Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bomsmell på 6000kr

Startet av Øyvind.h, søndag 19. august 2012, klokken 23:36

« forrige - neste »

hens

Kravet til å kjøre på motorvei er vel konstruksjonshastighet på 50 km/t, ergo er det ikke lov med "lovlige" mopeder.
Det er lov til å holde 60 km time med henger uten brems på motorvei!

Når en bil blir liggende bak en annen med lav hastighet er det snakk om dårlig planlegging, da har føreren konsentrert seg for mye om det som skjer rett foran bilen, og ikke skiftet fil  tidsnok. Som erfaren elbilist forsøker jeg å holde 80 km/t på motorveien, da greier de fleste å komme forbi uten irriterende oppbremsing.
Men enkelte later ikke til å registrere at en bil beveger seg langsomt før de er kloss inntil, og det resulterer med bråbrems og knyttnever. Og kjøre forbi og presse seg inn før passeringen er fullført!

Fartsgrensen er faktisk en maksimumsgrense, selv om enkelte oppfatter det som det motsatte.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Aspiranten

Sitat fra: hens på onsdag 15. august 2012, klokken 08:49
Fartsgrensen er faktisk en maksimumsgrense, selv om enkelte oppfatter det som det motsatte.

+1

Når det snakkes om å legge seg inntil lastebiler for å spare drivstoff, da tenker jeg: Darwins teorier i praksis...

Håper det bare var teori dere snakket om, og at ingen av dere gjør det der!  ;) Noe av det verste jeg ser er biler som kjører både for fort og helt oppi bilen foran. Det er vel sånn omtrentlig ut fra egne observasjoner 70% av sjåførene ute på veiene som ikke holder god nok avstand til bilen foran. Følg med i avisene, så ser dere hvor skremmende stor andel av ulykkene så skrives det om en tulling som kom bakfra og ikke klarte å bremse, så det ble 3, 4 eller 5+ biler involvert i ulykken...
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA