Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av Johnsen, lørdag 11. august 2012, klokken 00:12

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: johnsen bil bilutleie på søndag 22. juli 2012, klokken 19:05
Hvorfor ikke?
og hva er BMS?

En 3-fas AC motor er veldig mye bedre, og varer "i det uendelige". Den krever dog en litt mer komplisert motorstyring.

BMS = Battery Managment System, og er en liten datamaskin som styrer lading, osv.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elmo

Sitat fra: OneMore på søndag 22. juli 2012, klokken 21:44
Hvorfor ikke kjøpe en defekt THINK ?

Da kan du lære deg veldig mye med å sette den i stand,
eller ta drivverket fra den og flytte til annen bil slik Caspar gjorde ?

Som denne på finn idag http://www.finn.no/finn/car/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=36149119
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Caspar

#17
Litt avhengig av vekten på den bilen du vurderer å bruke så kan jeg vanskelig skjønne annet en at det å bruke en Think som donor er beste løsningen. Da får du "alt" du trenger for noe få tusenlapper. Det eneste du trenger å bruke penger på er batterier og en BMS

Motor
Motorkontroller
Drivverk
DC/DC
Servopumpe
Vannpumpe
Ledningsnett
Høyspentkabler
Gasspedal
Girvelger
HV Boks
Radiator
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Johnsen

tusen takk for gode svar.
men el motor fra think blir for liten! må opp i 96-144v

Kan noen sende meg link til en slik AC 3 fas som nevnt ovenfor? :)
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

Elmo

Sitat fra: johnsen bil bilutleie på mandag 23. juli 2012, klokken 14:14
men el motor fra think blir for liten! må opp i 96-144v

Think Classic har da 114 volt nominelt - altså over 130v ved fulladet NiCd. Og motoren tåler sikkert at det økes en god del uten at jeg helt vet hvor mye.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Caspar

Hvor mye hadde du tenkt at bilen skulle veie når denn er ferdig ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Think motoren kan brukes mellom 85-350V og gir opp til nesten 70 kW.

Alt dette får du for ynkelige 10000 NOK i form av delebiler på markedet. Det er en unik situasjon vi i dag nyter i Norge. Tilsvarende deler kjøpt i form av byggesett hadde lett kostet 50-10000 NOK i en butikk.

Det er førstevalget mitt når C1 skal bygges om i forbindelse med introen til nytt byggereglemang fra neste år av. Da vil bilen bli lettere og sprekere enn det den er i sin opprinnelige ombygde form.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA