Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: jorgenask på mandag 30. august 2021, klokken 14:46
Kanskje de stablet Trondheims-bilene ytterst og ikke gidder å stokke om :P

Ja, det kan godt være.
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: shiprep.no
31.08.2021 06:00   MALACCA HIGHWAY   Vehicles Carrier   Grip inner Pilotboarding   Trondheim
31.08.2021 19:00   MALACCA HIGHWAY   Vehicles Carrier   Trondheim   Grip inner Pilotboarding
01.09.2021 16:00   MALACCA HIGHWAY   Vehicles Carrier   Fedje West Pilotboarding   Bergen
01.09.2021 23:00   MALACCA HIGHWAY   Vehicles Carrier   Bergen   Korsfjorden Pilotboarding
02.09.2021 06:00   MALACCA HIGHWAY   Vehicles Carrier   Skudefjorden 2 Pilotboarding   Risavika
02.09.2021 12:00   MALACCA HIGHWAY   Vehicles Carrier   Risavika   Feistein Pilotboarding
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Godt detektivarbeid. De er altså planlagt å ta ombord los ved Karmsund et sted kl. 0600 på torsdag, og skal så seile til Risavika, legge til og losse, før bilene skal kjøres til Forus med transport. Det blir lite klargjøring på bilene som skal ut kl. 10.  :o

Spent på om de forskyver alle, om de bare forskyver de første, eller om de klemmer det tettere/flere parallelt.

Sindre M.

Andre som har opplevd å ut av ingenting bli ombooket til annen dato/tidspunkt, uten å få beskjed? Hadde bekreftet levering 2. sep kl 14 i Stavanger, men ser at det nå er endret til 9. september kl 10. ikke fått spørsmål eller beskjed om å endre dette, var tilfeldig at jeg var inne for å se.

Bilen vår er på båten som ankommer Stavanger torsdag morgen. Så er litt rart å bli flyttet en hel uke, spesielt uten beskjed.
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

afitch80

Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 31. august 2021, klokken 00:41
Andre som har opplevd å ut av ingenting bli ombooket til annen dato/tidspunkt, uten å få beskjed? Hadde bekreftet levering 2. sep kl 14 i Stavanger, men ser at det nå er endret til 9. september kl 10. ikke fått spørsmål eller beskjed om å endre dette, var tilfeldig at jeg var inne for å se.

Bilen vår er på båten som ankommer Stavanger torsdag morgen. Så er litt rart å bli flyttet en hel uke, spesielt uten beskjed.
Tesla har nok sett at de ikke klarer å få bilen din klar til 2. sep kl 14. Og da blir du flyttet til første ledig tidspunkt. Det sto i hvert fall i sms jeg fikk at: "Du vil på et senere tidspunkt få beskjed om datoen du har valgt er tilgjengelig."
Med andre ord kan de flytte deg hvis de ser at ting ikke går helt på skinner. Tesla planlegger ofte litt tight.
Ser at Malacca Highway er utenfor Kristiansund nå. Skulle etter planen vært i Trondheim om 1,5 timer. Det går nok ikke. Tesla har nok sett at det blir forsinkelser på levering og utsetter de første leveringene til første ledige timer.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

PilotBRS

Ser nå at jeg også er blitt flyttet fra 3. Sept kl 10 til 9. Sept kl 10 i Stavanger. Har heller ikke fått noe beskjed om dette.
Tesla Model Y 2021
BMW i3 60Ah 2016

afitch80

Har dere, PilotBRS og Sindre M, sjekket om bilen deres faktisk er på Malacca Highway forresten?

Kan sjekkes her med VIN: https://uecc.com/support/vintracklite/
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

geear

Min er iallfall der, fått utsatt jeg og. Det er helt typisk Tesla. Har slutta å bli overrasket over hvordan de herser med kundene. Tipper de har bommet og trodde Malacca Highway skulle til Stavanger først, slik båtene vanligvis har gått.

Sindre M.

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 31. august 2021, klokken 07:19
Har dere, PilotBRS og Sindre M, sjekket om bilen deres faktisk er på Malacca Highway forresten?

Kan sjekkes her med VIN: https://uecc.com/support/vintracklite/
Min er på båten ja.

alfaalfa

Fikk akkurat SMS om at min utlevering på torsdag var flyttet pga det var "fullbooket".

Sindre M.

Sitat fra: alfaalfa på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:09
Fikk akkurat SMS om at min utlevering på torsdag var flyttet pga det var "fullbooket".
Samme her

abbababba

Samme her. Ble flyttet til 9. September. Fra 2.
Prøvde å ringe delivery for å få endret til tidligere tidspunkt. Uten hell. De sa det ikke var noe ledig tidligere.
Da må en klare seg uten bilen nok en uke.
Var visst ikke en fordel å velge første tilgjengelige dato for utlevering allikevel

Bjoris

Sitat fra: abbababba på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:38
Samme her. Ble flyttet til 9. September. Fra 2.
Prøvde å ringe delivery for å få endret til tidligere tidspunkt. Uten hell. De sa det ikke var noe ledig tidligere.
Da må en klare seg uten bilen nok en uke.
Var visst ikke en fordel å velge første tilgjengelige dato for utlevering allikevel

Får dere SMS eller må dere inn å se på "kontoen"?

geear

SMS. Dårlig unnskyldning at de er fullbooket, sa seg selv at bilene ikke ville være klar, så jo det allerede for flere dager siden.

Men de er noen sniker, stod nederst på kontoen at tiden kunne endres.

ToWalkOrDrive

Er i hvert fall bra at de ikke endrer absolutt alle avtalene...siden min ikke er flyttet...ennå...har ennå 10. september. Har ennå ikke turt å avbestille leiebilen for den 1000km-helgen....i tilfelle ting forskyves...
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA