Endringer på biler produsert etter November?

Startet av Erdetmulig, torsdag 02. september 2021, klokken 16:59

« forrige - neste »

ihaal

Fikk du svar fra selger hvorfor du risikerte lengre leveringstid hvis du endret pakkene? Vanligvis kan man endre hva man vil på bestillingen før den går i produksjon, f.eks. farge eller ekstra pakker. Har du produksjon nært forestående?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

PTh

Har planlagt produksjon uke 2 2022. Men det var basert på at det ikke er sikkert at de delene til de nye pakkene ikke er på plass til den tid. Biler som selges nå har vel ikke planlagt produksjon på veldig lenge kan jeg tro...

ELvin2022

Hvor fant du info om disse endringene? Står ikke noe om det hvis man går inn å bygger bilen nå hvertfall?

PTh

ELvin2022

Der ja, takk 🙂 min bil har produksjonstart neste uke. Blir vell ikke mulig for meg å etterbestille det da? Har valgt de førerassistent + men den kommer vell da uten parkeringassistent? 👎

hELgenen

Sitat fra: ELvin2022 på onsdag 10. november 2021, klokken 16:15
Der ja, takk 🙂 min bil har produksjonstart neste uke. Blir vell ikke mulig for meg å etterbestille det da? Har valgt de førerassistent + men den kommer vell da uten parkeringassistent? 👎

Tror ikke så mange savner det der - har ennå tilgode å bruke p assistent en eneste gang - og har hatt det på biler siden 2014...Forresten - når jeg tenker etter - selgeren viste meg p assistenten i bruk når jeg hentet bilen i 2014 - siden har ingen rørt den funksjonen.....

Krokstein

Litt usikker på hva som ligger i dette egentlig, men når jeg søker på nettet ser det ut som vw har lagt inn funksjonalitet i app slik at man eksempelvis fra mobilen kan kjøre en bil ut fra en parkeringsplass dersom det er veldig trangt. Er det dette det er snakk om? Kul feature, men garantert noe som ikke vil være i daglig bruk akkurat
ID.4 GTX

PTh

Det er at bilen selv kan finne å styre inn i en parkeringsplass. Med minne betyr at den husker veien inn og kan kjøre det baklengs ut. Ikke noe man bruker i det daglige. Men det som er fint er 4 ekstra sensorer rundt bilen, med area view er det vel dekket også. Men biler uten dette får ikke heller automatisk filbytte som kommer i oppdatering lenger frem.

Oppdatert lydpakke med subwoofer og forsterker hadde jo også vært trevligt.

ihaal

Snakket med selger i dag. Bilene bygges side om side, så tilleggene kommer ikke med mindre man etterbestiller, men da til dagens pris.

Krokstein

Sitat fra: ihaal på onsdag 10. november 2021, klokken 18:18
Snakket med selger i dag. Bilene bygges side om side, så tilleggene kommer ikke med mindre man etterbestiller, men da til dagens pris.
Men da betyr vel det at det heller ikke vil forsinke produksjon og levering dersom man velger å oppgradere pakken litt? Siden de da ikke må produsere ferdig alle bilene med "gammel" spec før de setter igang med de nye
ID.4 GTX

ihaal

Sitat fra: Krokstein på onsdag 10. november 2021, klokken 19:06
Sitat fra: ihaal på onsdag 10. november 2021, klokken 18:18
Men da betyr vel det at det heller ikke vil forsinke produksjon og levering dersom man velger å oppgradere pakken litt? Siden de da ikke må produsere ferdig alle bilene med "gammel" spec før de setter igang med de nye

Tvert imot kan det muligens gjøre levering raskere å gå for den nye pakken, sånn som jeg forstod selger.

Selle

Har noen hørt noe om hvorfor Pure utgavene med 52kWh batteri er borte fra prislistene? Ble tatt en avgjørelse om å bestille inn 2stk Pro og 6 stk Pure på jobb onsdag eller torsdag forrige uke, aner ikke om bilene har blitt bestilt enda
2022 Cupra Born
2022 ID.4

ELvin2022

Spurte selger om jeg kunne oppgradere pakkene mine for å få med parkerings assistent pluss og oppgradert lydanlegg. Fikk på en måte en god og en dårlig nyhet.  den gode er at bilen min er låst for den skal i Prod til uken,  Den dårlige nyheten er da at det kunne jeg ikke. Da måtte jeg evt bestille bilen på nytt, og havne basert i køen igjen 👎 så da får det bli som det blir, ikke så viktig med den parkeings assistenten men kunne tenkt med oppgradert lyd anlegg 😬

LMOR

Lyden er god nok, hvis du ikke må ha ekstremt mye bass. Den spiller klart og rent og går dypere enn flere andre biler med oppgraderte anlegg med sub.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

Okei. Så fint å høre. Når jeg prøvekjørte den så glemte jeg å teste lyden. Men da satser vi på at det er bra som det er

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA