Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: LMOR på tirsdag 21. september 2021, klokken 20:56
Journalister begynner å få tilgang til biler, her med guiding fra BMW


https://youtu.be/yZV8OjTVvKM
Litt trist at BMW-dama sier at bagasjerommet er likt som X3, "I must be honest with you".
Hva pokker tenkte de på da de designet denne? Så sparte jeg 800.000... ta kontakt hvis noen vil ha en pythonic blue iX40 før jul.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

#16
Dette er vel ikke noe nytt? Ca 500l og ikke 650l.
Men flere skriver at bakluken er utformet slik at en får god utnyttelse av plassen i høyden.
Totalt sett mer i praksis enn jeg hadde på 5 serien, og ca det samme som en X5 hybrid.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

iX3 har jo faktisk et bagasjerom som gir plass til flere banankasser enn e-tron. Så jeg tror ikke man skal dømme det før man har testet det i praksis. Det virker som om man kan sette kofferter på høykant nær lastekanten og likevel få igjen luken, og da kan det praktiske volumet bli høyere enn det man får etter målereglene. Det gir også en veldig lastevennlig utforming. Siden BMW Fornebu tydeligvis eier en iX40, så burde det være mulig å få arrangert en banankassetest snart. Men kanskje de ikke tar sjansen ?

turfsurf

Sitat fra: LMOR på onsdag 22. september 2021, klokken 04:59
Totalt sett mer i praksis enn jeg hadde på 5 serien, og ca det samme som en X5 hybrid.
Like mye som en X5 hybrid på en så stor elbil er jo flaut. Hadde den i det minste hatt 150 liter frunk hadde det hjulpet. Ser ut som om de har satt av mye plass til store hjul bare.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Tenker det er lurt å se / teste dette i praksis før man konkluderer med at det er «flaut».  Forøvrig er det en egen tråd for å diskutere bagasjerom.

JorgenM

Når løftes embargoen på tester da?

Er jo denne jeg sikler etter, men økonomien per idag gjør nok at det blir Byd Tang på oss.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Horge


Sjokosaus

Sitat fra: JorgenM på onsdag 22. september 2021, klokken 09:50
Når løftes embargoen på tester da?

Er jo denne jeg sikler etter, men økonomien per idag gjør nok at det blir Byd Tang på oss.

13 oktober
Liker elbiler

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

batterimannen

Sitat fra: Sjokosaus på torsdag 23. september 2021, klokken 14:20
Sitat fra: JorgenM på onsdag 22. september 2021, klokken 09:50
Når løftes embargoen på tester da?

Er jo denne jeg sikler etter, men økonomien per idag gjør nok at det blir Byd Tang på oss.

13 oktober

Nærmere bestemt 29. september for iX og 13. oktober for i4.

https://motor.no/elbil/bmw-ix-setter-sansene-i-fyr/208830
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar


LMOR

https://www.tv2.no/a/14244419/

– Først som sist må jeg informere om at det som vanlig er noen sperrefrister på kjøreinntrykk. Jeg har imidlertid fått testet begge bilene. Og uten å si noe som helst om hvordan de oppfører jeg på veien, kan jeg i alle fall si at dette kommer til å treffe godt hjemme i Norge. Sann mine ord!
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på lørdag 25. september 2021, klokken 15:49
https://www.tv2.no/a/14244419/

– Først som sist må jeg informere om at det som vanlig er noen sperrefrister på kjøreinntrykk. Jeg har imidlertid fått testet begge bilene. Og uten å si noe som helst om hvordan de oppfører jeg på veien, kan jeg i alle fall si at dette kommer til å treffe godt hjemme i Norge. Sann mine ord!
Trodde et øyeblikk det var din personlige erfaring du formidlet 😉.

Har hørt en uttale at iX føles som å kjøre «flying carpet». Men jeg antar at alle tester hittil er med iX50 med luftfjæring. Så vi må nok ta det med en solid klype salt med hensyn til comfort i iX40. BMW er jo vanligvis ikke de beste når det kommer til komfort. Da vil nok EQE være i en annen klasse, men det er jo også et annet segment.

LMOR

Tja, smak og behag. Jeg vil ikke flyte som i en E-serie.
Men ellers skriver han at han har testet begge, så antar han hadde skrivet at det var stor forskjell hvis det var det.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#29
Sitat fra: LMOR på lørdag 25. september 2021, klokken 17:36
Tja, smak og behag. Jeg vil ikke flyte som i en E-serie.
Men ellers skriver han at han har testet begge, så antar han hadde skrivet at det var stor forskjell hvis det var det.
Med begge mener har vel i4 og iX (50 ?)
Nå har jo iX40 fordelen av lavere vekt, så det veier jo på pluss-siden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA