Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Speedometer, tripteller og kilometerteller sluttet å virke

Startet av buestad, fredag 17. august 2012, klokken 10:49

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: MortenH på søndag 18. november 2012, klokken 17:39
Oppdaterte innlegget mitt over, fordi det inneholdt feil info om el-nett. Det er nok IT-nett i Billingstad. Jeg har sendt en e-post til kraftselskapet Lyse, for å ta rede på om jeg har TN-nett her på Bryne. :)

Det ser du lett i sikringsskapet. Er hovedsikringen på 2,3 eller 4 poler i bredden ? 2&3=IT,4=TN sånn normalt sett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TB

Sitat fra: Toralf Bakketun på lørdag 17. november 2012, klokken 18:14
Ein viktig årsak til ulike måleverdiar er nok måleutstyret. Har sjølv to like UPM PM300 målere frå Clas Ohlson, som viser svært ulike verdiar, både for V og A, og dermed også Watt.

Bilde av denne typen her:http://baatplassen.no/i/topic/48723-hvor-man-faar-kjoept-en-enkel-og-rimelig-stroemmaaler/.

Med meir nøyaktig måleutstyr vil nok også resultatet bli meir likt?

Har i kveld gjort måling med begge UPM PM300 målere.

Kobla målere etterkvarandre, og målte volt med multimeter fyrst.

Resultat:
PM 300 nr 1: 233
PM 300 nr 2: 253
Voltmeter: 237

Så kobla eg til ladekabel, fekk desse resultat:
         
6 A innstilling på Charge Amps kabel:
C.O Måler 1, C.O Måler 2
V 232
A 5,2, 5,7   
W, 1185, 1404   

10 A innstilling på Charge Amps kabel:         
C.O Måler 1, C.O Måler 2
A,8,9, 9,7   
W,2013, 2416   

16 A innstilling på Charge Amps kabel:         
C.O Måler 1, C.O Måler 2
Volt   227   249   
Amper   13,1   14,6   
Watt   2954   3586   

8 A orginal kabel:
C.O Måler 1, C.O Måler 2
V, 230, 251
A, 7,0, 7,6
W, 1595, 1920

Som oversikten viser er det stor forskjell, som enkelt forklarar den variasjon som blir rapportert. At lader i trillingene er på maks ca 13 A stemmer nok bra.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA