Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ønsker DC/DC til Partner/Berlingo

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 23. august 2012, klokken 21:22

« forrige - neste »

Rav4_EV

SitatRørende nok i 2012 så skal de ha ekstra betalt for tåkelys foran...

Greit for meg. Totalt unyttig innretning uansett. Bare for å plage motgående trafikk.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sammenlikner man med priser uten mva ellers i Europa så er det et altfor høyt "Norgestillegg" på både bilpris og batterileie.
Tydelig at man ikke satser på å selge noe særlig volum av denne i Norge, og kjøpere blir kun spesielt interesserte.

Leaf klarte å kapre mange nye kjøpere som aldri før hadde vurdert el-bil (meg inkludert) fordi den hadde den rette balansen av egenskaper, utstyr og pris.

Det betyr at Nissan igjen kan få en ny vinner med eNV200; bedre utseende, bedre effekt, ChaDeMo lading og sannsynligvis bedre utstyrt.

arnejorg1

#47
Sitat fra: Finnøy på søndag 12. august 2012, klokken 11:46
Det betyr at Nissan igjen kan få en ny vinner med eNV200; bedre utseende, bedre effekt, ChaDeMo lading og sannsynligvis bedre utstyrt.

Ja. Dersom denne blir billigere enn dagens Leaf og får samme rekkevidden som kangoo ZE, vinner den soleklart. eNV200 får jo hurtiglademulighet også.

Jeg ser for meg at kangoo ze burde kostet maks 180000 + batterileie.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Aspiranten

Sitat fra: Lanber på torsdag 09. august 2012, klokken 09:45
Hva F skal man med tåkelys?  Tull og fjas, det hoppet jeg rett over.
Eneste ekstra jeg ville ha med var mørke ruter bak og parkeringssensor.

Lyse opp gamle, trange kjerreveier utenfor allfarvei :)

Jeg bruker det ofte !

Men aldri på trafikkert vei.
Nissan Leaf

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: arnejorg1 på søndag 12. august 2012, klokken 17:24
[...
Jeg ser for meg at kangoo ze burde kostet maks 180000 + batterileie.

Litt bedre utsyrt i Norge enn resten av Europa, men avhengig av hvordan vi beregner valutakurser, så er det et påslag på mellom 25-40% på bilen og 20-30% på batterlieasingen.

Det betyr at prisene burde være ned minst 25% for ikke å være urimelige i forhold til andre land Kangoo ZE selges til. Muligens man har avtaler med noen flåtekunder at de skal få 25% rabatt ????
(Noen innkjøpere henger seg mer opp i rabatt enn hva man betaler til slutt :-))

Uansett er dette forskjellen på om de ønsker å selge 20-30 biler med høy fortjeneste per enhet eller 200-300 biler med lavere fortjeneste per enhet. Hmm, hva gir mest overskudd her montro...

Lanber

Det er vel ingen som er uenig i at Renault og Motor Gruppen tar seg veldig godt betalt for Kangooen.
Men de kan jo sette den prisen de vil, det er jo ikke som det finnes konkurrenter til bilen enda.

Trenger du ikke plassen du får i en Kangoo kjøper du Leaf eller MIEV.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Lanber på mandag 13. august 2012, klokken 10:22
Det er vel ingen som er uenig i at Renault og Motor Gruppen tar seg veldig godt betalt for Kangooen.
Men de kan jo sette den prisen de vil, det er jo ikke som det finnes konkurrenter til bilen enda.

Trenger du ikke plassen du får i en Kangoo kjøper du Leaf eller MIEV.

Det er helt riktig at det ikke finnes alternativer til Kangoo ZE om du trenger lastevolumet, men det skader heller ikke med et hint til importøren at lavere pris faktisk kan gi dem høyere fortjeneste pga potensielt mye større salgsvolum :-).

Nå er Leaf'en egentlig større enn det den ser ut som; sammelign de faktiske målene med andre biler og man ser at den er overraskende stor. Laster fint IKEA bokyller på 220 høyde ved å legge ned forsete; har nå transporert et komplett IKEA kjøkken (minus hvitevarer) i Leafen over 4 etapper. Det betyr at den med litt kreativ utnyttelse ikke kan avskrives helt for de som nå synes at Kangoo ZE 5 seter begynner å koste mer enn nytteverdien.  Er det ren varebil man er på jakt etter så er det en annen historie.

Lanber

At en barnevogn går rett inn uten å slås sammen, selv med kalesje oppe, er et kjøpsargument for meg!

Thomas Parsli

For de med tvillingvogn er sannsynsligvis Kangoo ZE den eneste bilen hvor vognen får plass!

Jeg prøvde aldri å dytte vognen vår (TFK Joggster) inn i i-MiEVen, men i Leafer får den ihvertfall plass (sammenslått).
Familier med flere småbarn har nå fått ett miljøvennlig alternativ!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Nå ble det en Nissan Leaf på min svoger etter at Ålgårds Auto opplyste at e-NV200 også kommer som 7-seter http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5852.0.html.

Egentlig er det e-NV200 den ultimate elbilen for deres behov, og realistisk sett kan vi forvente at Kangoo ZE faller ca 40.000 i pris når e-NV200 blir lansert  - slik vi så med I-MIEV når Leaf kom på markedet. Dermed blir Leaf'en være beste midlertidige løsningen for deres behov når regnestykket trekkes over noen år.

Tvillingvognen fikk de også plass til i Leafen (Mountain Buggy Duo). Med bedre pris på Kangoo ZE hadde de kanskje valgt denne, i alle fall som midlertidig alternativ.

jahnarne

Første Kangoo ZE som jeg har sett på Finn.no - http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37561283

195.000,- + 1025,- / mnd i batterileie.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Pass på å lese batterileieavtalen meget nøye!

Den danske versjonen inneholder en rekke ekstrautgifter som ikke står med spesielt stor skrift.

Bl.a er det et heftig gebyr på eierbytte, og overkjørte km.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lanber

Spionbilder fra kaia i Drammen viser et hav av hvite Kangoo ZE``er. Hva er greia med hvite EL biler?

Fremst i bildet står en rød en :-)  Skal lure på om det er min

el-snorre

Bildet på elbil.no i dag er fra kaia i Drammen i går, der står det et 40 talls Kangoer klare for klargjøring og levering. Var bare en rød der, resten var vel hvite. Må ta høyde for at kanskje ikke alle var ZE, men mange var i alle fall det.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA