Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke varmeapparatet til å virke

Startet av BAMCON, tirsdag 21. august 2012, klokken 23:39

« forrige - neste »

BAMCON

Er det noen som har gode råd?
Min står dønn fast, tror det må være girlåsen som sperrer eller at bremsene ikke vil slippe. Er det mer som kreves enn at der er strøm på 12v batteriet og at den står i fri?
Bor på 4870 Fevik.
Har en Think City 2002 mod. (retur fra California)
+36 000 miles

cra

Du må holde bremsepedalen inne når du tar spaken ut av P-stilling. Trur du må tilbake til P og holde bremsa inne og ta den over i N igjen dersom du ikke holdt bremsa inne.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BAMCON

Takk, litt frem og tilbake med bryter og pedal. Ikke noe spesielt som må koples eller trikset med i forhold til kablene fra framdriftsbatteriet?
Bor på 4870 Fevik.
Har en Think City 2002 mod. (retur fra California)
+36 000 miles

cra

Ikke så vidt jeg vet. (Kanskje avhengig av tenninga, selvsagt.) Jeg prøvde riktignok ikke å slå av gearlåsen mens jeg hadde batteripakka ute på min, da jeg byttet bakakslingen selv, og derfor ikke trengte å slepe den uten batteripakka i. Det kan tenkes at gearlås mm er påvirket av hvorvidt luka under førersetet er på plass eller ikke (er en bryter i den), men det kan sikkert noen av ekspertene her utdype litt om.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OneMore

Er du tom for strøm så koble deg meg er 12V batteri inn i strømuttak.
Hold inne bremsen og kjør girlås til ønsket posisjon.

Eventuelt nappe ut plugg og koble deg rett på girlås under panser med 12V, kjør lås til ønsket posisjon.
Lar du pluggen være ute og lås i kjøreposisjon så husk mutstein under hjulet, ikke håndbrekket pga. det ruster seg fast.
Har bilen stått lenge er det store muligheter det har skjedd uansett.

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA