Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av Elinesg, søndag 19. august 2012, klokken 10:42

« forrige - neste »

elektrolux

Et triks ved lange oppoverbakker er aa ta med slepetau og smoring.

I Tyskland fungerer pils med egen edikett som billig smoring. Elbilhjelpen.no pils eller f.eks Elines moltesyltetoy.

Da sparer du strommen din til de flate strekkene, og nedoverbakkene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elinesg

Sitat fra: Elmo på tirsdag 31. juli 2012, klokken 16:19
14A ladestrøm (ikke spenning).

whoops...


Sitat fra: Go-carter
Jeg kjørte om rondane. Utrolig fin utsikt, rolig tempo på de som kjører der, og relativt flatt. Men stigningen OPP er som jeg nevnte i min egen tråd, veldig veldig bratt   Men har man først kommet seg opp, går det veldig greit. Og mye av strømmen får du igjen på veien ned.

Gjør nok det jeg og, koselig vei! Men er det mest stigning rett opp fra Ringebu, slik at når jeg kommer fra Hjerkinn er jeg allerede oppe? Eller må jeg først ned fra Dovre og så opp på et fjell til? Tenker jo ikke over sånt når jeg har kjørt fossilbil..


Sitat fra: electrolux
Et triks ved lange oppoverbakker er aa ta med slepetau og smoring.

I Tyskland fungerer pils med egen edikett som billig smoring. Elbilhjelpen.no pils eller f.eks Elines moltesyltetoy.

Da sparer du strommen din til de flate strekkene, og nedoverbakkene.


Kan dessverre ikke lage moltesyltetøy før jeg allerede er oppe på fjellet... Men slepetau er alltid med! :-)
Citroen Saxo 2003, Harstad

Trond Arve

Sitat fra: Elinesg på tirsdag 31. juli 2012, klokken 11:33
Hva tror dere om å kjøre gjennom Rondane; Hjerkinn - Ringebu? Det er bare 114 km mot 131 km på E6. Noen som vet noe om stigning på strekningen, og stikkontakthyppighet? Det burde gått an å finne løypeprofil på kartsidene...

Løypeprofil får du på Jurassictest Green Race. Ser ut som du kun trenger en kort ladestopp mellom Hjerkinn og Ringebu.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Trond Arve

Sitat fra: Elinesg på tirsdag 31. juli 2012, klokken 16:11
Jeg kan få skrudd opp ladespenningen hos verksted (han jeg snakket med visste ikke selv at de kunne gjøre det, men det er Citroën-verksted som har Lexia, så da kan de vel det..? ). Er det noe spesielt jeg bør vite hvis jeg skrur opp ladespenningen til 14A, annet enn at jeg selvfølgelig må passe på å lade fra kontakter som har høyere spenning enn dette?

Jeg fikk hjelp av Boogie/elbilshop.no. Så vidt jeg husker var det så enkelt som å endre en parameter (som ikke var så lett å finne fram til....) og deretter koble til ladekabelen et lite minutt. Ta en telefon til Boogie, mulig han kan hjelpe verkstedet med prosedyren?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Prosedyren er aa gaa inn paa fjernprogramering og velge 14 ladestrom.

Deretter paastaar bilen at den maa initiallades. IKKE la verkstedet gjore det i 12 timer! Det holder med 1 min.

Etter dette maa bilen lades og kjores noen ganger for aa faa kapasitetsmeteret til aa vise rett verdi.

Alternativt kan du levere bilen med nesten tomt batteri, og la verkstedet ta full initiallading med paafolgende vannservice. Da er instrumentet synkront med en gang.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 31. juli 2012, klokken 22:31
Deretter paastaar bilen at den maa initiallades. IKKE la verkstedet gjore det i 12 timer! Det holder med 1 min.

Og etter 1 min må de vel inn og cancellere intialladingen igjen! (?)  Hvis ikke "husker" vel bilen at initalladingen ikke ble fullført.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elinesg

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 31. juli 2012, klokken 22:31
Etter dette maa bilen lades og kjores noen ganger for aa faa kapasitetsmeteret til aa vise rett verdi.

Takk for hjelpen! Hvor mange ganger er det vanlig at den må kjøres/lades før den er i orden igjen? Er det stor sjanse for at dette kommer til å skje? Isåfall vet jeg ikke om jeg tør, da tror jeg det ødelegger mer for turen min enn det hjelper...
Citroen Saxo 2003, Harstad

Trond Arve

Sitat fra: Elinesg på onsdag 01. august 2012, klokken 00:39
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 31. juli 2012, klokken 22:31
Etter dette maa bilen lades og kjores noen ganger for aa faa kapasitetsmeteret til aa vise rett verdi.

Takk for hjelpen! Hvor mange ganger er det vanlig at den må kjøres/lades før den er i orden igjen? Er det stor sjanse for at dette kommer til å skje? Isåfall vet jeg ikke om jeg tør, da tror jeg det ødelegger mer for turen min enn det hjelper...

Kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt, men det var kanskje bare flaks?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 31. juli 2012, klokken 22:31
Etter dette maa bilen lades og kjores noen ganger for aa faa kapasitetsmeteret til aa vise rett verdi.

Jeg stusser også på denne. Hvorfor skulle SOC bli feil etter endring av ladestrøm + 1min initiallading ? (kan ikke huske jeg har opplevd det).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Det har med at kapasitetsmeteret forventer at initialladingen fullfores, ikke avsluttes etter & min.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elinesg

De klarte ikke å fikse det.. De hadde en ny versjon av Lexia-programvaren, og regnet med at det var derfor. Dataen deres bare skrudde seg av når de koblet til bilen min. Så da blir det 10A og lengre pauser! :-)
Citroen Saxo 2003, Harstad

elektrolux

Er du sikker paa at du ikke allerede har 14A. Kun faa biler er instilte paa lavere strom enn dette.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Jeg tror Enviro (Drammen) satt alle bilene de solgte til 10A.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Min Saxo fra Sigmund ladet med ca 13amp...


Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA