Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ønsker DC/DC til Partner/Berlingo

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 23. august 2012, klokken 21:22

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 03. august 2012, klokken 12:23
På 5 seteren med diverse utstyr kom jeg til 27.000 Euro uten mva i Tyskland, som er 200.000 NOK

Lars

Måtte sjekke igjen og du har helt rett. Det blir 27000 EUR med alt, 24500 EUR var bare med de 3 første opsjonspakkene +småtteri. Måtte bare ha litt mer tolmodighet på oppdatering av pris etter valg av utstyr :-).

arnejorg1

Synes bilen blir for dyr, liten motor og uten hurtiglading. 230000 + batterileie blir mye. Har mere tro på Zoe, jeg er spent på hva den endelige prisen her blir.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Lars C. Krogenæs

Det som er fint nå, er at vi har flere alternativer for kjøp av elbil. Liker vi ikke den ene i forhold til pris og ytelser, ser vi på en annen.

Får ikke bilmerket solgt bilene, må de forbedre bilen, redusere prisen eller endre "konseptet". Med konseptet mener jeg her batterileie ordningen.

Think prøvde seg med batterileie, til stor frustrasjon for kundene, og gav det opp. Kundene satt også igjen med SvartePer ved "leie" av thinkbatterier, da leie viste seg å være en dyr avbetalingsordning.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Leie av batteri er bare en utspekulert maate aa hale mer penger uttav kundene. Spesielet i Norge der vi mister momsfordelen ved denne ordningen.

Selgeren i Marceille kunne fortelle at ogsaa franske kunder misliker ordningen, saa vi kan bare haape den blir frivillig slik Think sin ordning relativt raskt ble.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arnejorg1

Om batterileie lønner seg eller ikke, kommer jo an på hvor mye man kjører. Man må få hvite hvor lenge batterie holder før man får redusert rekkevidde, så kan man jo selv regne ut kostnaden på batterie etter hvor langt man kjører. Blir kostnaden høy, regner man ut leieprisen i samme periode for og sammenligne.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Hans Håvard Kvisle

Tirsdag formiddag har Renault Norge pressemøte om Kangoo ZE. Så da får vi se hva som offisielt framkommer om priser og batterileie. Jeg tror ikke vi skal være for overraska om den norske prisen også inkluderer en dieselvarmer. Renault har vært i kaldt Norgesvær før. Samt at et annet, kanskje ikke fullt så nødvendig, ekstrautstyr også er med i prisen. Litt tilpassa markedet de satser mest på. Men dette var rykter før sommerferien. Jeg tror Renault - eller Motor Gruppen som er importøren - er mest interessert i å selge større flåter av varebiler til proffmarkedet enn femsetere i privatmarkedet. Så regn med at det blir en del Kangoo-nytt på nettet i løpet av morradan.
St.Hanshaugen

Siggen

Prisene klare : http://renault.no/varebiler/kangoo-ze 222.900 for to seteren

For håpe at Zoe hvertfall ikke blir dyrere... Dette var noe overaskende dyrt.

hkaspenberg

+ batterileie. Dette var overraskende dyrt, ihvertfall hvis du er privatperson. For firma er dette med MVA på batterileie mindre sensitivt.   ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lars C. Krogenæs

5 seter maxi: NOK 236.900

Som nok er litt for dyrt, all den stund leie av batterier på minst 900,- inkl. mva kommer i tillegg (ved lavere enn 10.000 km årlig), og dermed totalt 271.000 for de første 3 årene ved 10k km årlig kjørelengde.

Tror nok at pampene i Renault i Frankrike primært fokuserer på foretak og firmakunder, mens elbiler i Norge hitil primært har vært dominert av privatpersoner. Dette vil nok endres, men hvilke foretak vil kjøpe 5 seter kangoo?

Dessverre for Renault vil nok både Leaf og mjau-trillingene være mer attraktive, både for privatpersoner og flåtekunder. Elbilene kunne gitt Renault i Norge et viktig løft, som jeg da tror uteblir

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Det staar lite spesifisering om batterileien.

Kan en F.eks kjope bilen til egen samling/undervisning der en ikke trenger batteriet?

Kan en kjope batteriet ut etter 1 aars leie?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

5 seter Maxi over 8 år med 20kkm kjørelengde: 339,500,-. Og da er ikke ting som cruise control eller alu-felger engang standard.

Dessuten leveres visst ikke hengerfeste til Maxi-utgaven, dvs. det er kun å få på den korte 2-seteren. På 2-seteren må man til gjengjeld betale ekstra for sideairbag samt airbag på passasjerplassen foran (!).

Man skal nok ha litt spesielle behov for å forsvare å velge en slik 5-seter fremfor en Leaf.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

Har stått på venteliste halvannet år for Maxi med 5 seter.

Ja den ble dyrere enn jeg trodde men sånn er det, prisen faller sikkert der også etterhvert.

Den store forskjellen til Leaf er jo dette er en bil med stor plass tilpasset barnefamilier.
Vi kvitter oss med dieselbil og skal klare oss bare med denne, som tidligere elbilist vet jeg dette kommer til å gå bra.


jkirkebo

Sitat fra: Lanber på tirsdag 07. august 2012, klokken 14:13
Har stått på venteliste halvannet år for Maxi med 5 seter.

Ja den ble dyrere enn jeg trodde men sånn er det, prisen faller sikkert der også etterhvert.

Den store forskjellen til Leaf er jo dette er en bil med stor plass tilpasset barnefamilier.

Ja, Leafen har jo ikke ubegrenset med bagasjeplass dessverre. Går man opp 50-60.000 i pris (over 8 år) i forhold til Renaulten får man antageligvis en Tesla Model S 40kWh. Den har nok plass til de fleste barnefamilier vil jeg tro, ca. 900 liter med baksetene oppe og 1800 liter med de nedslått. Da får du 60-80% lengre rekkevidde på kjøpet. Ulempen er levering først om 9-12 mnd.

Tilsvarende bagasjeplass for VW Passat er 600/1700 liter, Kangooen ser ut til å ha 1300 liter bak baksetene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emagic

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 07. august 2012, klokken 16:04
Sitat fra: Lanber på tirsdag 07. august 2012, klokken 14:13
Har stått på venteliste halvannet år for Maxi med 5 seter.

Ja den ble dyrere enn jeg trodde men sånn er det, prisen faller sikkert der også etterhvert.

Den store forskjellen til Leaf er jo dette er en bil med stor plass tilpasset barnefamilier.

Ja, Leafen har jo ikke ubegrenset med bagasjeplass dessverre. Går man opp 50-60.000 i pris (over 8 år) i forhold til Renaulten får man antageligvis en Tesla Model S 40kWh. Den har nok plass til de fleste barnefamilier vil jeg tro, ca. 900 liter med baksetene oppe og 1800 liter med de nedslått. Da får du 60-80% lengre rekkevidde på kjøpet. Ulempen er levering først om 9-12 mnd.

Tilsvarende bagasjeplass for VW Passat er 600/1700 liter, Kangooen ser ut til å ha 1300 liter bak baksetene.

Det er egentlig litt artig at det er så mye forhåpninger til Model S.

Husk på at en Model S er veldig, veldig stor i forhold til en normal norsk bil, 5 meter lang og 2 meter bred.   Jeg kan ikke tenke meg at Model S kommer til å bli så veldig hyggelig å navigere rundt på trange norske p-plasser.  Har nettopp vært i usa på ferie og rattet rundt i en bil som er omtrent like stor, 73" bred og 200" lang vs Teslas 77" / 196" og jeg tror svært få forstår hvor stor en slik bil er.   Mange elbilplasser vil ikke være mulig å bruke for denne.  Teslaen er faktisk større enn Ford Galaxy som har sammenlignbare mål på 74"/193"...

Så jeg tro Kangoo ZE har sin plass, kunne godt tenkt meg en slik selv, men synes vel prisen foreløpig er i høyeste laget ja.

emagic
I.Miev

elektrolux

He he. Endelig en som setter ting i perspektiv.

Har selv en campingbil som er mindre enn Tesla S og er glad jeg har smaa Elbiler aa kjore til vanlig. Passer ikke inn i bygatene i det hele tatt, men er uslaaelig naar en f.eks skal til Roskilde eller Marseille.

I denne bilen har vi soveplass til 4, kjokken og bad, samt stue som dobbler som kino naar vi kjorer eller camper.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA