-nivå ass.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

telcontar

Ser faktisk fram til det, kall meg gjerne gammeldags. Jeg foretrekker det sånn

LMOR

Alt blir skrudd av når du låser døren. Har gjort det på de BMWene jeg har hatt.
Men skal du og rusle rundt, så spiller musikken videre, så lenge du ikke låser døren.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Sitat fra: LMOR på torsdag 11. november 2021, klokken 22:06
Alt blir skrudd av når du låser døren. Har gjort det på de BMWene jeg har hatt.
Men skal du og rusle rundt, så spiller musikken videre, så lenge du ikke låser døren.
Det var positivt!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorgenM

Ja, i3'n gjør det også.

i-Pace derimot...... PIIIIIIP  >:(
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

turfsurf

Sitat fra: JorgenM på fredag 12. november 2021, klokken 05:24
Ja, i3'n gjør det også.

i-Pace derimot...... PIIIIIIP  >:(
Er ett triks med I-Pace. La den stå i D når du går ut av førersetet. Står den i P slår den seg av.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ervil

Jeg prøvekjørte iX40 i går :) Nydelig bil på alle måter. Bilen hadde 21" vinterhjul og var mer stillegående enn min eTron SB med doble ruter og vesentlig bedre enn iPace'n jeg hadde før. Vil si at det var en fin kombo av komforten til Audi og sportligheten til Jaguar. Testkjøringen var en fin blanding av småkjøring med endel kraftig aksellerasjon og litt motorvei i 130. Jeg endte på et forbruk på 22.8. Både Audien og Jaguaren ville ligget på rundt 27-28 på samme kjøring. Bilens kalkulerte rekkevidde viste 350 km basert på min og tidligere testkjøringer. Det var 8 grader ute. På meg så virker det som om iX40 har samme rekkevidde som Jaguar iPacen jeg hadde tidligere :)

telcontar

Dere som prøvekjører bil med HK anlegget, håper på at dere kan gi litt info om inntrykket deres av det

Trond.m

Sitat fra: ervil på fredag 12. november 2021, klokken 08:50
Jeg prøvekjørte iX40 i går :) Nydelig bil på alle måter. Bilen hadde 21" vinterhjul og var mer stillegående enn min eTron SB med doble ruter og vesentlig bedre enn iPace'n jeg hadde før. Vil si at det var en fin kombo av komforten til Audi og sportligheten til Jaguar. Testkjøringen var en fin blanding av småkjøring med endel kraftig aksellerasjon og litt motorvei i 130. Jeg endte på et forbruk på 22.8. Både Audien og Jaguaren ville ligget på rundt 27-28 på samme kjøring. Bilens kalkulerte rekkevidde viste 350 km basert på min og tidligere testkjøringer. Det var 8 grader ute. På meg så virker det som om iX40 har samme rekkevidde som Jaguar iPacen jeg hadde tidligere :)
Dette er jo som musikk i våre ører 😊

LMOR

Sitat fra: telcontar på fredag 12. november 2021, klokken 08:58
Dere som prøvekjører bil med HK anlegget, håper på at dere kan gi litt info om inntrykket deres av det
Jeg kommer til å kjøre en grunding test om noen dager, og kanskje en måling med andre anlegg som referanse.
Jeg endret fra B&W til HK for å slippe å vente, og basert på andre reviewer så tror jeg HK er oppleves som veldig bra, og da godt nok for meg. Selv om bilen er stille, så blir det ikke et optimalt lytterom med så mange refleksjonspunkter.
Men stoler ikke på andre, så jeg må være sikker på av testene er gjort med gode nok kilder  8)

Rangering så langt (av elbiler som kan kjøpes i dag og som jeg har testet, og tested subjektivt og med måling av frekvens og impulsrespons med Dirac):
1. Beste Meridian anlegget i i-Pace
(mellom her opp mot Meridian ligger Dirac anlegget jeg hadde i BMW F10)
2. Standardanlegget i id.4
3. HK anlegget i BMW i3
4. Burmeister anlegget i EQC
5. Hyundai Ioniq 5, beste anlegg (her ble det ikke måling, fordi den ikke taklet koblingen til testutstyret..)
6. Standardanlegget i Enyaq

telcontar

Sitat fra: LMOR på fredag 12. november 2021, klokken 10:26
Sitat fra: telcontar på fredag 12. november 2021, klokken 08:58
Jeg kommer til å kjøre en grunding test om noen dager, og kanskje en måling med andre anlegg som referanse.
Jeg endret fra B&W til HK for å slippe å vente, og basert på andre reviewer så tror jeg HK er oppleves som veldig bra, og da godt nok for meg. Selv om bilen er stille, så blir det ikke et optimalt lytterom med så mange refleksjonspunkter.
Men stoler ikke på andre, så jeg må være sikker på av testene er gjort med gode nok kilder  8)

Ser fram til din test   :).

Skal nok prøvekjøre bilen selv etterhvert, men har ikke tid enda.

LMOR

https://youtu.be/6SXseWCR_DE

IDrive, grundig, men mye av det samme.

Ift egen knapp til rattvarme, så tar ikke det mange sekund å skru av/på.
Og slik jeg har forstått det så trenger en ikke tenke så mye på det lengre. Det går automatisk. Har nesten alltid klimaanlegget på AUTO, så det blir bra at rattvarme blir en del av det.

telcontar

Nå gjelder det egentlig å ikke glede seg for mye så en blir skuffet 😛

john

Har testet iX med HK og B&W, og ift listen over her vil jeg si at i3 med HK er en  dab-radio fra Wish i forhold.

B&W er noe av det bedre jeg har hørt i bil noensinne. Har hatt X5 med B&O tidligere. Det er ikke i samme klasse.
Interessant med lyd i nakkestøttene og "shaker" i setet. Skal godt gjøres å fange opplevelsen med måleutstyr. Men i sin helhet utrolig bra. Særlig mellomtone som ofte er grøtete i bil. Får virkelig følelsen av premium her. "Ulempen" er at det blir lett å høre at kilden er dårlig, dvs DAB kanaler med lav bitrate er helt ulidelig.

Prøvde også HK som også er et veldig bra anlegg, nærmest røverkjøp til prisen. God balanse, mer en god trøkk og behagelig å lytte til. Milevis bedre enn HK i min vesle i3 iallefall. Jeg har valgt HK og kommer ikke til å savne noe mer i det daglige.

telcontar

HK anlegget ser ut til levere mye for pengene, ser fram til å teste det selv. For en som har budsjett å holde seg til så var B&W aldri med i vurderingen dessverre

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA