Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 3.kvartal 2021

Startet av Hideyowife, fredag 30. juli 2021, klokken 11:23

« forrige - neste »

Elgaaen

Hideyowife

Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

SR92

Bestilte for noen dager siden M3 LR svart med tilhengerfeste og piggdekk.
Estimert levering er desember.

Når kan jeg forvente å få bilen? Bruker Tesla å levere til estimert tid?

PenguinPoweredTesla

Her kan alt skje, VIN-nr byttes hos Tesla ved behov om de trenger bilen til annen kunde, og da blir du skjøvet bakover i køen. Jeg kjøpte in Transit og nå er VIN byttet til nytt, selv om jeg fikk VIN på dokumentene ved kjøp, og det nye jeg har fått nå er på en bil produsert etter at jeg kjøpte.  Så her må man nok ta alt de sier med en stor klype salt,
Nissan Leaf 2017.
Tesla M3 LR 2021.

SR92

Sitat fra: PenguinPoweredTesla på søndag 29. august 2021, klokken 14:34
Her kan alt skje, VIN-nr byttes hos Tesla ved behov om de trenger bilen til annen kunde, og da blir du skjøvet bakover i køen. Jeg kjøpte in Transit og nå er VIN byttet til nytt, selv om jeg fikk VIN på dokumentene ved kjøp, og det nye jeg har fått nå er på en bil produsert etter at jeg kjøpte.  Så her må man nok ta alt de sier med en stor klype salt,

Takk for svar.
Bestilte Torsdag forrige uke.

Ser slik ut hos meg ennå:

[attachment id=0 msg=999629]

Finansiering igjennom Tesla partner (DNB) ble godkjent samme dag.
Tar vel litt tid før staus endres her?

PenguinPoweredTesla

Sitat fra: Merg1 på mandag 30. august 2021, klokken 13:09
Sitat fra: PenguinPoweredTesla på søndag 29. august 2021, klokken 14:34

Takk for svar.
Bestilte Torsdag forrige uke.

Ser slik ut hos meg ennå:

[attachment id=0 msg=999629]

Finansiering igjennom Tesla partner (DNB) ble godkjent samme dag.
Tar vel litt tid før staus endres her?

Det som står i kontoen oppdaterer seg litt som Høyvekta i Moss, jeg hadde også alt gjort opp og ferdig, men det har forsvunnet og det står nå kun Forsikring (som er i orden), og jeg har sagt ifra uten at det blir fikset. Men at de bytter VIN ser du ikke så lett, den ligger sjult på nettsiden i din konto.  Men ringer du de og får rett person på tråden får du ting bekreftet.  Om du ikke får søkt opp VIN på noe båt, så vet de også hvilken båt din bil er på, men ikke alle du får på tråden vil fortelle deg dette.  De har vel igrunnen helgardert seg selv veldig godt.   
Nissan Leaf 2017.
Tesla M3 LR 2021.

Teslamari

Jeg ringte tesla på fredag, fikk beskjed om at bilen var i belgia og at den trolig er i Bergen like før oktober. (SR+)

Verius

La inn en bestilling på en inventory bil som stod som "in transit" uten videre spesifisert sted for henting etc.

Når jeg sjekker nå i kontoen er eneste mulig sted for utlevering "Kokstad Bergen" , noe som er uaktuelt i og med at jeg holder til på Østlandet.

Noen andre som har opplevd dette , evt. hvordan løste du/dere dette ?

edit : kan legge til at jeg har forsøkt å komme i kontakt med Tesla men får ikke svar noe sted.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA