Endringer på biler produsert etter November?

Startet av Erdetmulig, torsdag 02. september 2021, klokken 16:59

« forrige - neste »

ID4

LMOR

Og på min oppdaterte kontrakt uten å ha fått beskjed..

Noen som vet hvorfor Førerassistentpakken+ har steget med 2500.- fra jeg skrev kontrakt, den samme som de nå trekker 1500.- av for mangel..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

Er vell omtrent det beløpet vw måtte tilbakebetale tidligere kunder pga noe feil ved varmepumpa på tidligere biler? ... en grei/frekk måte å hente inn de pengene igjen kanskje?

ELvin2022

Eller det var vell ikke en feil, men en overdrivelse av effekten på varmepumpa eller noe.

LMOR

Stemmer, det er litt slik jeg oppfatter det også akkurat nå. Får mindre men må betale mer. Men vi får skje hva som skjer. Kan være en misforståelse også.

Bjoris

Jeg har nylig bestilt en GTX, levering før ferien 2022, tipper endringer vil komme på min bil. Selger har også sagt at jeg kan endre bestillingen til langt utpå nyåret. Enig i at lys i stripen under skjermen hadde vært fin og selv om jeg ikke syns det blå var så ille så er det HELT ok at de finner noe litt mindre spesielt. Hadde jo også vært supert om de klarte å gjøre noe med de voldsomme refleksene i ruta når det er sol, rart at VW har latt dette gå i produksjon. En blir jo vant med det, men dette burde de klart bedre...

ID4

Sitat fra: Bjoris på fredag 24. september 2021, klokken 09:08
Jeg har nylig bestilt en GTX, levering før ferien 2022, tipper endringer vil komme på min bil. Selger har også sagt at jeg kan endre bestillingen til langt utpå nyåret. Enig i at lys i stripen under skjermen hadde vært fin og selv om jeg ikke syns det blå var så ille så er det HELT ok at de finner noe litt mindre spesielt. Hadde jo også vært supert om de klarte å gjøre noe med de voldsomme refleksene i ruta når det er sol, rart at VW har latt dette gå i produksjon. En blir jo vant med det, men dette burde de klart bedre...

Gratulerer med bestillingen. Da er vi enda flere som venter på bil neste sommer.

Håper også at nevnte endringer kommer på plass i forkant av levering.
Refleksen fra vinduet reduserers hvis øyene fokuserer lenger frem i kjørebanen. Og det er vel slik en skal foksuere, og ikke rett forran bilen. Legger egentlig bare merke til det når jeg kjører sakte, og det har nok med fokuseringen. Men enig at det ikke burde vært der.

Jambo

Jeg personlig la ikke merke til dette da jeg prøvekjørte bilen på en solskinnsdag. Men uansett er jeg godt vant med å bruke polariserte solbriller i andre biler for å bl.a. fjerne reflekser fra innsiden av vinduet, så tipper nok at det fungerer like bra i ID4, utenom hvis man har tenkt å bruke HUD samtidig da (noe jeg ikke har bestilt på min bil).

Chivas

Selger har også sagt at jeg kan endre bestillingen til langt utpå nyåret.
Bør kanskje få dobbeltsjekket dette. Tror den blir låst ca 2 uker etter bestilling.

LMOR

Sitat fra: Chivas på fredag 24. september 2021, klokken 15:02
Bør kanskje få dobbeltsjekket dette. Tror den blir låst ca 2 uker etter bestilling.
Jeg tror det er ca 2 uker før produksjonsuken. Jeg endret akkurat på min som er satt opp med produksjon om ca 5 uker.
Men uansett lurt å sjekke med selger og ikke stole på det som skrives her.

ELvin2022

Sitat fra: LMOR på fredag 24. september 2021, klokken 15:55
Selger har også sagt at jeg kan endre bestillingen til langt utpå
Jeg tror det er ca 2 uker før produksjonsuken. Jeg endret akkurat på min som er satt opp med produksjon om ca 5 uker.
Har du fått vite når produksjon start er fra selger? Eller har du funnet det ut selv?

LMOR

Fått info fra selger. Har ikke selger fått produksjonsuke bekreftet, så tenker jeg den ikke er planlagt inn enda.

Rexen

Sitat fra: LMOR på fredag 24. september 2021, klokken 15:55

Jeg mener jeg fikk telefon fra selger ca. 4 uker før produksjonsuken; Vi måtte bestemme oss endelig ad fargevalg (som vi var usikre på) innen et par dager.
VW ID4 4Motion Highline bestilt
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

PTh

Nå har de oppdatert prislisten for ID4 og ID4 GTX. Nå står det at det er parkeringsassistent i førerassistentpakke og parkeringsassistent plus i førerassistentpakke +. Det står nå også at det er Volkswagen Soundsystem med subwoofer i infotainmentpakke +.

Spørsmålet er da fra hvilken produksjonsuke når biler får dette?

https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/priser-og-brosjyrer/id-4/Prisliste_ID4.pdf

https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/priser-og-brosjyrer/id-4-gtx/prisliste_id4_gtx.pdf

PTh

For å svare meg selv. Jeg mailet selger og fikk svar at de endrede pakkene må bestilles, bestilte biler får det som var spesifisert ved bestilling. Hvis jeg ønsker å endre til disse pakkene så risikerer jeg lengre leveringstid, i tillegg økt pris på pakkene og økt pris på selve bilen da det har gått opp siden bestilling. Tror ikke disse endringene er verdt 20K...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA