Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

Bergenser123

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 20. august 2021, klokken 14:59
Sitat fra: Bergenser123 på fredag 20. august 2021, klokken 14:56
Snakket med tesla i Bergen nettopp og fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke fikk bil dette kvartalet siden jeg ikke hadde blitt matchet med en bil enda.

Siste mulighet var avbestillinger. Rart det fortsatt står estimert september når det tydeligvis ikke stemmer lenger. Bestilte mid juli så var forventet at jeg kanskje ikke skulle få i denne omgang, men hadde et lite håp.

Det kan jo være at den kombinasjonen farge/felger er "utsolgt" av det som er på båtene, mens at det kan finnes andre kombinasjoner som ikke er utsolgt. Dersom du har bestilt nylig, og dermed uansett må betale dagens pris, så kan du jo høre om det finnes andre kombinasjoner hvor du kan få bil nå.

Ja jeg spurte om det men da var det bakerst i køen så de kunne ikke garantere noe  :blank:

makki

Sitat fra: Bergenser123 på fredag 20. august 2021, klokken 15:02
Snakket med tesla i Bergen nettopp og fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke fikk bil dette kvartalet siden jeg ikke hadde blitt matchet med en bil enda.

Siste mulighet var avbestillinger. Rart det fortsatt står estimert september når det tydeligvis ikke stemmer lenger. Bestilte mid juli så var forventet at jeg kanskje ikke skulle få i denne omgang, men hadde et lite håp.

Det kan jo være at den kombinasjonen farge/felger er "utsolgt" av det som er på båtene, mens at det kan finnes andre kombinasjoner som ikke er utsolgt. Dersom du har bestilt nylig, og dermed uansett må betale dagens pris, så kan du jo høre om det finnes andre kombinasjoner hvor du kan få bil nå.

Ja jeg spurte om det men da var det bakerst i køen så de kunne ikke garantere noe  :blank:
Ring tesla delivery.

Bergenser123

Sitat fra: makki på fredag 20. august 2021, klokken 15:07
Sitat fra: Bergenser123 på fredag 20. august 2021, klokken 15:02

Ring tesla delivery.

Hva er nr dit ?

Kom gjennom til en engelsktalende dame som ikke kunne si noe om bytte av farge ville hjelpe på leveringstiden.
Litt smålig irriterende og se på det tyske forumet hvor noen bestilte biler denne uken og har allerede fått vin.

sjossang

Hvilken kombinasjon valgte du - kanskje andre med samme farge/interiør kan uttale seg.

Selv bestilte vi bil 4. juli i år, og jeg har heller ikke fått VIN. DeliveryNO sa estimert utlevering "slutten av August/September. Vi kan dessverre ikke fastslå en leveringsdato enda da bilen fortsatt er under transport".

Håper det betyr at bilen vår er på vei mot Suez og at vi hører noe etter det. Må uansett bli kvitt vår Model S først...
Y LR hvit/hvit

Bergenser123

Sitat fra: sjossang på fredag 20. august 2021, klokken 15:53

Hvilken kombinasjon valgte du - kanskje andre med samme farge/interiør kan uttale seg.

Selv bestilte vi bil 4. juli i år, og jeg har heller ikke fått VIN. DeliveryNO sa estimert utlevering "slutten av August/September. Vi kan dessverre ikke fastslå en leveringsdato enda da bilen fortsatt er under transport".

Håper det betyr at bilen vår er på vei mot Suez og at vi hører noe etter det. Må uansett bli kvitt vår Model S først...

Fikk du beskjed om at bilen din var under transport uten at du er matchet med en bil?

Har bestilt Rød/svart med 19'' gemini. Har skjønt rødt ikke er den det blir laget mest av. Utifra bildene fra Oslo idag var det langt mellom rødfargene 😂

sjossang

Ja - det var meldingen jeg fikk.

Bestilt Hvit/Hvit LR med 19"
Y LR hvit/hvit

Diravi

Sitat fra: Bergenser123 på fredag 20. august 2021, klokken 15:58

Har bestilt Rød/svart med 19'' gemini. Har skjønt rødt ikke er den det blir laget mest av. Utifra bildene fra Oslo idag var det langt mellom rødfargene 😂

Samme konfigurasjon som oss. Vi er heller ikke matchet med VIN enda.

For min del kan de godt drøye utlevering av røde biler til Berlin med dobbel megacasting, 82 kWh, raskere lading og kaaaaaanskje litt høyere nyttelast.  :D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Handyman

Sitat fra: Diravi på fredag 20. august 2021, klokken 16:55

For min del kan de godt drøye utlevering av røde biler til Berlin med dobbel megacasting, 82 kWh, raskere lading og kaaaaaanskje litt høyere nyttelast.  :D
Det eneste som er sikkert av det du sier er vel dobbel megacasting. Resten er vel spekulasjoner? Berlinbilene kommer jo med nye farger, skjønt at de kommer sikkert også med en rødfarge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Diravi

Sitat fra: Handyman på fredag 20. august 2021, klokken 20:03
Sitat fra: Diravi på fredag 20. august 2021, klokken 16:55

Det eneste som er sikkert av det du sier er vel dobbel megacasting. Resten er vel spekulasjoner? Berlinbilene kommer jo med nye farger, skjønt at de kommer sikkert også med en rødfarge.

Ja, alt annet enn megacastingen er mer eller mindre kvalifisert gjetting. Når de har typegodkjent 82 kWh-batteriet i Long Range for Europa så må det jo komme til anvendelse etter hvert. Og hvorfor da ikke fra Berlin? Men jeg vet jo ikke.

For øvrig mistenker jeg at det er hold i teorien om at WLTP-målingen påvirket nyttelast i bilen. For vi var estimert 505 km, og da rakk LG-batteriet såvidt til det - 707. Måtte de sette ned nyttelasten for å greie den rekkevidden med det lille batteriet? One can but wonder... Så håpet, og dette er nok den minst kvalifiserte gjetningen, er at det større batteriet gjør at de kan sette den opp igjen. Men det er altså ren ønsketenkning. Uansett vil Berlin-bilen sannsynligvis ha avvikende vekter.

Farger er Nebensache her.

henrikj

Jeg har fått bekreftet levering 3. september klokken 09:30, men jeg finner fortsatt ingen VIN i kildekoden, er ikke det litt snodig?

hdahlmo1

Sitat fra: henrikj på fredag 20. august 2021, klokken 21:10
Jeg har fått bekreftet levering 3. september klokken 09:30, men jeg finner fortsatt ingen VIN i kildekoden, er ikke det litt snodig?
Har du [emoji3581] på alle punktene inne på bestilling? Min var i kildekoden, og alle var [emoji3581], men så valgte jeg å prøve å legge gammelbilen inn som innbytte. Nå venter jeg på «innbytte-verdisettelse pågår». Har fått bestilt time for utlevering i begynnelsen av september.

Sent from my iPhone using Tapatalk

henrikj

Ikke på betalingsmetode. Har valgt lån fra DNB som er innvilget, så vet ikke helt hva mer jeg kan gjøre her?

Diravi

Du ligger trinnet før meg, og jeg har heller ikke fått VIN.

Lånesøknaden ble automatisk godkjent av DNB, og to minutter etterpå var Teslakontoen oppdatert med at lånet var innvilget og at jeg måtte fylle ut registreringsdetaljer. Men nedtrekksvalget deres for medlåntaker fungerte ikke, så nå venter jeg på kundeservice. Og ingen VIN.

Bidda

.....du kan da bare duve rundt med hydraulisk fjæring og diravi stying, så synes ikke så veldig synd på deg  ;D
Har eid 72 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 100D 2017 og  Jaguar I-Pace EV320 2021
TM3 LR 2021 SOLGT
TMY LR 2021 SOLGT
TMX 75 2017 SOLGT
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT

Diravi

Sitat fra: Bidda på fredag 20. august 2021, klokken 23:51
.....du kan da bare duve rundt med hydraulisk fjæring og diravi stying, så synes ikke så veldig synd på deg  ;D

Og opptil 705 kg nyttelast (CX Break) - pluss fører.  :D :D  :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA