Hovedmeny

Salg av id.4 GTX på Finn

Startet av Trond.m, søndag 15. august 2021, klokken 22:48

« forrige - neste »

VoltWay

Sitat fra: Olemann på mandag 16. august 2021, klokken 17:27
Interessant å lese hva bilene bys ut for, og enda mer interessant hva de faktisk selges for.
Finnes noe sånt for biler? Jeg er klar over kalkulatorene, men de ser vel bare prisen i annonsene og ikke hva de ble solgt for? Veldig nyttig ved boligkjøp. Burde vært det på bil også, med historikk mot skiltnummer.

Olemann

Vet ikke om noe slikt, mente at dersom du (og andre) her inne legger ut hva du solgte for så vil slik info bli kjent, og denne tråden kan jo brukes til dette.
Men har erfart fra før at noen er mer interessert i å få vite hva andre fikk for sin bil, enn selv å fortelle hva de solgte for, så mulig dette ikke er så lett å få til.

Sitat fra: VoltWay på mandag 16. august 2021, klokken 17:39
Sitat fra: Olemann på mandag 16. august 2021, klokken 17:27
Interessant å lese hva bilene bys ut for, og enda mer interessant hva de faktisk selges for.
Finnes noe sånt for biler? Jeg er klar over kalkulatorene, men de ser vel bare prisen i annonsene og ikke hva de ble solgt for? Veldig nyttig ved boligkjøp. Burde vært det på bil også, med historikk mot skiltnummer.

hELgenen

Sitat fra: SurSnasen på mandag 16. august 2021, klokken 12:46
Bilforretninger skal jo leve av salg. Da må de vel få lov til å ta betalt markedspris i stedet for listepris? Ser ikke at dette skal være noe mindre moralsk enn privatpersoner som flipper.

Mja - der er jeg ikke enig. En profesjonell aktør må faktisk også opptre som en sådan.
Nå er ikke dette merkeforhandler av nevnte merke, så sånn sett kan en jo kanskje tilgi en feil om det skulle være det. Men en uvitende kunde kan faktisk gå på en blemme her - og når man handler hos profesjonelle så forventer man en viss standard.
Men nå ser jeg at det er en del andre inne på finn som også annonseres ganske høyt.
F.eks denne :
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226882712

Virker som det er flere som synes prisen burde være nord for 450" for 1st.

Hrc

Fikk 460' for min 1.st inkludert vinterhjul med 5000km på telleren.

Olemann

Sitat fra: Hrc på mandag 16. august 2021, klokken 20:54
Fikk 460' for min 1.st inkludert vinterhjul med 5000km på telleren.

Høres ut som et veldig godt salg!  Mitt inntrykk er at mange er lagt ut på FINN for rundt 440, inkl. v.hjul, men virker som prisene er gått opp i det siste.

biggern

Hva har dette å gjøre med GTX?
Kan det være så vanskelig å holde fokus rundt tema?

VoltWay

Det største problemet med annonser på Finn er at du ofte ikke kan finne ut av hva prisen kostet som ny. De skriver ofte ingenting om utstyrspakker, men lister opp diverse utstyr, gjerne mye som er standard, og skriver "+++". For potensielle kunder uten peiling er det ganske håpløst å finne listepris. For de med litt peiling må du nesten gå i butikken og observere og spørre for å finne ut av hva bilen faktisk har, og så kan du finne prisen. At forhandlerene skor seg på vag informasjon er det ikke tvil om.

Trond.m

Enig at vi må gå tilbake til GTX annonser. Jeg (trådstarter) skulle ikke blandet inn synspunkter på en Finn annonse på id.4 1St.

Kan ikke forstå annet enn at den GTX som ble annonsert til 529 med vinterhjul blir solgt til den prisen. Det er jo mye bil for pengene, og ikke en urimelig pris. GTX har jo hellakkering og matrix LED, og i tillegg hadde denne el. bakluke og keyless som mange ønsker seg.

Counterpointer

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 17. august 2021, klokken 08:45
Enig at vi må gå tilbake til GTX annonser. Jeg (trådstarter) skulle ikke blandet inn synspunkter på en Finn annonse på id.4 1St.

Kan ikke forstå annet enn at den GTX som ble annonsert til 529 med vinterhjul blir solgt til den prisen. Det er jo mye bil for pengene, og ikke en urimelig pris. GTX har jo hellakkering og matrix LED, og i tillegg hadde denne el. bakluke og keyless som mange ønsker seg.
Et påslag på 20k er ganske lite når en snakker om et kjøp til 500 k, kjøper en en ny bil er det fort gjort å krysse av et tilvalg som koster 20k.

Trond.m

Enig, men hvis akternativet er å bestille egenspec. og kanskje få 20 i rabatt, så snakker vi fort 40 i merkostnad for å få bil raskt. Det er jo en ikke ubetydelig sum.

Counterpointer

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 17. august 2021, klokken 18:26
Enig, men hvis akternativet er å bestille egenspec. og kanskje få 20 i rabatt, så snakker vi fort 40 i merkostnad for å få bil raskt. Det er jo en ikke ubetydelig sum.
Enig i det også. Spørs hvor mye det haster og vurderingen av kostnader.

Har en kompis som gjerne kjøper en whiskey til 30k selv om han har vanlig inntekt [emoji1744] Da ville jeg heller lagt litt mer i en bil.

Digi

Trond.m

Det står solgt,  men den ville uansett bli stoppet på grunn av brudd med Finn sine annonseregler. Kravet er at bilen befinner seg i Norge, og det gjør den jo ikke når det antydes levering i oktober. Tror ikke bilen er i transitt heller, og den er nok heller blant alle bilene som ikke ferdigstilles på grunn av mangel på deler.

Olemann

Ser at det er begynt å komme inn brukt-import av GTX nå, blir artig å følge med om vi ser samme trenden som på eNiro der det det siste året i snitt har ligget 2-3 private norske for salg, og over 100 importbiler fra 5-10 forhandlere.
Ser prisene er betydelig lavere på import GTX enn på norske, bil med alle pakkene er utlyst til 569k, hva reell pris er vet jeg ikke, men ser de selges ganske raskt.

Electric cars in Norway

Er det de tyske som har ligget 6 mnd stille for å få avgiftreduksjonen som nå kommer til Norge? Eller kommer de fran andre land?

Leste om dette her https://e24.no/naeringsliv/i/AlEx8E/importoerer-frykter-billige-tyske-elbiler-ber-regjeringen-ta-grep

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA