Hovedmeny

Feil og mangler på Model Y

Startet av andy99, tirsdag 31. august 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

tjommi

Den siste kartoppdateringen har "låst" seg på min bil. Den er ca 80% ferdig, men vil ikke laste ned resten. Jeg får heller ikke beach buggy racing til å virke, ingen problemer med de andre spillene. Har prøvd å kjøre reset, men ingen endring...
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

eisa01

Fungerer autodimmingen av bakspeilet? Var ute og kjørte i kveld, og det var alt for mørkt. Hadde problemer med at sidespeilene også var for mørke, men ble bra når jeg slo av auto-dimmingen

Klykken

Dimmes med en gang det blir mørkt. Tror det er samtidig som skjermen skifter fra lyst til mørkt, og slik har det alltid vært på Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Macmons

Sitat fra: Radial på søndag 19. desember 2021, klokken 15:39
Sitat fra: Macmons på søndag 19. desember 2021, klokken 11:55
Det virker på meg at Model Y er svært sensitiv på sand/grus på bremsesystemet.
Vanlig sand/grus for å forhindre for glatte veier er standard her hos oss.

Idag var det nesten pinlig å kjøre, da det skramlet/hylte/kvinte fra minst et av hjulene.
Prøvde bråbremsing med bruk av bremsepedal, til liten eller ingen nytte.

Kan legge til at gjennom alle år med fossil bil, så kan jeg ikke erindre mange slike liknende tilfeller.

Noen som har en løsning på dette?

Hvilke felger bruker du?

19" Ph Turbin 5x114,3 + 255/45R19 Continental VC7 piggfrie vinterdekk
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Macmons på tirsdag 21. desember 2021, klokken 08:18
Sitat fra: Radial på søndag 19. desember 2021, klokken 15:39
Sitat fra: Macmons på søndag 19. desember 2021, klokken 11:55
Det virker på meg at Model Y er svært sensitiv på sand/grus på bremsesystemet.
Vanlig sand/grus for å forhindre for glatte veier er standard her hos oss.

Idag var det nesten pinlig å kjøre, da det skramlet/hylte/kvinte fra minst et av hjulene.
Prøvde bråbremsing med bruk av bremsepedal, til liten eller ingen nytte.

Kan legge til at gjennom alle år med fossil bil, så kan jeg ikke erindre mange slike liknende tilfeller.

Noen som har en løsning på dette?

Hvilke felger bruker du?

19" Ph Turbin 5x114,3 + 255/45R19 Continental VC7 piggfrie vinterdekk

Mener jeg har hatt god erfaring på å kjøre noen meter i revers med Model 3 når steiner har kommet i mellom. På Model Y så stoppet jeg og tok av aero-kapslene, men så ingen ting. Da jeg kjørte videre var det borte.
Men har ingen løsning på å hindre at det skal skje. Bør jo kunne lages noen slags skjermer rundt bremseskjoldene / modde bremseskjoldene på den delen hvor grusen finner veien inn....
Tesla Model Y                         2021-

Klykken

Skulle tro bremseskjoldene var utstyrt med spade, for det uler ganske ofte fra disse ass... Bedret seg nå på vinteren med snø og minusgrader for vår del, men var nesten en daglig hendelse etter at jeg hentet bilen nå på høsten.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA