Hovedmeny

Salg av id.4 GTX på Finn

Startet av Trond.m, søndag 15. august 2021, klokken 22:48

« forrige - neste »

igniztion

Stor fare for at det er tyske biler som har ligget  i 6 måneder ja. Får god margin på de bilene som importør når man kan hente ut det tyske insentivet for nullutslippsbiler.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

MinID

Sitat fra: Olemann på tirsdag 15. mars 2022, klokken 21:06

Ser at det er begynt å komme inn brukt-import av GTX nå, blir artig å følge med om vi ser samme trenden som på eNiro der det det siste året i snitt har ligget 2-3 private norske for salg, og over 100 importbiler fra 5-10 forhandlere.
Ser prisene er betydelig lavere på import GTX enn på norske, bil med alle pakkene er utlyst til 569k, hva reell pris er vet jeg ikke, men ser de selges ganske raskt.

Er det ikke bare 2 års garanti på vw i Tyskland?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

igniztion

Importører tilbyr gjerne 3 års ekstra garanti gjennom en tredjepart, slik at man uansett oppnår 5 år her på berget. De fleste forhandlere har ikke noe problem med dette, men har hørt rykter om at enkelte har hatt problemer med oppfølgingen i slike tilfeller.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

biggern

Fristende når de er litt billigere, som kanskje ikke blir så positivt senere, på reklamasjoner når en må igjennom en 3dje part og ikke VAG importør.
https://dinside.dagbladet.no/motor/fikk-garanti-smell-pa-13200-kroner/72269299
https://dinbiladvokat.no/som-kjoper-ma-man-sjekke-noye-hvilken-type-garanti-og-varigheten-av-denne-for-kjop/

Olemann

Jeg har en gang eid en importbil med slik ekstra-garanti ustedt av norsk 3. part.  Det er ingen automatikk i at denne tilsvarer importørs garanti.  I mitt tilfelle hadde selger kjøpt en garanti som dekket mye; det var ulike alternativer. Ingen av dem identiske med importørs 5 års garantier.
Så dette koker ned til risiko og vurderinger av det.  Får man bilen mellom 50 og 80.000 billigere ville jeg ikke vært redd for en 2021 GTX fra Tyskland, gitt identisk utstyr.   For kr. 30.000.- spart ville jeg ikke vurdert det.
Fint med valgmuligheter i en tid med leveringstider vi nå ser.

ELvin2022

Sitat fra: Olemann på tirsdag 15. mars 2022, klokken 21:06

Ser at det er begynt å komme inn brukt-import av GTX nå, blir artig å følge med om vi ser samme trenden som på eNiro der det det siste året i snitt har ligget 2-3 private norske for salg, og over 100 importbiler fra 5-10 forhandlere.
Ser prisene er betydelig lavere på import GTX enn på norske, bil med alle pakkene er utlyst til 569k, hva reell pris er vet jeg ikke, men ser de selges ganske raskt.

Derfor det popper inn varsler om ny id4 gtx til salgs på finn hele tiden nå, det er import ja

ENTO

Det ligger en ID4 import på finn. Det står ikke et ord i annonsen om at den er bruktimportert. Første gang reg. 17.12.2020 !?  Det er vel ''milevis'' før den første norskregistrerte fra Møller. Mener vel at de første ID4 i Norge var å se siste uken i februar 2021. Den står til 495' og har ligget der en stund.

MinID

Sitat fra: ENTO på onsdag 16. mars 2022, klokken 21:14
Det ligger en ID4 import på finn. Det står ikke et ord i annonsen om at den er bruktimpotert Første gang reg. 17.12.2020 !?  Det er vel ''milevis'' før den første norskregistrerte fra Møller. Mener vel at de første ID4 i Norge var å se siste uken i februar 2021. Den står til 495' og har ligget der en stund.

Nederland fikk iallefall biler i desember 2000. Mulig i Tyskland også. Første som ble registrert i Norge var vel tidligst februar 2020. Mulig mars.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Elektro12

For de av dere som kjøper og selger litt: Svarer det seg å selge en ID4 som man har fått god deal på nå mtp. hvor vanskelig det er å få noe nytt. Jeg vil tro en slik bil vil holde seg ganske greit i pris et par år?

TJV

Har nesten vært fristet til å selge min id.4 når man ser prisene på Finn.
Har ikke funnet et fristende alternativ, da det må bli elbil pga bompenger. Betaler heller verditap istedenfor bompenger. Ønsker ikke en dyrere bil.
Det ligger ute 36stk id.4 og 54stk gtx, så er litt å velge mellom for folk som vil ha bil fort. Tror de høye bruktprisene vil holde seg til/etter sommeren, og visst  Toyota (og Subaru) kan levere mye biler når de kommer med sin elbil seinere i år samt andre litt mindre direkte konkurrenter tror jeg vi (plutselig) får se et merkbart prisras mot slutten av året. Merk, dette er ikke et råd ang kjøp og salg, bare min personlige mening.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA