Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fiat 500

Startet av hertugen, torsdag 16. august 2012, klokken 10:23

« forrige - neste »

masae

I følge han som solgte meg min Leaf, skulle varmen i speilene slå seg på automatisk når det var kaldt.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

akseln

Sitat fra: hertugen på onsdag 12. september 2012, klokken 23:30
Hvordan får man varme i speilene til Leaf ?
Trodde disse var koplet sammen med bryteren for varmetrådene i bakruten....

gbzdoc

Det stemmer, skru på varmetrådene i bakruta så varmes speilene også.

hertugen

Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

hertugen

Sitter å hurtiglader nå, og det blåser bare kaldt fra varmeaparet !!!!
Trodde det hvar mulig å få lit varme her, setet er varmt!!


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Rasmus.B

Jeg får varme når jeg hurtiglader. Prøv via carwings da. Tror det virker nå.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

hertugen

Takk, men desverre.
Klima starter ikke, blåser kalt.

Noen andre forslag ????


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

hertugen

Værken Leaf link eller Carwins får kontakt med bilen under lading, begge viker når bilen ikke er koblet på laderen.

Så varmen må startes fra bilen, noen forslag ??? Hva gjør dere andre??


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

jkirkebo

Sitat fra: hertugen på mandag 26. november 2012, klokken 18:46
Sitter å hurtiglader nå, og det blåser bare kaldt fra varmeaparet !!!!
Trodde det hvar mulig å få lit varme her, setet er varmt!!

Jeg hurtigladet 4 ganger i går (til sammen 100 minutter) med full varme på hele tiden. Fungerte kjempefint. Du skrur bilen "på" ved å holde bremsen inne samtidig som du trykker på knappen ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hertugen

Glimrende, det er vel eneste varianten jeg ikke har forsøkt .

Takk.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BE

I tillegg til å holde på brems og trykke 2 ganger på startknappen, må AC være aktiv for at varmeelementet skal aktiveres. Hvorfor AC må være påskrudd aner jeg ikke, men uten den blåser det bare kald luft når jeg hurtiglader.

Varmt blir det I alle fall med alt gjort riktig  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Blip

Som Leaf eier i nesten 1 år oppdaget jeg dette siste for noen da dager siden, nemlig at man _kan_ starte varmeapparatet i bilen også mens normallading pågår kun hvis man velger AC.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

leafeierskien

Hei!

Jeg har et spørsmål angående forvarming av batteri på bilen...

Når bilen er fulladet, ladekabelen er i og jeg skrur på varmen kl. 06:15 og kjører 06:50. Er det vanlig da at temperaturen i batteriet er på 2 streker? Dette kan jeg ingenting om, men har valgt en bil som skulle inneholde forvarming av batteriet, men de 2 strekene er kanskje inkl. forvarme fra strømledningen?

I dag har jeg 8,5 mil tur/retur jobb og måtte kjøre uten AC på vei til jobb... tar ingen sjanser, men brukte 5 av 12 streker, så det bør vel holde hjem, kanskje med litt AC-luksus også??  8)

Olofm

Jeg hadde også kun to streker på batteritempen når jeg startet idag, dette etter cirka 50 minutters forvarming av bilen. Tror dette har en sammenheng med den litt kalde temperaturen på utsiden.

Fikk etter cirka 20 minutters kjøring enda en strek på batteritempen. Kjørte med AC på hele veien.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA