Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

daktari

Noen som har kjørt på belyst motorvei med laserlysene? ID.4 er den enste bilen jeg har hatt som kjører matrix-funksjon over ca 80 km/t uansett gatebelysning.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Sitat fra: LMOR på mandag 15. november 2021, klokken 22:33
Svingradiusen som jeg var mest skeptisk til, var så dårlig som jeg hadde forventet. Dårligste jeg har kjørt noen gang. Men skal nok klare å leve med det. 

Nå snakker vi ix40? 13m vs 12,3m i ix50

12,3 for en stor SUV må være innafor.

Trond.m

#257
Oppfattet ikke svingradius på iX40 som så dårlig egentlig. Ble faktisk positivt overrasket og oppfattet den som mindre enn den er. Men EQS 580 med snudiameter på 10,9 var i en annen klasse. Id.4 GTX er til sammenlikning 11,6 som må sies å være relativt bra.

LMOR

Ja, det var uten integral steering, men 12,3 er ikke bra det heller. Hvis en uansett ikke bare kan ta en 180 grader på en bred vei som med i3, så spiller det ikke så stor rolle for meg om det er 12-13 meter. Da må en rygge litt uansett.
Ellers enig at den ikke virket dårlig. Så dette blir bra.
Id.4 er mye kortere bil, så det er naturlig at den er bedre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Glemte å skrive at jeg testet lading med Easee lader satt opp med 3x30A.
Det fungerte fint, og etter litt dialog med bilen startet lading med en-fase 30A.
Har i3en på en seriekoblet Easee lader, som da deler på 3x30A.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR


https://youtu.be/rBQmasqZkds

xDrive40 er ikke rette bilen hvis du vil dra på en campingvogn.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Fin POV test, denne bilen er uten krystallknappene og trepanelet.


https://youtu.be/TEVqwYe6T_s

turfsurf

#263
Fikk prøvekjørt iX40 FC med oppgraderte seter og HK i dag. Komfortabel og god å kjøre. Støyet litt mere enn forventet, men mere enn godt nok for oss. Vesentlig stillere enn bilene vi har i dag.

Enig med kommentar tidligere her om at førerdisplayet er bortimot ubrukelig. Og HUD var den beste jeg har sett så langt, fra en som ikke liker HUD.

Ellers synes jeg iDrive 8 var litt så som så. Skjermen er for langt unna til at touch er anvendelig. Home skjermen var OK, mens applikasjonsskjermen var veldig rotete. Fikk ikke testet stemmestyring, er den bra så er det bra nok. HK innfridde, ikke noe behov for bedre annlegg enn det.

Krystallknappene var skikkelig bling, både jeg og fruen lo godt. Ser ut som om det er umulig å bli kvitt de og få med panoramatak?

Bagasjerommet virket som litt større enn på I-Pace i det minste, men ikke veldig stort. Godt med passasjerplass dog.

Ellers var ytelsen ikke så mye å skryte av, men bilen er for høy til å drive noe aktiv kjøring med uansett.

Totalt sett en veldig imponerende bil til en ok pris. Nærmeste konkurrent er vel NIO ES8 med lite batteri, men den er jo litt utdatert teknologisk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

#264
Var det dekkstøy du refererte til når du skriver «støyet litt mer enn forventet» ? Jeg kjørte den på 20 tom Conti dekk. Synes støynivået fra dekkene var lavt, men det virket som om det var litt støy som kom gjennom dør / sidevindu. Mulig at rammeløse dører ikke gir like god lydtetthet, og lyden når man lukket døren var lite premium. Men totalt sett er dette en ganske imponerende bil, forutsatt at rekkevidden ikke skuffer.


telcontar

Sitat fra: turfsurf på mandag 22. november 2021, klokken 18:49
Krystallknappene var skikkelig bling, både jeg og fruen lo godt. Ser ut som om det er umulig å bli kvitt de og få med panoramatak?

Hvis du setter den opp fra Charged Plus, så kan du droppe krystallknapper og fortsatt få panotak

Trond.m

Ja, men det spørs om du ikke ender opp med litt høyere pris med iX40 på grunn av kampanjeprisen. For iX50 er det enklere, for dere ligger det ingen kampanjepris for Fully Charged.

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på mandag 22. november 2021, klokken 19:06
Var det dekkstøy du refererte til når du skriver «støyet litt mer enn forventet» ? Jeg kjørte den på 20 tom Conti dekk. Synes støynivået fra dekkene var lavt, men det virket som om det var litt støy som kom gjennom dør / sidevindu.
Mest dekkstøy. Denne var på 21" Nokian R3 så vidt jeg la merke til. Hørte også litt motorlyd og litt vindstøy på motorvei, men altså ikke noe som plaget meg en millimeter. Var som sagt bare høye forventinger.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: telcontar på mandag 22. november 2021, klokken 19:40
Hvis du setter den opp fra Charged Plus, så kan du droppe krystallknapper og fortsatt få panotak
Det gikk jammen meg. Hmm, omtrent samme rekkevidde som en ny I-Pace HSE. Mangler luftfjæring og ytelse, men mye bedre teknologi og rimeligere. Og selvfølgelig større, selv om mye av plassen forsvinner under det latterlig lange panseret.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA