Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd i dør på ny Sr+ av bassen fra lydanlegget?

Startet av Vans94, fredag 03. september 2021, klokken 15:19

« forrige - neste »

Vans94

Kjøpte nylig en Model 3 Sr+ MIC. Er stort sett fornøyd med denne, men er en ting som irriterer meg litt. Vet at anlegget her ikke er det beste, men merker at hvis jeg hører på musikk med litt bass så kommer det en ulyd i døra. Har ikke skrudd på bassen til maks, så denne er ikke "voldsom" og det kommer selv om jeg ikke spiller spesielt høyt.
Er dette normalt? Ser at f.eks. Strømmen Bilradio tilbyr isolering av dørene foran. Er det dette som vil være løsningen? Eller er dette noe jeg burde sjekke med Tesla først? Flere som opplever det samme?

Bangdalen

Hør med Tesla først. Å dempe med dempematter fjerner ikke automatisk skrangling. Finn ut hva problemet er før du begynner å kaste penger på et antagelig lite problem.
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Heinz

Beklager å spore litt av, men du skriver at anlegget ikke er det beste, vil det si at det er forskjell på mic og usa, og LR osv?

Vans94

Hm, fant en video fra Tesbros nå hvor de demonterte panelet på døra og festet noe gummitape på enkelte steder. Får forsøke det.

Ja, er forskjell på sr+ og lr. sr+ mangler woofer og enkelte høytalere er ikke aktivert.

Vans94

Da fikk jeg omsider demontert panelet på døra. Alle klipsene satt der de skulle. Enkelte var kanskje litt "løse".
Festet skumtape alle steder hvor ledningene kunne treffe plasten på døra. Monterte døra og skrudde på musikken og det er fortsatt noe ulyd. Så da er vel service senter neste steg, selv om jeg har fått inntrykk av at de ikke får gjort så mye med dette basert på hva jeg har lest på nettet.
Mulig det rett og slett er plasten på dørpanelet som lager lyden, eller klipsene som ikke satt veldig godt fast?

Hideyowife

Vi hentet samme bil på fredag forrige uke. Skrangle lyd i førerdør ved høy musikk på den også  :+1: Ut over det er det ingenting å sette fingeren på enda.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA