Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Super-kondensatorer

Startet av Hjortenberg, torsdag 16. august 2012, klokken 10:12

« forrige - neste »

Hjortenberg

Hei gode elbilmennesker!

Jeg har aldri hatt noe problemer med elbiler min som er en gul Think 2008, som er gått 47000 (utenom om airbag-lampe som har lyst helt siden Think gikk konkurs for siste gang..). Plutselig her en dag ville den ikke lade, jeg satt den i laderen flere ganger. Landingen starter nesten! Den blinker og piper også går sikringen i ladestasjon og det blir helt svart i ladeledningen, ellers har det og blinket gul for car link failure(etter instruksjonsboken jordfeil)...på ladeenheten.

Jeg har nå hatt bilen på bilkilden (stavanger)som har solgt Think tidligere. Han finner ikke helt ut av feilen, men mener det er varmeeleementer eller pcu. Han sjekket ledninger mellom ladeuttak og pcu.... Han har ikke utstyret for å sjekke pcu og har heller ikke et nytt varmeeleement. Bilen som skulle vært sendt med tog til østlandet (flytter ditt nå etter sommerferie..).. Står enda i stavanger og det er frustrerende!

Er det noen som kan hjelpe der ute? Er det noen som ser noen muligheter, eller aner hva som kan være galt i og det at han på Blkilden ikke klarer å hjelpe meg p.t. I så fall gi beskjed! Hvor i landet?

Ellers har jeg en if super/pluss forsikring som skal dekke havari, noen som har noen erfaringer med det? Altså om forsikringsselskapet i dette tilfelle kan brukes...(gjør det litt lettere å bruke 20 000 på reparasjon...).
Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

cra

Hvis bilen står i Stavanger så er kanskje elbilhjelpen.no nærmeste instans? Elektrolux på furumet her er mannen bak, og jeg tipper du hører fra ham om litt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hjortenberg

Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

Go-carter

IF Super er noe forbanna dritt, for å si det rett ut. Er du heldig får du det dekt, men de har MANGE klausuler ang. elbiler.

De dekte ikke min(selv om garantien uansett gjorde det), og de ville heller ikke dekke leiebil. Idioter  ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Jeg selger forøvrig min varmekolbe da jeg skal bytte til Webasto. Relativt ny (har vært i bilen 2-3 000 km). Ser for meg 4000,- er en fair pris. Si ifra om du finner ut at det er det du trenger. :)

elektrolux

Bilkilden ringte meg og lurte pa om jeg hadde blindplugg til varmeemement av gamle typen.

Var nok i feriemodus, for jeg har komplett og nytt varmeelement om det er det som trenges.

Har ogsa alternativ ladekladd til Think City, som kanskje kunne vaert en ide aa prove.

Er desverre paa ferie naa.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hjortenberg

Sitat fra: Go-carter på fredag 27. juli 2012, klokken 17:22
IF Super er noe forbanna dritt, for å si det rett ut. Er du heldig får du det dekt, men de har MANGE klausuler ang. elbiler.

De dekte ikke min(selv om garantien uansett gjorde det), og de ville heller ikke dekke leiebil. Idioter  ???

Hva var galt med din bil da? Og hva slags bil var det?
Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

Hjortenberg

Sitat fra: elektrolux på mandag 30. juli 2012, klokken 12:01
Bilkilden ringte meg og lurte pa om jeg hadde blindplugg til varmeemement av gamle typen.

Var nok i feriemodus, for jeg har komplett og nytt varmeelement om det er det som trenges.

Har ogsa alternativ ladekladd til Think City, som kanskje kunne vaert en ide aa prove.

Er desverre paa ferie naa.

Hei igjen Elektrolux, eller Robort om jeg ikke tar feil. Når er du tilbake fra ferie? Bilen min står på Bilkilden (satt den der siden jeg ikke fikk tak i deg på det tidspunktet jeg trengte hjelp.. Jeg har og skrevet en mail til deg på kontaktskjemaet på hjemmesiden din, så der har du telefonnummeret mitt osv, så setter stor pris på om du tar kontakt, eller sier i fra når du er tilgjengelig, så tar jeg kontakt.

På forhånd takk for at du tok kontakt her!
Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

Go-carter

Sitat fra: Hjortenberg på mandag 06. august 2012, klokken 00:05
Sitat fra: Go-carter på fredag 27. juli 2012, klokken 17:22
IF Super er noe forbanna dritt, for å si det rett ut. Er du heldig får du det dekt, men de har MANGE klausuler ang. elbiler.

De dekte ikke min(selv om garantien uansett gjorde det), og de ville heller ikke dekke leiebil. Idioter  ???

Hva var galt med din bil da? Og hva slags bil var det?

2011 zebrathink. Isofeil i batteriet, og de har selvfølgelig rodd seg unna med at de ikke dekker batterifeil.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Sitat fra: Hjortenberg på mandag 06. august 2012, klokken 00:09

Hei igjen Elektrolux, eller Robort om jeg ikke tar feil. Når er du tilbake fra ferie? Bilen min står på Bilkilden (satt den der siden jeg ikke fikk tak i deg på det tidspunktet jeg trengte hjelp.. Jeg har og skrevet en mail til deg på kontaktskjemaet på hjemmesiden din, så der har du telefonnummeret mitt osv, så setter stor pris på om du tar kontakt, eller sier i fra når du er tilgjengelig, så tar jeg kontakt.

På forhånd takk for at du tok kontakt her!

Desverre er det noe kluss for tiden med mail via hjemmesiden min. Vennligst benytt muligheten for aa sende direkte til min e-mail
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA