Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sjekkliste TMY

Startet av Electric cars in Norway, onsdag 18. august 2021, klokken 20:39

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Eye candy :+1:

Fant den PDF filen i et innlegg inne på FB TMY gruppa dvs her https://www.facebook.com/groups/ModelYNorge

Kopi under fra FB innlegget:

"Har oversatt en sjekkliste for levering, så da er jeg klar :) "
https://heisradgiveren.no/wp-content/uploads/2021/08/TESLA-MODEL-Y-LEVERINGS-SJEKKLISTE.pdf

torlie

Og alt dette rekker man på 20 min ved levering i Lillestrøm?  :P
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

geear

Helt meningsløst i mine øyne, en utsetter bare seg selv for frustrasjon. Sjekk VIN/regnr, ta en kjapp runde rundt bilen og se at det ikke er skader noe sted. Alt annet (ting som ikke virker) meldes inn som en reklamasjon i app eller til servicesenteret.

Thob

Sitat fra: geear på onsdag 18. august 2021, klokken 22:20
Helt meningsløst i mine øyne, en utsetter bare seg selv for frustrasjon. Sjekk VIN/regnr, ta en kjapp runde rundt bilen og se at det ikke er skader noe sted. Alt annet (ting som ikke virker) meldes inn som en reklamasjon i app eller til servicesenteret.

Så enig!!

Klykken

100% enig med de to over. Sjekk at bilen er slik DU forventer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ELTesla

Helt enig. Det eneste man må sjekke er det som det kan bli tvist om i ettertid.

PionerThink

Man kan jo filme en runde rundt bilen der man fokuserer på typisk panelgaps og lakk som TeslaBjørn gjorde på sin Model 3. Forsto at det kom til nytte ved senere tvistesak og dagens mobil filmer jo i god oppløsning?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Handyman

Det viktigste er å bemerke ting Tesla senere kan anklage deg for å ha forårsaket selv.
Riper, Manglende utstyr, Skader på interiør ol.
Skjeve paneler og glass kan som de ikke klandre kunden for, kan man reklamere på senere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Handyman på onsdag 18. august 2021, klokken 22:52
Det viktigste er å bemerke ting Tesla senere kan anklage deg for å ha forårsaket selv.
Riper, Manglende utstyr, Skader på interiør ol.
Skjeve paneler og glass kan som de ikke klandre kunden for, kan man reklamere på senere.

Handyman  :+1: du har en god tilnærming. Ta videos og bilder med mobilen der det er feil og få med omgivelsene rundt på bildet slik at det tydelig fremkommer dersom striper i lakken at det har skjedd FØR du satte deg inn i bilen og overtok.

Tesla er flinke på å følge opp dette dersom det er god nok dokumentasjon. 

Handyman

Da jeg fikk min TM3i Kr.sand noterte Tesla ned ting som ble funnet på et eget "skadeskjema" hvor ting ble merket av på en skisse av bilen. De tok også selv bilder. De tok selv kontakt dagen etterpå for å avtale utbedring av en skrape som var på min bil. Null stress.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jeronan

#10
Sitat fra: Handyman på torsdag 19. august 2021, klokken 08:04
Da jeg fikk min TM3i Kr.sand noterte Tesla ned ting som ble funnet på et eget "skadeskjema" hvor ting ble merket av på en skisse av bilen. De tok også selv bilder. De tok selv kontakt dagen etterpå for å avtale utbedring av en skrape som var på min bil. Null stress.

I remember the good old times with our Model S 75D delivery back in 2017, when Tesla still had the capacity to actually put the car through their service center for inspection and prepping (incl. polering) before delivery and the delivery person took his time with you to go over the car, etc. I spend nearly an hour going over and through the car before finally signing and taking delivery. I know I know...they had the occasional end of quarter rush too back then. But now its become standard.  :(

Now, like with Model 3 mass deliveries, the Model Y coming to Oslo will be driven straight to Lillestrøm and all they do is park it there and remove all the plastic (if you lucky) and put all responsibility on the customer, but still want you out of the door with car within 20 minutes!  :o

I just find this really bad practice and it will only continue to put a lot of unnecessary pressure on already overloaded Service Centers.

People living up north can consider themselves lucky, where Tesla still has the capacity to do it right. Trust me, its more than worth the extra wait due to longer transportation time.  ;)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Handyman

Jeg fikk levert min TM3 under den store utleveringen i mars -19, men det var i Kr.sand, og der hadde vi god tid og bilen var klargjort av eksternt firma. Tesla Kr.sand er kjent for god service. Fint å slippe Lillestrøm hvis man kan.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

#12
US checklist! Her er litt mer video å se på for alle som har utlevering...


https://youtu.be/l0sTEhGL58w

Tesla Model Y Delivery Day Checklist - WATCH before picking up your first Tesla!

2021 Tesla JQLOUISE
17,270 viewsMay 21, 2021

Electric cars in Norway

#13
Se bilen i Sverige på denne video fra den svenske søsteren til TU.no.....  https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/tesla-model-y-nu-i-sverige/




© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA