Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første batteridrevne bil- og passasjerferge

Startet av foxy, fredag 10. august 2012, klokken 19:35

« forrige - neste »

foxy

#180
"Kvalitet. Ferskingen Tesla har mye å bevise på kvalitet, spesielt i lys av den harde konkurransen fra etablerte premiummerker som Audi, BMW, Lexus, og Mercedes."

mmm rart  ;D ;D ;D

http://www.dn.no/d2/bil/article2236060.ece

uavhengig av utstyr så har forskjellige kilder rapportert følgende svakheten når det gjelder Model S.

- kvalitet på seter. http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1208_2012_tesla_model_s_test_and_range_verification/
- bruk av "billig" plastikkdetaljer innvendig. http://www.welt.de/motor/article108313153/Der-Tesla-S-soll-der-Apple-unter-den-Autos-sein.html
- styring litt myk, typisk amerikansk. http://www.welt.de/motor/article108313153/Der-Tesla-S-soll-der-Apple-unter-den-Autos-sein.html

I-miev 2011
Asker

emagic

Det er jo en kjennsgjerning at amerikanere har en annen oppfatning av "luksusbil" enn europeere.  Har kjørt mange store amerikanske biler, og interiøret er omtrent uten unntak ganske "simpelt" selv på store biler.

Eksempelvis Toyota Avalon, som er den største sedanen til Toyota i Usa har et dashboard som er langt simplere i "look & feel" enn min 2005 Corolla.

Og myke seter og litt slapp styrerespons hører liksom med.

Husker en Lincoln LS fra 4-5 år tilbake som mannen på Hertz mente var "just like a MB E-series".  Den ble returnert Hertz etter noen timer med beskjed om at den bilen var så langt fra en E-klasse man kunne komme :-)  Styrte som en gammel snekke.

emagic


El Electrico

Hei,
Vurderer å bestille Tesla Model S og er nå på jakt etter en liten elbil som Think eller Trilling frem til leveranse.
Slik jeg tyder denne tråen her, så mangler Model S noen opsjoner som jeg har i min nåværende bil og andre jeg har lyst på. Er det allerede kjent om og når det kommer en oppgradering av Model S?

RunarBT

Sitat fra: El Electrico på mandag 22. oktober 2012, klokken 19:08
Hei,
Vurderer å bestille Tesla Model S og er nå på jakt etter en liten elbil som Think eller Trilling frem til leveranse.
Slik jeg tyder denne tråen her, så mangler Model S noen opsjoner som jeg har i min nåværende bil og andre jeg har lyst på. Er det allerede kjent om og når det kommer en oppgradering av Model S?


Utenom software oppdateringer er det ingen planlagte oppgraderinger som er kjent. Kva opsjoner savner du?

Oreo

Stemmestyring er en typisk SW oppgradering som så vidt jeg har fått med meg skal komme. Mener å erindre at også minne for opptil 10 sjåfører (seteinnstilling, speil etc.) skal komme som SW oppgradering. Om, og når, andre fysiske installasjoner vil komme i framtiden blir vel ren spekulasjon.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øyvind.h

Sitat fra: Oreo på mandag 22. oktober 2012, klokken 20:47
Mener å erindre at også minne for opptil 10 sjåfører (seteinnstilling, speil etc.) skal komme som SW oppgradering.
Den oppdateringen har allerede kommet :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

El Electrico

Jeg savner særlig ACC og andre seter, siden de som leveres har fått dårlige tilbakemeldinger. Hengerfeste og skipose trenger jeg også.

Oreo

ACC har den vel? To sone også.
Selv om en skulle greie og montere hengerfeste, så må den vel godkjennes med tillatt totalvekt for henger, noe jeg tviler på vil skje.
Skipose får en på XXL til 99,- men setene er jeg enig burde kanskje kunne foldes 40/20/40. Mener de kun er 40/60 av det jeg har fått med meg.
Setene burde ha en opsjon for mer sportslig utgave. Her kan jeg tenke meg det er gjort et vist kompromiss.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Wenche

Ønsker meg også skipose/ ski-innstikk. Enten som åpning med pose inn fra bakre bagasjerom, og inn under midtre baksete, eller muligens som spalte helt nede ved batteriene/gulvet :-\ Har ikke lyst til å skjemme bilen med noe på taket :'(
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Øyvind.h

#189
Sitat fra: Oreo på torsdag 25. oktober 2012, klokken 22:45
ACC har den vel? To sone også.
Selv om en skulle greie og montere hengerfeste, så må den vel godkjennes med tillatt totalvekt for henger, noe jeg tviler på vil skje.
Skipose får en på XXL til 99,- men setene er jeg enig burde kanskje kunne foldes 40/20/40. Mener de kun er 40/60 av det jeg har fått med meg.
Setene burde ha en opsjon for mer sportslig utgave. Her kan jeg tenke meg det er gjort et vist kompromiss.
Med ACC mener han nok adaptiv cruisecontol. Angående setene har noen kommentert at de ble litt stive etter noen timer bak rattet, mens andre mener de er utmerket. Jeg ville med andre ord ikke droppet bilen pga antatt dårlige seter uten å ha kjørt bilen en stund selv, for Model S har også fått skryt for setene sine. Det er veldig individuelt hva slags seteutforming som gir best resultat.

Ift. hengerfeste må man antakelig belage seg på å vente på Model X som kommer i 2014. Det kommer nok hengerfeste til Model S for ettermontering, men dette bør ikke brukes til annet enn sykler o.l.

Skiluke hadde sikkert vært greit å ha. Regner med det vil komme etter hvert, men selv har jeg for lengst sluttet med å ha ski inne i bilen. Synes det blir kliss og søl selv om man skulle bruke pose, og det vil jeg ikke utsette interiøret i Model S for. Husker jeg ikke ville ha ski inni en Golf 5 jeg kjøpte for noen år siden, men fant fort ut at det var både upraktisk og ble søl, så takstativet ble stående på gjennom vinteren.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

El Electrico

#190
Nå er det snart 2013 og Tesla har fortsatt ikke kommunisert endringer for 2013 utgaven??

Oreo: Jeg mener Adaptiv cruisecontroll.

Øyvind.h

Sitat fra: El Electrico på tirsdag 13. november 2012, klokken 08:34
Nå er det snart 2013 og Tesla har fortsatt ikke kommunisert endringer for 2013 utgaven??

Oreo: Jeg mener Adaptiv cruisecontroll.
Tesla har tradisjonelt droppet årsmodell-betegnelsen. Isteden har de benyttet 1, 1.5, 2 etc.
Det betyr at det ikke trenger å komme noen ny versjon en spesifikk dato bare fordi kalenderen skifter år. Men jeg vil tro det kommer noen nyheter i forbindelse med lansering av EU-versjonen.

Tesla har bekreftet at det vil komme bedre seter/sportsseter, men om de er klare til EU-lanseringen neste år gjenstår å se.

Håper og tror de jobber med resten av utstyret som etterlyses slik at ikke utstyret blir grunnlaget for å droppe kjøp! Bilen er gang på gang plassert i premium-segmentet av de som faktisk har testet den, så manglene ligger på utstyrssiden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror ikke det skal komme noen endringer bare fordi det blir et nytt år.

Det som er mer interessant er Europeiske priser og hvilke tilpassninger som blir gjort i forhold til Europa. Det har jo blitt sagt at det skal komme sportsseter og trefaselading, og i Canada var oppvarmede seter standard. Det er fullt mulig det kommer flere tillpassninger.

Vi bør få vite mer når de Europeiske prisene blir offentliggjort, noe som visstnok skal skje før jul.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Oreo

Sitat fra: El Electrico på tirsdag 13. november 2012, klokken 08:34
Oreo: Jeg mener Adaptiv cruisecontroll.
Ok, jeg tenkte på Automatic Climate Control. Ikke lett med disse TBF'ene (TreBokstavsForkortelse)  ;)
Adaptiv CC er sikkert kjekt, men er neppe utslagsgivende for den som vurderer en Mod S.
Ingen hokus pokus å tilby dette etterhvert da. Strengt tatt er det vel ingen umulighet å ettermontere, men det kanskje koster mer enn det smaker?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA