Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iMiev 0-100 på 10 sek?

Startet av aalbork, torsdag 16. august 2012, klokken 21:28

« forrige - neste »

aalbork

Er det noen som har til salgs  eller vet hvor man kan bestille løse kontaktstykker til Marechal-kontakten. (230 volt-kontaktene). Skulle gjerne hatt både den fjærende kontakten til hansken og kontaktpinnen som sitter i enheten i bilen.

Mvh

Aalbork
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

elektrolux

Elbilhjelpen.no har slike deler, men er pa ferie.

Prov Elbilshop.no

Tror kontakten i bilen er forseglet, slik at du ikke kan bytte deler i denne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

aalbork

Takker,

Har bestilt en bevegelig kontakt hos Elbilshop.no. Pinnen i bilen ble berget med litt fin smergel. Fikk også gjort rent nede i krateret i den bevegelige kontakten og testet i 16A lademodus.  - Ingen antydning til varme, men skifter den bevegelige kontakten så fort jeg får den i hus.

Har lagt meg til vanen å alltid kjenne etter varmgang på enden av Marechal- og Schukokontakten (etter at begge er koblet fra) hvis jeg avbryter ladingen. Oppdaget derfor varmgangen før skaden ble for stor.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

Baltor

Ja dette er et godt tips, sjekk jevnlig for varmgang!
På ladehansken bør man så ofte som mulig skyve fram klaffen og se etter at kontaktpunktene sitter i rett posisjon.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5638.0.html
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Elmo

Sitat fra: aalbork på tirsdag 31. juli 2012, klokken 00:34
Har lagt meg til vanen å alltid kjenne etter varmgang på enden av Marechal- og Schukokontakten (etter at begge er koblet fra) hvis jeg avbryter ladingen. Oppdaget derfor varmgangen før skaden ble for stor.

Det har jeg også etter at jeg økte ladehastigheten. Så langt byttet en tilsynelatende OK shuko pga det.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA