Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fiat 500

Startet av hertugen, torsdag 16. august 2012, klokken 10:23

« forrige - neste »

Jærbuen

Godt å kunne lade på jobb i disse dager ja, men må være tidlig for å få plass!   >:(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

cra

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 04. desember 2012, klokken 20:02
Godt å kunne lade på jobb i disse dager ja, men må være tidlig for å få plass!   >:(

Men da kan du vel reise tidlig og, eller?  Jeg gjør det i alle fall slik de dagene jegikke har hjemmekontor; da reiser jeg grisetidlig, så kommer jeg før det meste av trafikk også. Og en time eller to alene på kontoret er bare deilig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gbzdoc

Sitat fra: Rio på tirsdag 04. desember 2012, klokken 18:40

Dette avhenger nok en god del av hvilken kjemi det er snakk om. For eksempel legger man til yttrium til LiFePO4 batterier, slik at det blir LiFeYPO4, som har bedre kuldeegenskaper.

Leaf har LiNMC (Nikkel Mangan Cobolt).

Det stemmer sikkert, men nå var dette snakk om Leaf. Og den har dessverre batterier med "ræva" kulde egenskaper både når det kommer til å ta lading og ikke minst holde på lading.

tomatchili

Se kommentar om Taxi i Bærum med webasto i tråden "Webasto/Eberspæcher"

arnejorg1

Sitat fra: tomatchili på onsdag 05. desember 2012, klokken 11:43
Se kommentar om Taxi i Bærum med webasto i tråden "Webasto/Eberspæcher"

Hadde vert utrolig nyttig med webasto i disse kuldetider ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Magnus

I dag ville ikke min starte når jeg skulle hjem fra jobb.

Startet som vanlig varmen et kvarters tid før jeg skulle dra, men når jeg satte meg inn og bremset+start startet displayet opp som vanlig, men med rødt batterivarsel og gult ikon med utropstegn og bil. Veihjelpen hadde 3 timer kø, så lar den stå over natten. Har forsøkt å starte lading og varming fra Carwings, men får beskjed om at det ikke lar seg gjøre. Bare -6 her i dag, så burde ikke være kulda.

Noen som har vært borti noe lignende?
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

Blip

Repitisjon av div.:
* Varme uten A/C: Auto - defrost - A/C av - defrost av.
* Maks regen/pådrag indikeres av dobbel ring. Ved 100%, høy temp (eller lav temp?) er det ingen doble ringer under "null", og ferre doble ringer over "null"

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Jærbuen

Sitat fra: cra på tirsdag 04. desember 2012, klokken 23:15
Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 04. desember 2012, klokken 20:02
Godt å kunne lade på jobb i disse dager ja, men må være tidlig for å få plass!   >:(

Men da kan du vel reise tidlig og, eller?  Jeg gjør det i alle fall slik de dagene jegikke har hjemmekontor; da reiser jeg grisetidlig, så kommer jeg før det meste av trafikk også. Og en time eller to alene på kontoret er bare deilig. :)

Kommer jeg til ca 0700, er det ingen problem.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

RuneW

Sitat fra: Magnus på onsdag 05. desember 2012, klokken 20:39
I dag ville ikke min starte når jeg skulle hjem fra jobb.

Startet som vanlig varmen et kvarters tid før jeg skulle dra, men når jeg satte meg inn og bremset+start startet displayet opp som vanlig, men med rødt batterivarsel og gult ikon med utropstegn og bil. Veihjelpen hadde 3 timer kø, så lar den stå over natten. Har forsøkt å starte lading og varming fra Carwings, men får beskjed om at det ikke lar seg gjøre. Bare -6 her i dag, så burde ikke være kulda.

Noen som har vært borti noe lignende?

Ja! I kveld skulle jeg ut et ærend og forvarmet Leafen i ca 10 min før jeg skulle dra (den var ikke koblet til lader og jeg hadde ca 6 streker igjen).

Men når jeg prøve å sette den i gir fik jeg bare et dobbelt-pipp og først da la jeg merke til batterisymbolet i instrumentpanelet. Jeg jobbet hardt en stund med å skru bilen av og på uten at noe virket. Det endte med at jeg ga opp og tok dieseldyret. Bare flaks at kjerringa var hjemme da.

Når jeg kom hjem fra turen forsøkte jeg igjen og da startet Leafen som den skulle.

Hva pokker er dette for oppførsel? Er det ikke lov å forvarme bilen uten at den står plugget i?

>:(
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Magnus

Nå er den hentet av veihjelpen og på vei til BNH i Oslo. Han som hentet sa at 3 av 4 oppdrag i går gjaldt Nissan Leaf.
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

Gizmo

Hei Magnus, gi gjerne oppdatering på hvordan det går. Jeg har akkurat samme problem som deg. Min ble kjørt til Rud i går. De hadde ikke feilsøkt enda. Sikkert fordi det er mye å gjøre, og kanskje også fordi de da ikke kan si for sikkert at det tar over sju dager å reparere (er derfor ikke lovpålagt å ordne lånebil enda).
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

ravn

Refererer til tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6626.0.html. Det er MANGE som har hatt startproblemer etter bruk av utilkoblet forvarming. Flere har endt opp med versktedopphold. Ett tilfelle var iallefall defekt DC/DC, så muligens noe blir overbelastet. Regner med at strømmen går ett annet sted når strømmen er tilkoblet.

Selv har jeg opplevd startproblemer tidligere, men den startet da etter en fem seks forsøk, mens på mandag var det ikke sjans.
Jeg ville iallefall vært veldig forsiktig med å bruke denne funksjonen inntill det er avklart.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Gizmo

Fikk nettopp tlf fra Rud.

Bilen er fikset. Det var en sikring som var gått i en koblingsboks, men sikringen er ikke utskiftbar, så hele boksen måtte byttes.

Nå spørs det bare hvor lang køen er hos Viking for å få bilen tilbake til Økern så jeg kan hente den.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Gizmo på torsdag 06. desember 2012, klokken 10:12
Bilen er fikset. Det var en sikring som var gått i en koblingsboks, men sikringen er ikke utskiftbar, så hele boksen måtte byttes.

WTF!!??!!  Det bryter jo med hele poenget med ei sikring!!  :o :o ??? ???  >:( ::)

Dette er virkelig grunn til å la hoder rulle i ingeniørstaben til Nissan.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Definisjonen av "ikke utskiftbar" er nok at man velger å bytte boksen istedenfor sikringen.
Det er helt vanlig (dessverre) å bytte komponenter istedenfor enkeltdeler når noe går istykker på biler...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA