Spotify - Kan kona være DJ når jeg er sjåfør?

Startet av HeltElektrisk, mandag 13. september 2021, klokken 00:18

« forrige - neste »

HeltElektrisk

Hei

Et banalt (sikkert) men viktig spørsmål jeg ikke har funnet noe svar på noe sted.. Håper noen har en god løsning på dette:

Jeg regner med at når jeg og kona oppretter hver vår profil i bilen og logger på hver vår spotify-konto, vil jeg alltid ha mine spillelister tilgjengelig når jeg kjører og omvendt?

Ofte når vi drar på lengre turer blir det ofte til at jeg kjører, men at kona styrer musikken i bilen. I slike tilfeller vil det være en fordel om hun kan bruke sin spotify-konto til dette? Hvordan løser vi dette så enkelt som mulig? Må vi opprette en egen profil til bilen som lagres med mine innstillinger for sete/speil osv - men logger seg på hennes spotify-konto? Eller er det en bedre måte å løse dette på?  :)
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

Mobileum

Spotify-kontiene lever sitt eget liv  :D, så det går nok greit. De har ikke noe med profilen å gjøre, men man logger ut og inn i Teslas Spotify-løsning.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

geear

Og det er også en egen Tesla-konto som følger med bilen, så hvis dere deler spillelister kan dere finne begges spillelister på den..

DeepFu

Hvis dere har familieabonnement, og ikke har brukt alle medlemmene, kan dere opprette Teslaen som et familiemedlem. Da kan dere dele spillelister m. m med den kontoen uten å rote til egen konto.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Jeronan

That is exactly what we did.  :+1:

We created a separate account for the Tesla in our Spotify family abonnement.  :)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

HeltElektrisk

Takker for svar. Vi har brukt opp alle medlemmene i familie-pakka, - så den muligheten utgår.
Da må vi enten bruke Tesla-kontoen i bilen, - eventuelt logge ut og inn av kontoen de gangene sjåfør og DJ ikke er en og samme person....  :+1: :)
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

Olatho

Sitat fra: HeltElektrisk på mandag 13. september 2021, klokken 16:33
Takker for svar. Vi har brukt opp alle medlemmene i familie-pakka, - så den muligheten utgår.
Da må vi enten bruke Tesla-kontoen i bilen, - eventuelt logge ut og inn av kontoen de gangene sjåfør og DJ ikke er en og samme person....  :+1: :)

Bilen husker hvilken konto som var logget inn sist (det er ingen tilknytning til sjåfør/nøkkel/whatever).

Kona kan evt. dele spillelister med deg (og/eller motsatt) så slipper dere å logge inn og ut annet enn i de tilfelle man ikke vil spille fra de vanligste spillelistene som er delt.
Det blir litt rot i de automatiske anbefalingene fra Spotify hvis dere har veldig ulik musikksmak, men om man ikke bruker de så mye, så spiller jo ikke det så stor rolle.

spirrevipp

Sitat fra: geear på mandag 13. september 2021, klokken 00:27
Og det er også en egen Tesla-konto som følger med bilen, så hvis dere deler spillelister kan dere finne begges spillelister på den..

Hadde Tesla-konto på tidligere S og X, men på Model Y så fant jeg ikke mulighet for å logge inn med Tesla-konto.

Er det bare meg som var bevisstløs i gjerningsøyeblikket, eller er Tesla-konto fjernet for Model Y?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Jeronan

Sitat fra: spirrevipp på mandag 13. september 2021, klokken 16:40

Hadde Tesla-konto på tidligere S og X, men på Model Y så fant jeg ikke mulighet for å logge inn med Tesla-konto.

Er det bare meg som var bevisstløs i gjerningsøyeblikket, eller er Tesla-konto fjernet for Model Y?

Have you tried after Premium Connectivity was activated in your car? As if you tried to log in the Tesla Account for Spotify in the hours Premium Connectivity was not active yet, it wouldn't have worked.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

spirrevipp

Takk, det er mulig jeg bare testet før Premium Connectivity var aktivert. Skal forsøke å logge ut og se.

Edit: Logget ut, og da fikk jeg mulighet til å logge inn med Tesla-konto. Må ha vært Premium Connectivity som ikke var aktivert. Farvel Spotify Premium
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Goran

Dere får ha meg unnskyldt som ikke er veldig oppdatert.
Hvordan fungerer det med nett i bilen? Må man bruke spotify gjennom egen 4G dekning på mobil?

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Goran

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA