Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av Eblogg, onsdag 22. august 2012, klokken 09:37

« forrige - neste »

Eblogg

Sitat fra: Kito76 på onsdag 01. august 2012, klokken 12:30
Kr 200.000.- uten vinterdekk var en god pris.

Det var ikke dårlig. Var den splitter ny? Min hadde gått 6km
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Kito76

Hva betalte du Espri? Tror jeg så deg da du var innom motorforum og så på utstillingsbilen. Gjorde de en bra jobb med klargjøring? Km stand? Selgeren var veldig hyggelig. ( Reidar)?

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: espfri på onsdag 01. august 2012, klokken 12:31

Ha ha ha!!!! ;D Ja så feil kan man ta  ;D Kommer nok til å ta noen koserunder i Golfen av og til også. Så er det jo harryshopping i Sverige. Det går ikke med el-bil.

Harrytur går da fint med elbil...

Vet ikke hvor du bor, men i nærheten av Lillestrøm?

Kjørte Bærum - Hvaler t/r i går ettermiddag. Med 2 hurtigladinger ( i Sarpsborg og på Rygge) var det ikke noe problem med 230 km.

Er jo også en i Askim og da greier du antakelig t/r med hurtigladestopp der....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Kito76

Bor ved Linderud og er også usikker på om det rekker til Svinesund. Det er jo ca 100km. Er det bare en hurtiglader ved Moss? Er det som regel kø? Fri bom gjennom Svinesund brua?

Elmo

Sitat fra: buestad på onsdag 01. august 2012, klokken 11:49
Aner ikke hva de gjør med skiltnumrene, men har tenkt på det samme. Sto en ny leaf utenfor jobben etter ferien med EL17ettellerannet. Synes det var rart at det var blitt solgt så mange elbiler på torsdag og fredag :)

Skilter resirkuleres ikke.
Men de deles ut til trafikkstasjoner og forhandlere i "bolker", så nummeret har svart lite med registreringsdato å gjøre.

Jeg har bla sett MiEV med EL-10xxx. Registert i Grenland hvor det har vært solgt elbiler i "gamledager" også 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Arha

Sitat fra: Kito76 på onsdag 01. august 2012, klokken 12:51
Bor ved Linderud og er også usikker på om det rekker til Svinesund. Det er jo ca 100km. Er det bare en hurtiglader ved Moss? Er det som regel kø? Fri bom gjennom Svinesund brua?

Ingen problemer med Harryhandling i Svinesund fra Oslo.  Det er 2 hurtigladere i Sarpsborg samt en på Rygge, og snart åpner en på Svinesundparken +++ I tillegg er det 3 ladeplasser på Nordbysenteret hvor en kan etterfylle mens handlevogna fylles opp.

http://www.elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

buestad

Sitat fra: espfri på onsdag 01. august 2012, klokken 12:32
Sitat fra: Kito76 på onsdag 01. august 2012, klokken 12:30
Kr 200.000.- uten vinterdekk var en god pris.
Det var ikke dårlig. Var den splitter ny? Min hadde gått 6km
Ja den var ny, eller den hadde stått i butikken en stund men var ikke klargjort og registrert før jeg fikk den. Så hvis det er det som kalles utstillingsmnodell så var det vel det. Sikkert en del som har sittet i den og tatt på rattet, men det spiller jo ingen rolle. Kan ikke se noen merker eller slitasje. Sjekket ikke km teller i det jeg kjørte ut døra, men litt nedi veien så viste den 9km
i-MiEV 2012

Eblogg

Sitat fra: Kito76 på onsdag 01. august 2012, klokken 12:43
Hva betalte du Espri? Tror jeg så deg da du var innom motorforum og så på utstillingsbilen. Gjorde de en bra jobb med klargjøring? Km stand? Selgeren var veldig hyggelig. ( Reidar)?

Betalte 215 inkl vinterhjul. Stemmer nok at det var meg ja hvis det var forrige torsdag du var der. Reidar er en hyggelig fyr ja  :)  Bilen hadde gått 6km og klargjøringen var vel helt grei. Det eneste var at den ikke var mye ladet. Hadde kun 35 km igjen å kjøre. Men det løste vi ved å kjøre innom den nye hurtigladeren på Lillestrøm.
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 01. august 2012, klokken 12:47

Ha ha ha!!!! ;D Ja så feil kan man ta  ;D Kommer nok til å ta noen koserunder i Golfen av og til også. Så er det jo harryshopping i Sverige. Det går ikke med el-bil.

Kjørte Bærum - Hvaler t/r i går ettermiddag. Med 2 hurtigladinger ( i Sarpsborg og på Rygge) var det ikke noe problem med 230 km.

Lars
.
Nei. Harrytur blir utført i fosilen. Den må luftes av og til den også. Skal handle masse kjøtt og flesk, ikke lade. :)

Kito76

Takk for infoen espfri. Jeg betalte det samme som deg hos  :). Rart de ikke ladet bilen din fullt ved levering. Hvor ligger den nye hurtigladeren på Lillestrøm?

Eblogg

Den står på den kommunale parkeringsplassen ved kinoen. Husker ikke adressen men det er den plassen som ligger lengst unna. På andre siden av hovedveien.  Den var ikke ofisielt åpnet enda men den fungerer og var gratis å bruke :)

Bjornt

Skal visst ikke hurtig lade 2 ganger på en dag har jeg hørt.

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 01. august 2012, klokken 12:47

Ha ha ha!!!! ;D Ja så feil kan man ta  ;D Kommer nok til å ta noen koserunder i Golfen av og til også. Så er det jo harryshopping i Sverige. Det går ikke med el-bil.

Lars
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

jkirkebo

Sitat fra: Bjornt på fredag 03. august 2012, klokken 00:29
Skal visst ikke hurtig lade 2 ganger på en dag har jeg hørt.

Ikke mer enn en gang pr. dag dag _i snitt_ er vel meningen. Så hurtiglad gjerne 7 ganger på mandag om du ikke skal gjøre det resten av uka.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Ved flere hurtigladinger samme dag er det lurt å følge med på batteritemperaturen.
Den stiger fort etter to hurtigladinger og bruker lang tid på å gå ned.

Hvis den er høy (opp mot rødt), ville ihvertfall jeg ikke jeg hurtigladet flere ganger.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

buestad

i-MiEV 2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA