Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trondheim - Oslo med Saxo

Startet av Elinesg, søndag 29. juli 2012, klokken 22:29

« forrige - neste »

Elinesg

Jeg er ikke sikker, men jeg ladet fra en campingvogn som hadde 10A en gang, ville ikke sikringen gått hvis bilen dro mer? Jeg er uansett godt i gang med turen nå, og det går mye fortere enn jeg hadde trodd!
Citroen Saxo 2003, Harstad

El rayo

Sitat fra: Elinesg på torsdag 02. august 2012, klokken 17:36
Jeg er uansett godt i gang med turen nå, og det går mye fortere enn jeg hadde trodd!
Flott, rapporter gjerne om hyggelige hendelser undervies!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Trond Arve

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elinesg

Det gikk veldig bra! :-) Veldig morsom og fin tur, artig måte å reise på!

Det gikk raskere enn jeg hadde trodd med lading, og jeg brukte egentlig mindre batteri enn jeg hadde trodd også, så det ble kortere stopp enn jeg hadde regnet med. Kunne sikkert tatt hele turen på to dager hvis målet hadde vært å komme fortest mulig fram.

Jeg brukte en dag mindre til Gjøvik (jeg hadde egentlig tenkt å overnatte ved Ringebu, men kom dit så tidlig, så kjørte like godt videre).

Var også usikker på om jeg ville få ladet over natta på Dovre, så jeg ladet så mye på Oppdal at jeg ville kunne kjøre videre over fjellet neste morgen. Men jeg ville ligge i telt på fjellet! Og det gikk jo bra, fikk lade fra en NSB-hytte.

På Lillehammer ble ladestasjonen på Sjøkanten senter skrudd av etter at senteret hadde stengt (!), og siden jeg ikke var ved bilen fant jeg ikke det ut før etterpå. Så jeg vet ikke akkurat hvor lenge det ble ladet der. Ladet derfor litt på Biri også for sikkerhets skyld.


Her er rapport:


Avgang Trondheim: 08.25 - 0 km - 100%
Ankomst Støren: 09.35 - 52 km - 50%

Avgang Støren: 12.30 - 3t lading - 100% (avbrutt topplading)
Ankomst Berkåk: 13.05 - 33(85) km - 55%

Avgang Berkåk: 15.30 - 2t 20min lading - 95%
Ankomst Oppdal: 16.05 - 37(122) km - 50%

Avgang Oppdal: 19.30 - 3t 25min lading - 100% (avbrutt topplading)
Ankomst Dovre (Svonå): 20.20 - 43(165) km - 45%



Avgang Dovre: 09.30 - mange timer lading - 100%
Ankomst Folldal: 10.20 - 35(200) km - 82%

Avgang Folldal: 11.50 - 1t 30min lading - 100% (avbrutt topplading)
Ankomst Atnsjø: 12.45 - 39(239) km - 65%

Avgang Atnsjø: 15.15 - 2t 30min lading - 100% (avbrutt topplading)
Ankomst Ringebu: 16.10 - 48(287) km - 67%

Avgang Ringebu: 17.40 - 1t 30min lading - 98%
Ankomst Lillehammer: 18.50 - 61(348) km - 32%

Avgang Lillehammer: 21.30 - 1t 50min/2t 40min - 75%
Ankomst Biri: 22.00 - 24(372) km - 50%

Avgang Biri: 22.30 - 30min lading - 60%
Ankomst Gjøvik: 23.00 - 25(395) km - 30%



Avgang Gjøvik: 09.10 - 100%
Ankomst Jaren: 10.10 -55(450) km - 50%

Avgang Jaren: 12.25 - 2t 15min lading - 93%
Ankomst Roa: 12.40 - (13)463 km - 80%

Avgang Roa: 14.00 - 1t 20min lading - 100% (avbrutt topplading)
Ankomst Torshov: 14.55 - (55)518 km - 40%




Lykkelig slutt, og et fint punktum for mitt år som (el)bilist - nå blir det sykkel og kollektivtransport i Oslo som gjelder igjen. Men det blir definitivt elbil den gangen jeg evt. skulle kjøpe bil igjen! :-)
Citroen Saxo 2003, Harstad

Trond Arve

Gratulerer :) Klarte du å følge trafikken sånn noenlunde, og valgte du å kjøre utenom motorveien noen steder?

Ser forøvrig at du sannsynligvis har 14A ladefart allerede (lader med ca 22% per time).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elinesg

#35
Ja, jeg tenkte også at det kan være tilfelle.. Men synes det er rart at jeg har kunnet lade fra 10A kontakt da?

Jeg fulgte stort sett trafikken, kjørte ikke utenom motorveien annet enn ut av Trondheim. Der det var veldig bratt var det ofte klatrefil, eller så kjørte jeg ut på skuldra så de bak fikk kjøre forbi. Ofte gikk det lenge mellom hver gang det kom noen som ville forbi. Opp på Ringebufjellet holdt de tyske turistene stort sett samme tempo selv  :) Den eneste strekningen jeg syntes var ubehagelig var mellom Ringebu og Lillehammer, da var det mye trafikk og umulig for de bak å kjøre forbi, og jeg følte meg presset til å holde et høyt tempo. I tillegg regnet det kraftig. Da gikk det med mye batteri..


Turen ble forresten gjort på piggfrie vinterdekk!
Citroen Saxo 2003, Harstad

svingen

artig og lese om slike turer,fakk får att du deler :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA