Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endre interiørfarge 1.st edition

Startet av birgerdammen, fredag 06. august 2021, klokken 12:24

« forrige - neste »

birgerdammen

Det frister med en ID4 1.st, men de brune feltene i interiøret er jo ikke til å holde ut. Er det noen som har farget om eller funnet gode løsninger på dette?

Trond.m

Sitat fra: birgerdammen på fredag 06. august 2021, klokken 12:24
Det frister med en ID4 1.st, men de brune feltene i interiøret er jo ikke til å holde ut. Er det noen som har farget om eller funnet gode løsninger på dette?
Finnes bare en løsning så vidt jeg kan se. La være å bry seg om det, eller kjøpe en GTX- forutsatt at du liker blått interiør.

Counterpointer

Sitat fra: birgerdammen på fredag 06. august 2021, klokken 12:24
Det finnes lærfarge

https://youtu.be/ke57Vxj_SeM

Trond.m

Lærfarge på skai har jeg liten tro på. Blir sikkert pent når fargen slites bort og de brune skinne gjennom. Men jeg antar at en salmaker kan sy om setene og bytte dørpaneler for 15-20.000 (Prisen er ren gjetting).
Svaret er vel bare å kjøpe en annen bil eller få mental trening i å tåle å se brunfargen som tross alt ikke er så ille.

Olemann

Mental trening er nok en bra løsning.  Eller, siden så mange klager på at interiøret er "billig"  (hva nå det betyr, siden ingen så vidt jeg vet har sett prislistene på de mange delene som inngår), så er mitt tips; se dette heller som "Bentley Look".  Der er det brunt i alle nyanser, og billig har jeg aldri sett noen påstår om den.  Kan muligens se billig ut selv om den tømmer lommeboka, ikke lett dette her :D

hELgenen

Var skeptisk til brunfargen selv, men nå trives jeg godt med den.
Bilen kjører svært stille og komfortabelt på norske veier og billig er ikke følelsen en sitter igjen med. Dette er jo veldig subjektivt, men så lenge ikke noe skrangler, det er stille i bilen og alt føles godt skrudd sammen så har jeg ingenting å utsette på kvalitetsfølelsen. Faktisk synes jeg brunt er litt kult igjen - minner meg om fargen på interiøret min far hadde på sin bil når jeg var liten gutt. Overraskende fornøyd med fargen etter noen tusen km bak rattet i min 1st. Tror man egentlig venner seg til det meste og ikke tenker så mye på det bare man sitter godt - og det synes jeg i det minste at jeg gjør

Trond.m

Enig, men jeg synes fortsatt det er veldig merkelig at en leverandør som satser på stort volum velger brunt. 1.St er grei nok, men de har også brunt dashboard på enkelte modeller som ser helt forferdelig ut. De har nok hatt i3 i tankene når de designet interiøret, men der valgte jo de fleste bort lodge interiøret i grått / brunt. Og når de kommer med en GTX med nøytral farge på setene, så velger de blått dashboard og dørpaneler. Ikke til å bli klok på.

Counterpointer

Sitat fra: Trond.m på fredag 06. august 2021, klokken 18:25
Lærfarge på skai har jeg liten tro på. Blir sikkert pent når fargen slites bort og de brune skinne gjennom. Men jeg antar at en salmaker kan sy om setene og bytte dørpaneler for 15-20.000 (Prisen er ren gjetting).
Svaret er vel bare å kjøpe en annen bil eller få mental trening i å tåle å se brunfargen som tross alt ikke er så ille.
Finnes sikkert en tilsvarende farge for PU. Ellers er det en overraskende stor del produkter som fungerer på tvers av lær/skinn/pu.

Trådstarter er vel temmelig tydelig på hva han ikke liker så å anbefale «mental trening» er litt ovenfra og ned holdning. Hva folk liker er virkelig opp til dem selv.

ENTO

Det brune på 1st var det første jeg la merke til på ID4 og absolutt ikke synes noe om. Kona er litt inne i kunst,estetikk,innredning osv. Hun sa dette er kult. Så da tror jeg på det. Men hvorfor velger Volkswagen å utfordre dette interiøret mot kjøperne/ publikum ? Veldig mange reagerer på det brune, og det blå på GTX.

birgerdammen

Kjørte GTX også, og håpet det blå dashbordet var mørkere. Er nok bare grunnleggende uenig med VWs designer i hva som er ok. Ikke noe problem at noen anbefaler mental trening. Det takler jeg fint. Har minus 6,5 på kontaktlinsene... kanskje det hjelper å ta ut disse når jeg skal kjøre.. Synd, for jeg var fornøyd med bilene ellers.

Trond.m

Beklager den flåsete kommentaren om mental trening. Det var selvfølgelig ikke ment bokstavelig. Jeg er enig med deg i at fargevalget til VW er merkelig. Men min erfaring med id4 1St er at veldig mange synes interiøret er fint. BMW hadde også et liknende interiør i i3 da den ble lansert. Lodge het det, så tydeligvis noe tyskere liker. Jeg har til gode å finne noen elbil hvor jeg ikke må svelge en kamel eller to. Når du får bilen tror jeg sjansen er veldig stor for at du glemmer å fokusere på fargevalget til VW. Og ser du på annenhåndsverdien til id.4 1st, så er det åpenbart at markedet ikke reagerer på samme måte som deg.

Jambo

Jeg tror det er veldig smak og behag det der. Jeg synes f.eks. det ser veldig kult ut med det blå i dørene og på dashboardet.

Trond.m

Sitat fra: Jambo på søndag 08. august 2021, klokken 21:00
Jeg tror det er veldig smak og behag det der. Jeg synes f.eks. det ser veldig kult ut med det blå i dørene og på dashboardet.
Ja, enig det. Det er tydelig at VW ønsker å gå litt nye veier når det gjelder interiør i id-familien. De som ikke liker det kan velge andre biler fra samme konsern med flere valgmuligheter, så dette har de nok tenkt grundig gjennom.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA