Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtig Lader Lillestrøm

Startet av Øyvind.h, søndag 12. august 2012, klokken 22:58

« forrige - neste »

foxy

Galvanisk korrosjon er ikke uvanlig i forbindelse med aluminium og feks. stål samt vann.... men det har ikke vært et tema på biler ennå...
I-miev 2011
Asker

Espen Hugaas Andersen

#106
Sitat fra: @roger på torsdag 08. november 2012, klokken 18:19
Noen som har reflektert over faren for tyveri, og har info om evnt. tiltak Tesla har montert som standard.
Får et bilde på øye hvor "alle" Tesla-bilene havner på trailer - på tur østover..... :'(
Dette er vel et problem med alle biler som koster mye i utlandet, men jeg tror det vil være ett mindre problem enn i dag med dyre BMWer og slikt.

- Tesla Model S er litt sær, det gjør den noe vanskeligere å omsette.
- Man må faktisk ha en trailer, så det må planlegges nøye.
- Nøkkelen er trolig ikke lett å duplisere.
- GPS sporingen må settes ut av spill, og hvem vet om Tesla har lagt inn funksjoner for å spore bilen eller kunne slå av bilen over internett? Dette er tross alt en bil som er ment å være på nett.
- Det finnes få Model S, så det er enklere å ha kontroll på serienumrene.
- Service utføres i all hovedsak av Tesla, som så klart ville slå alarm om de fikk inn en stjålet bil.

Hvis vi ser på Tesla Roadster vet jeg kun om ett tilfelle der en har blitt forsøkt stjålet, i England. Da brøt de seg inn i eierens hus og stjal nøklene, men innen få timer var bilen sporet opp på GPS og tilbake i eierens hender. Kan lese historien her: http://www.rxdxt.com/crime/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

laumb

Tesla selv sier batteriene skal være kjempe enkle å bytte. I mine øyne betyr dette enkle å stjele.
Ser vi et potensielt batterityveriproblem? Vil forsikring i så fall dekke batterityveri? Osv...


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Espen Hugaas Andersen

#108
Jeg tror det er et implisitt "med riktig utstyr" inni det utsagnet.

Man må vel heise bilen opp, skru løs noen skruer, koble løs kjøleslanger og 400V ledninger (som kan lett drepe deg), så senke batteriet ut av bilen. Så står du der med et halvt tonn batteri som du må få med deg. Og hva skal du gjøre med batteriet? Det er ikke akkurat lett omsettelig; jeg tror de fleste Tesla-eiere ville stusse litt om det kom en polakk og ville selge en pent brukt batteripakke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA