Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp

Startet av Jan-Atle, tirsdag 07. september 2021, klokken 19:54

« forrige - neste »

Svein_H

Jeg er med Jan-Atle her. Jeg har også en 2018, og har fornyet abonnement på Connect og Inter@ctive årlig etter de tre første årene, og det har ikke kostet meg noenting. Husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde, men ut fra mail med forhandler kan det tyde på at jeg måtte aktivere ZE Connect og ZE Inter@ctive i R-Link Store. Det var endel knot husker jeg, og i tillegg fikk jeg feil på SD-kortet og måtte laste ned alle produktene mine på nytt, men etter det har det funket. Forhandler var også enig i at det var et tungvint system, og håpet på oppdateringer OTA på nyere modeller, men det virker ikke slik...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

iDriver

Sitat fra: minibiti på fredag 10. februar 2023, klokken 13:33
@iDriver: I am glad to here that you have the same problem as I have with myr.renault.no. I will report it.
What saved me was that I could renew the contract via the French .fr site. But there you need a French card for the payment.
You could/should take the problem with your dealership and see what they say.
I seem to be able to pay with Norwegian Card through the French site, although I need to state that I live in France, and input a French address (1 Av. des Champs-Élysées75008 Paris, worked just fine...  :laugh:). I did not finalize the payment though (but got all the way to BankID-login) - is this how you did it? No issues with giving a fake French address?

minibiti

No the address in France does not help, I tried the same trick, only to be stopped at the payment with the card.
I suspect it does not go through because it wants a French card, since the site it .fr.
Probably some sort of stupid limitation, or it is the payment provider doing this automatically for French site...

I know someone with a French card who was willing to give me the card details ;)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Jan-Atle

#18
Sitat fra: minibiti på fredag 10. februar 2023, klokken 13:33
@iDriver: I am glad to here that you have the same problem as I have with myr.renault.no. I will report it.
What saved me was that I could renew the contract via the French .fr site. But there you need a French card for the payment.
You could/should take the problem with your dealership and see what they say.

@Jan-Atle: How did you renew your contract? Via myr.renault.no?

No, I logged in using this link https://no.rlinkstore.com/

minibiti

I see... For the Z.E 50 you need to use myr.renault.no since we have the Easy Link, not the R-Link.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

olako

Har noen fått dette til? Irriterer meg grønn over at Renault ikke fikser opp i dette..

minibiti

Regarding the ZE50, I take back what I said... I got it confirmed that myr.renault.no does not work, at least for quite a foreseeable future, and to renew your connected services contract(s), you need to contact your dealership.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Helge

Sitat fra: minibiti på mandag 24. april 2023, klokken 22:14Regarding the ZE50, I take back what I said... I got it confirmed that myr.renault.no does not work, at least for quite a foreseeable future, and to renew your connected services contract(s), you need to contact your dealership.

Ja.... og nå har det gått over 2 uker siden vi varslet Renault forhandler om at vi vil fornye det som gjelder appen mht å se SOC, gjenværende beregnet tid til fulladet, starte forvarming av kupe fra appen osv. Men vi valgte ikke å abonnere på full NAV pakke. Fortsatt fungerer det altså ikke på denne eldste av våre ZOE ZE50 og nå på lørdag mistet vi også tilgangen på ZOE ZE50 nummer 2 som da ble 3 år gammel. En ting er at de ikke lar abonnement på full nav-pakke vare lenger, men at funksjonene i appen utløper synes jeg er veldig dårlig. På toppen av det hele tar det dagevis (uker) fra man varsler til det fungerer igjen :(
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

minibiti

Did you get a confirmation from your Renault forhandler that they are on it and did what is necessary for you to get access again? How much did you have to pay BTW? I hear different amounts from different sources...
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Helge

Yes my local Renault dealer are on it. SOC, time to fully charged etc in the app started working again on our ZOE ZE50 no.2 after 6 days and approx. 12 hours from when I ordered the renewal. However it does still not work after 2,5 weeks on our oldest ZOE (ZE50 Edition One).

There is quite a big difference in the price between full NAV and upgrade etc versus app functionality (SOC, app remote preheat etc) and basic NAV without map upgrade. Accoring to my Renault dealer most people choose only the cheapest package as we also did. Package name: Park Ev Remote Control - "Fornyelse 3 år" with a price of only kr.403,- incl. VAT (moms).
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Svein_H

#25
Og da var det årlige sirkuset i gang igjen for min del. Oppdaget i går at abonnementet på My ZE Connect hadde gått ut, siden jeg ikke lenger fikk SMS om lading. Gikk da inn på R-Link Store for å fornye, men oppdager da at My ZE Connect har forsvunnet fra menyen, det eneste som er igjen er My ZE Inter@ctive. Jaja, jeg får oppdatere den da, tenker jeg, men hvordan vil det nå bli -uten- My ZE Connect?

Noen som har erfaring etter siste fornyelse? Ladeplanleggeren til Renault er ustabil nok som den er, om jeg i tillegg ikke lenger skal få SMS heller, da blir jeg skeptisk...

Edit: Fyra opp MY Renault-appen, og den får ikke kontakt med bilen men viser bare status fra i går morges. Tok med SD-kortet fra bilen inn og satte i PCen, og fikk beskjed i Toolbox at kortet var oppdatert, så da er det ikke stort mer jeg får gjort der. Sist gang tok det litt tid, så jeg får smøre meg med litt tålmodighet, men hvis jeg ikke får noen positiv reaksjon fra bilen i løpet av ettermiddag/tidlig kveld må jeg bare deaktivere ladekalenderen og lade kontinuerlig, da jeg er nødt til å få mer strøm på bilen til imorra tidlig. Jævlig kjipt om Renault har valgt å kutte ut denne viktige funksjonaliteten bare fordi Zoe går ut av produksjon, og det uten å informere kundene...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

Double-check with your dealership just to be sure...
But sometimes it can take up to several days for things to go through :(
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Ja, jeg vet det kan ta litt tid, men Renault har klart å slite ned tålmodigheten min til et absolutt minimum når det gjelder dette her, og det er bra gjort i løpet av 5 år!

I det minste ser ladekalenderen i bilen ut til å fortsatt være aktiv, den har de siste innstillingene som ble satt i appen, så da får jeg bare ta en tur ut i garasjen litt over 22 i kveld og se om ladingen har begynt.

Jeg skal høre med forhandler ja, men det blir ikke med den som solgte meg bilen, vi har fortsatt en uavklart mekling hos Forbrukertilsynet å se fram til.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

The settings in the car should be the ones in use at the end of the day. So you should even be able to reprogram your charge calendar from the screen in the car and it should work :)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Jeg håper det. Jeg har tidligere opplevd at bilens egne innstillinger blir overstyrt av appen, og at også hele ladekalenderen i bilen blir deaktivert og ubrukelig når abonnement utløper. Jeg håper virkelig at jeg klarer meg med kun Inter@ctive nå som Connect virker til å ha avgått med døden, men det blir kjipt å måtte ta turen ut i garasjen hver kveld for å bekrefte det jeg tidligere fikk på SMS...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA