Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: Bergenser123 på søndag 22. august 2021, klokken 13:13
Noen som har bestilt rød/svart 19'' som har fått vin fra Bergen? Noen som i tillegg har bestilt type juli eller senere?

Fått inntrykk av at det kommer veldig få rød biler, siden de som bestiller av andre farger får VIN nesten på direkten etter kjøp

Bestillt 16 juli 2021 rød/svart med 19tommere, ser VIN i kildekode. Fått beskjed om levering i Bergen midten/slutten av september

ToWalkOrDrive

Sitat fra: leafster på søndag 22. august 2021, klokken 00:42
Prøv https://www.tesla.com/no_NO/schedule/[reservasjonsnummer]

Det funket for meg 👌

Du gikk nok inn der rett før de skulle sende deg sms😁
Funka ikke for meg i hvert fall...ble bare videresendt til "account"-en min...
Tesla Model Y                         2021-

Kwick

Regner med at båten kommer til Risavika i natt. Så da blir det en liten tur ut å kikke i Tananger i morgen tidlig.
Var innom og snakket med de på Tesla Stavanger på lørdag. Da hadde de ikke fått model Y inn på utstilling, så den som det er bilde av her er nok kommet litt utpå dagen.
Selv om vi har god pris, vi som bestilte i mars 19, så burde vi vært tidlig i utleveringskøen også.
Jeg har ikke fått sms. Kunne forvente det i løpet av denne uken....
Satser på at det tikker inn en melding i morgen :)

Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kwick på mandag 23. august 2021, klokken 12:08
Regner med at båten kommer til Risavika i natt. Så da blir det en liten tur ut å kikke i Tananger i morgen tidlig.
Var innom og snakket med de på Tesla Stavanger på lørdag. Da hadde de ikke fått model Y inn på utstilling, så den som det er bilde av her er nok kommet litt utpå dagen.
Selv om vi har god pris, vi som bestilte i mars 19, så burde vi vært tidlig i utleveringskøen også.

Flott at du stakk innom og hørte, og at vi i hvert fall får SMS i løpet av uken. Men tror ikke skipet kommer før natt til onsdag. Kanskje de med lavt VIN-nr har så mye bulker og riper etter masse sand som har blåst over de mens de har stått i strand-kanten i månedsvis med 0% batteri, at de trenger lenger tid til klargjøring, sånn at de som nettopp har blitt bygget blir utlevert først  ;D ;D

geear

Demobilen til Stavanger er ikke stilt ut enda, "mot slutten av uka". Og utleveringer vil starte omtrent samtidig..

afitch80

Noen som vet hvilken båt som er neste med Y'er til oss på vestlandet etter turen Akranes er på nå?
Min Y er på Glovis Summit som ligger i Southampton. Neste stopp er Zeebrugge.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

ToWalkOrDrive

Ka fae..
Nå begynner de å bli stygge med meg...sender reklame for visning av bil til samme mailadresse som jeg har brukt når jeg har bestilt bilen....

Kwick

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 23. august 2021, klokken 12:19
Sitat fra: Kwick på mandag 23. august 2021, klokken 12:08

Flott at du stakk innom og hørte, og at vi i hvert fall får SMS i løpet av uken. Men tror ikke skipet kommer før natt til onsdag. Kanskje de med lavt VIN-nr har så mye bulker og riper etter masse sand som har blåst over de mens de har stått i strand-kanten i månedsvis med 0% batteri, at de trenger lenger tid til klargjøring, sånn at de som nettopp har blitt bygget blir utlevert først  ;D ;D

Ja, du har nok rett.... Sist uke ankom den tirsdag. Når jeg så på seilingsplan, så trodde jeg at den hadde samme rute ukentlig.
Snart tomt i den krukken med tålmodighet nå.....
Var ute for å se om jeg så Y som ankom lørdag, men den er gjemt bort....
Fikk også en friste epost å booke visning. Snakk om å terge folk! Men, det gikk ikke ann å booke for Stavanger enda.
Kjører:

Kwick

Nå fikk jeg treff på VIN på Arkanes.... Den er på vei   :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:
Kjører:

Otkristo

Sitat fra: Kwick på mandag 23. august 2021, klokken 21:28
Nå fikk jeg treff på VIN på Arkanes.... Den er på vei   :+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:
Nice!
Link til nettsted?

brattabo

Ligger den ikke til kai i Rotterdam nå?

jorgenask

Sitat fra: brattabo på mandag 23. august 2021, klokken 21:54
Ligger den ikke til kai i Rotterdam nå?

Den var i zebrugge før det så har vel plukket med seg biler til vestlandet

Kwick

Kjører:

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kwick på mandag 23. august 2021, klokken 21:28

Gratulerer!
Min er forresten ikke sendt med den båten heller, selv om jeg bestilte i mars 2019...med samme spec som en som bestilte til Stavanger for to uker siden med samme spec, som får bil denne uken...
Heldigvis ser jeg at Avis har ganske lave leiepriser med fri kilometer når vi skal ut på reise om drøye to uker...selv om det da blir Golf Stasjonsvogn...
Ser båten legger inn til Risavika klokken 01:00 natt til onsdag. Ganske kjapt med 20 knop på et sånt svært skip.

Kwick

Takk 😊
Har du snakket med Tesla Stavanger?
Er alt ok på profilen din?
Rart at du ikke får i denne omgang....
Men krysser fingre for at det ordner seg kjapt!
Må nok ut til Risavika i morgen tidlig 😊
Kjører:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA