Hovedmeny

Infotainment +

Startet av ELvin2022, søndag 08. august 2021, klokken 18:32

« forrige - neste »

ELvin2022

Noen her som har synspunkter på skjermen i 10 " Vs 12" ? Synes det blir så mye ekstra å legge til for 2 tommer større skjerm. Hud klarer jeg meg fint uten. Men lurer på om jeg kommer til  angre på det, mtp mindre skjerm. Og er oppløsningen på 12" bedre? Noen som har testet begge?

LMOR

Var nettopp en tråd om det litt lengre nede. Som du la inn noe i sist :-)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

Sant det . Men håpet kanskje noen som har testet ut forskjellen?

Robert Nilsen

Veldig mange av testsnuttene som mener at den forskjellen er uvesentlig

Olemann

De 2" med ekstra forstyrrende lysflate ville jeg heller betalt ekstra for å slippe.....testet begge to, og valgte 10"

Trond.m

Jeg ville ikke brukt penger på HUD og stor skjerm på en moderat utstyrt bil. Men tar man med det meste av utstyr, så tror jeg fort dette vil kunne påvirke annenhåndsverdi. På i3 var stor skjerm viktig ved salg, men der var forskejellen i design og funksjonalitet en helt annen, og prisen var bare ca 6000 kr. Men jeg tror ingen (bortsett fra @Olemann) vil betale for å slippe HUD og stor skjerm.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på mandag 09. august 2021, klokken 09:13
Jeg ville ikke brukt penger på HUD og stor skjerm på en moderat utstyrt bil. Men tar man med det meste av utstyr, så tror jeg fort dette vil kunne påvirke annenhåndsverdi. På i3 var stor skjerm viktig ved salg, men der var forskejellen i design og funksjonalitet en helt annen, og prisen var bare ca 6000 kr. Men jeg tror ingen (bortsett fra @Olemann) vil betale for å slippe HUD og stor skjerm.

Stemmer i dette :+1:

moby666

Gå helt klart for 12", 10" er alt for lite på en bil i 2021, og da særlig når den andre skjermen er mikroskopisk.

Limodriver

Sitat fra: moby666 på mandag 09. august 2021, klokken 13:01
Gå helt klart for 12", 10" er alt for lite på en bil i 2021, og da særlig når den andre skjermen er mikroskopisk.

Jeg tenderer til å være enig i at det er 2021 med større skjerm. Således kan det være lurt å velge stor skjerm med tanke på videresalg.

Jeg er ikke selv tilhenger av å betjene mange funksjoner via touchskjerm da jeg mener dette tar oppmerksomhet fra kjøringen. Knapper/brytere fremstår som mye bedre egnet, men utviklingen går mot touchskjermer. Når det gjelder forstyrrende lys fra skjermen ved kjøring i mørket er det nok vel så viktig å slå av skjermen 10 eller 12, helller enn å velge minste størrelse og la være å slå den av ved mørkekjøring utenfor tettbebygd strøk.

ELvin2022

daktari

Større skjerm = større digitale knapper = mye bedre.
pluss større bilde for ryggekamera og 360.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Olemann

Prøv selv og sammenlign.  Det duger.  Har hatt 2 BMW i3, en med liten og en med stor skjerm.  Stor skjerm der var en stor fordel, annen design, andre funksjoner og annet display.   

ID4 skjermene er identisk, bortsett fra disse 2" ekstra,  ikonene er så store også på 10" at har man så solide pølsefingre at man ikke klarer de ikonene vil man slite med de haptiske knappene på rattet.
Bruker briller, men klarer fint rygge uten, kartet og pilene er så oppløste og store at det er mer enn nok.

Men igjen, prøv selv.  Dette er subjektivt og åpenbart at folk mener ulikt.  Naturlig nok. Finnes ikke rett og galt her, bare ulik smak.

Rosstopher

Sitat fra: daktari på mandag 09. august 2021, klokken 16:13
Større skjerm = større digitale knapper = mye bedre.
pluss større bilde for ryggekamera og 360.

Større ryggekamera er et godt argument. Mange biler har latterlig liten visning for ryggekamera.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

LMOR

Det er litt uklart om det er forskjell i oppløsning. Hvis det er det, så kommer det som en fordel i tillegg. Jeg synes 12' er lite. Du kan skru av skjermen eller endre lysstyrke, så jeg forstår ikke argumentet om at det forvirrer. De fleste av oss kjører mest på ukjente veier når det er lyst, og trenger ikke ha på skjermen hvis den forstyrrer ved daglig kjøring i mørket med standardinnstillinger av alt. Da holder det med HUD.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Krokstein

Sitat fra: LMOR på mandag 09. august 2021, klokken 18:21
Det er litt uklart om det er forskjell i oppløsning. Hvis det er det, så kommer det som en fordel i tillegg.
Det nevnes bare en oppløsning i "owners manual" som jeg fant en kopi av ("HD: 1,280 x 720 pixels"). Jeg tolker det da dithen at det er samme oppløsning for begge skjermene. 
For egen del holder det lenge med 10", men det er heldigvis et alternativ for de som vil bruke mer penger på det.
ID.4 GTX

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA