Har du booket time for utlevering av din model Y?

Startet av Kwick, tirsdag 17. august 2021, klokken 12:20

« forrige - neste »

tnrfd

Må man fullføre betaling før man får utleveringsdato? Bestilte nov.2020, har fått VIN og skal ordne finansiering selv.

Otkristo

Sitat fra: tnrfd på fredag 20. august 2021, klokken 15:46
Må man fullføre betaling før man får utleveringsdato? Bestilte nov.2020, har fått VIN og skal ordne finansiering selv.
Nei

benjamsk

Henter min morgenen 24. august

Fikk utleveringsdato i går (torsdag), men kun på nettsidene. Ingen SMS eller oppringing. Og gitt at det stod en annen utleveringsdato på fakturaen (som også kom i går), samt annet utleveringssted, så måtte jeg kontakte tesla i dag. Det var noe herk å komme frem til dem, men fikk bekreftet at joda, den er klar til meg førstkommende tirsdag. Ser ut til at jeg blir blant de første da, gitt at det kom til landet i dag.

Ser frem til det

Øyvind.h

Kan man levere innbyttebilen etter at en har hentet ut den nye? En i familien har fått innbyttetilbud på sin X som står til oktober, men skal hente bil neste fredag. Han vil gjerne holde litt til på Xen før den går i innbytte. Har ikke vært borti lignende problematikk selv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Handyman

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. august 2021, klokken 15:58
Kan man levere innbyttebilen etter at en har hentet ut den nye? En i familien har fått innbyttetilbud på sin X som står til oktober, men skal hente bil neste fredag. Han vil gjerne holde litt til på Xen før den går i innbytte. Har ikke vært borti lignende problematikk selv.
Dette står på min teslakonto:

Hva trenger jeg å ha med meg ved leveringen?
Førerkortet ditt (for alle registranter, hvis aktuelt)
Kopi av bilforsikringen din (eller bevis på Teslas polise, hvis nødvendig og aktuelt)
Nøklene til innbyttekjøretøyet, og relevante eierskapsdokumenter (hvis aktuelt)
Ved å bytte inn kjøretøyet ditt, aksepterer du disse vilkårene: https://www.tesla.com/sites/default/files/trade-in/no-trade-in-terms-conditions.pdf.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. august 2021, klokken 15:58
Da får jo ikke Tesla betalt før utlevering, så det høres helt utopisk ut...

grev1

Da har jeg fått bekreftet leveringsdato i Trondheim. Fikk SMS i dag. Tidligste jeg kunne velge var 2. september.
VIN 54xxx, bestilt 29.06.2020.

bjheggset

Sitat fra: grev1 på lørdag 21. august 2021, klokken 14:36
Da har jeg fått bekreftet leveringsdato i Trondheim. Fikk SMS i dag. Tidligste jeg kunne velge var 2. september.
VIN 54xxx, bestilt 29.06.2020.

Har 58*** med levering Trondheim, ingen SMS enda. Ser ut som de som har over 56*** har levering med neste båt.

Doff

Jeg har VIN 57xxx med levering Kristiansand. Ankom Oslo i går. Ingen SMS enda.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Parabuthus

VIN 57XXX. Trondheim. Ikke hørt noe ennå. Doff: Hvordan vet du at den kom med båten i Oslo i går?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Doff

Sitat fra: Parabuthus på lørdag 21. august 2021, klokken 16:56
VIN 57XXX. Trondheim. Ikke hørt noe ennå. Doff: Hvordan vet du at den kom med båten i Oslo i går?

Snakket med Tesla Kristiansand tidligere i uken, og de sa at bilen da var på vei til Oslo fra Zeebrugge. Kun Glovis Supreme som var på vei på det tidspunktet.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

CaZpaH

Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

markusthorsen

Litt off topic her, men bet meg plutselig merke i at alle disse MY kommer med Chrome detaljer? Bildene på tesla.com viser vel med Chrome delete... Er dette noe dere ble gjort oppmerksom på når dere fikk biler fra Kina VS USA/Berlin?
Er vel strengt talt ikke verdens undergang, men kjenner jeg hadde blitt en smule snurt om min M3 2021 fra USA kommer med chrome [emoji28]

Sent from my IN2023 using Tapatalk

Sandvika

Sitat fra: markusthorsen på lørdag 21. august 2021, klokken 20:00
Litt off topic her, men bet meg plutselig merke i at alle disse MY kommer med Chrome detaljer? Bildene på tesla.com viser vel med Chrome delete... Er dette noe dere ble gjort oppmerksom på når dere fikk biler fra Kina VS USA/Berlin?
Er vel strengt talt ikke verdens undergang, men kjenner jeg hadde blitt en smule snurt om min M3 2021 fra USA kommer med chrome [emoji28]

Sent from my IN2023 using Tapatalk
Tror det er kommentert ca 70 steder i forumet at dette er hvit beskyttelsesfilm  :)

Diravi

Jeg ville veldig gjerne hatt krom, men dette er folie. ;-) (kommentert i flere andre tråder).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA