Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av Eblogg, onsdag 22. august 2012, klokken 09:37

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: buestad på fredag 03. august 2012, klokken 10:27
Hvor ser du batteritempraturnen?

Trur kanskje han sikter til Leaf (som han kjører selv); der er en "måler" til venstre i displayet som viser temp'en i form av en elektronisk "nål" som vanligvis ligger midt på skalaen, men som kan bevege seg opp mot rødt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Jeg mente å huske at trillingene hadde den, etter min prøvekjøring av iMiev.
Hvis den ikke har temperaturindikator, ville jeg bare vært forsiktig med å hurtiglade mange ganger på samme dag ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Eblogg

Sitat fra: buestad på fredag 03. august 2012, klokken 10:27
Hvor ser du batteritempraturnen?

Det lurer jeg på også.

I tilegg lurer jeg på om dette også gjelder hvis du skal lade med vanlig lader rett etter en hutiglading. Hvor lenge bør man vente?
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Lars C. Krogenæs

Etter 2 hurtigladinger på tirsdag, og 23 mil, satte jeg bilen til lading når jeg ankom hjemmet kl 21.00. Bilen ville da ikke lade, og ventet sikkert med lading til batteriene hadde blitt kaldere.

På morgenen dagen etter var bilen fulladet, så ladingen hadde blitt satt igang når bilen følte for det, uten at jeg behøvde å gjøre noen ting.

Dette styres mao av bilens inteligens :-)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Eblogg

Dette betyr vel egentlig at det ikke er noe man trenger å tenke på. Bilen tar i mot lading når den er klar for det. Enkelt og greit :)
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Thomas Parsli

Det er en del Leaf-eiere i Phoenix som ikke synes det er enkelt og greit (de har mistet mye kapasitet på bare ett år).

Batteriene i bilene våre liker ikke høy varme -med høy varme over tid svekkes batteriene permanent.
Etter å ha sett hvor varme batteriene blir av tre huritgladinger på en dag, vil ihvertfall jeg prøve å unngå det i fremtiden.
Eksemplet med 7 hurtigladinger på rappen tror jeg er problematisk...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Hvordan kan vi i Norge utnytte dette til vår fordel i forbindelse med langkjøring om vinteren?

Mener å huske at bilen ikke takler hurtiglading når batteriene er kalde, men har man først fått opp temperaturen, burde det jo ikke være noe problem å holde tempen oppe ved hurtiglading på vei til f.eks Kvitfjell. Da slipper vi redusert kjørelengde grunnet kulde på batteriene...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 03. august 2012, klokken 13:32
Etter å ha sett hvor varme batteriene blir av tre huritgladinger på en dag, vil ihvertfall jeg prøve å unngå det i fremtiden.
Eksemplet med 7 hurtigladinger på rappen tror jeg er problematisk...

Jeg skal hurtiglade 4 ganger i morgen (15+15+40+15 min.), skal følge med på temp.måleren og se hvor høyt den går.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kito76

Fikk dere som kjøpte bilen i 2012 en 10 m ladekabel?

Phuc

Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA