Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VIN blir nå utdelt

Startet av Stark, fredag 30. juli 2021, klokken 14:49

« forrige - neste »

spirrevipp

Sitat fra: Handyman på lørdag 07. august 2021, klokken 12:25
Jeg har utlevering i Kr.sand. Er det andre i dette området som har fått VIN?

Jeg bestilte 04.04.2020 og har fått VIN. Er ikke spesifisert utleveringssted, men Kristiansand er nærmeste og der jeg fikk utlevert forrige.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Handyman

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 07. august 2021, klokken 12:39
Sitat fra: Handyman på lørdag 07. august 2021, klokken 12:25
Jeg har utlevering i Kr.sand. Er det andre i dette området som har fått VIN?

Jeg bestilte 04.04.2020 og har fått VIN. Er ikke spesifisert utleveringssted, men Kristiansand er nærmeste og der jeg fikk utlevert forrige.
Nettopp ;-) Kanskje de jobber seg gjennom listene i alfabetisk rekkefølge, eller at alt er helt tilfeldig, slik som ved utlevering av TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bergenser123

Ifølge denne linken har noen fra Sveits fått utleveringsdato satt til 26.08. Samt at skipet Helios Ray kommer med Model y. Skal etter planen være i Zeebrugge 17.08.  :+1:

www.teslarati.com/tesla-model-y-lands-in-europe/amp/

Olatho

Sitat fra: Churchill på lørdag 07. august 2021, klokken 11:51
Sitat fra: Olatho på lørdag 07. august 2021, klokken 11:43

Vi bestilte den dagen det ble åpnet (LR, svart, svart) og har verken fått dato eller VIN. Det står bare "Vi kontakter deg for leveringsdato" foreløpig.
Men jeg krysser fingrene for september likevel...

Av ren nysgjerrighet, bestilte du med FSD? Du har akkurat samme konfig. og bestilligsdato som meg og jeg har fått VIN i kildekoden. Antar at Tesla prioriterer de med FSD rett og slett fordi det betyr mer penger i kassa, selvfølgelig avhengig av hvor mange de har av de forskjellige konfigene

Ja, bestilt med FSD.  5 seter og 19" felg.  Basically så "standard" som mulig med unntak av fargen, fordi vi tenker å foliere og fikk beskjed sist om at det er enklere å foliere en svart enn en hvit bil.
Utelvering i Oslo (Drammen, vil jeg tro).
Ingen VIN i kildekoden heller.

Jeg vet den kommer når den kommer, men ettersom vi har vært uten bil siden juli har jeg jo et håp og en drøm om raskest mulig levering...

Klykken

Salgsdamen hos Tesla sa utlevering i september hos meg også, men har ingen VIN i kildekoden.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

elhansen

Da fikk jeg VIN idag. Er det noen måte å se hvor bilen er nå? Evt hvilken båt den står på?

Rosstopher

Der fikk jeg også årsmodell og VIN. Bestilt 09.07.21.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Kwick

Ser at det er flere som nylig har bestilt som har fått VIN allerede.
Det kan vel tyde på at det er mange biler på vei, en del som velger å vente på Berlin biler, eller en del som er treige med å legge inn betalingsdetaljer.

Først til betalingsmølla får vel først bil   :+1:
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

exelenc

Bestilt 21.07.21, fikk VIN i dag.

Første båt kom til Norge denne uken sa Tesla i dag på telefon.

Hvit, svart interiør, vanlig autopilot.
Levering Drammen

Olatho

Bestilte da de åpna, Fikk VIN i kildekoden i dag, samtidig som de endra "forsida" ("Dashboard") så det nå står "2021" foran Model Y.  Ingen av delene var der i morges.

Ikke VIN synlig på nettsidene enda.

Doff

Sitat fra: exelenc på mandag 09. august 2021, klokken 19:29
Første båt kom til Norge denne uken sa Tesla i dag på telefon.

Dette er jo gledelige nyheter, og nokså uventet. Såvidt jeg har skjønt har ingen i Norge VIN-nummer ved å gå inn på bestillingen, kun ved å sjekke kildekode? Krysser fingrene for at vi med VIN blir kontaktet så raskt bilene er på skip fra Zeebrugge til Drammen mtp. levering. Har forøvrig VIN 057*** og har ikke hørt noen ting fra Tesla.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Handyman

Sitat fra: exelenc på mandag 09. august 2021, klokken 19:29
...Første båt kom til Norge denne uken sa Tesla i dag på telefon. ...
Vet ikke om jeg tror på at det er Y på den båten... tipper det bare er TM3. Men det er lov å håpe.
I Nederland har en person fått oppgitt utlevering 26/8, og de får nok biler før oss dersom ikke det går en båt direkte til Norge.
Jeg fikk beskjed om at jeg kan forvente bilen i første halvdel av september, og forhåndsbestilte 19/8 2019. Ikke fått VIN.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Doff

Jeg tror nok også første båt til Norge kun inneholder Model 3, og i beste fall et titalls Model Y som sendes rundt til salgsavdelingene. Vi kan derimot håpe at bilene som ankommer Zeebrugge mellom 15.-23. august sendes videre til Norge og ankommer Drammen i slutten av august og deretter et par uker venting før levering mtp. transport rundt i landet, klargjøring osv.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Mariusoye

Rød Model Y med 19" og FSD, bestilt februar 2021. Har fått VIN 60XXX, spennende saker!

makki

Sitat fra: Doff på mandag 09. august 2021, klokken 20:08
Jeg tror nok også første båt til Norge kun inneholder Model 3, og i beste fall et titalls Model Y som sendes rundt til salgsavdelingene. Vi kan derimot håpe at bilene som ankommer Zeebrugge mellom 15.-23. august sendes videre til Norge og ankommer Drammen i slutten av august og deretter et par uker venting før levering mtp. transport rundt i landet, klargjøring osv.

Det kommer 3 laste skip fra zeebugge til Dramme mellom 24-25 august, og tar med TMY.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA