Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading: klattlading, utlading, hurtiglading

Startet av Ernie, torsdag 09. august 2012, klokken 17:21

« forrige - neste »

TB

#60
Her er bilde og "manual" i eige PDF dokument for installasjon av AVH-X3800DAB i C-Zero.
Edit: Logg inn på forumet for å laste ned vedlegg / PDF fil.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

Test så langt viser at glass antenne gir god DAB dekning, og i tunnel. Er viktig at jording når bort til stolpen, i kontakt med metall. Pussa ikkje vekk lakk, det virkar ikkje nødvendig.

For betre lyd vil det nok lønne seg med høgtalarar i bakdørene. Er eigen tråd om montere høgtalarar bak.

Lydkvalitet på håndfri via blåtann er svært mykje betre enn den innebygde håndfri i originalradioen. Har p.t. montert mikrofon framfor rattet. Det er og med feste for å montere mikrofon på solskjermen.

Ser eg bør ha fleire festeklips for å feste 2 DIN ramma. Original ramme har fire fester, 2 DIN ramme 6 fester.

Bruk av radio så langt viser ingen tegn til at straumkabel er for tynn.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Stjerneglis

Vekker denne tråden til live igjen...

Vi har 2011 i-Miev med original 2-din Pioneer navienhet, og jeg vurderer å installere DAB+ modul. Det skal visst være en lydinngang bak på denne spilleren som kan brukes, men da må spilleren tas ut for å komme til. Har noen av dere tips på hvordan dette kan gjøres. Trenger jeg spesialverktøy?

Vurderer også å koble strøm på ledningen til sigaretttenneren så vi slipper løse ledninger som henger og slenger...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

erik e

Trenger bare to hender. Et lite "napp" i hele rammen for enheten.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

Skal jeg bare ta tak i selve spilleren eller den grå omramningen i dashbordet?
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Stjerneglis

Fant en link med nyttig info om 2-din spillere og i-Miev. Legger det inn her så vi ikke trenger å lete så mye neste gang...

http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=509
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

elekTrond

Sitat fra: TB på lørdag 06. februar 2016, klokken 21:23
Har og vurdert å skifte til 2 DIN radio, kjøpte eit deksel på ebay. Testa deksel idag, passformen var ikkje spesielt bra. Er mulig slikt ein må rekne med på uoriginal vare? Har ikkje kjøpt radio enno, så mulig det blir 1 DIN radio i staden for.
Hvilken selger kjøpte du av? Jeg drev og kikka på alternativer før sommern, men fant ingen spesielt billige - hverken på ebay eller alibay (aliexpress). I tillegg mener jeg å ha sett flere nevne det med kvalitet og passform.

Hadde tenkt å vente med DAB+ til jeg måå bytte, men nå har FM-antenna mi knekt helt av. Koster bare en hundrings på kjøkkentema, men føles litt bortkasta for å høre på radio i bare seks måneder til.

PS! Er det noen som aner om canIon virker over USB evt. USB-OTG? Tenker på en eller annen Parrot, Android-radio eller "Google Nexus in a 2DIN frame" stereo/radio-løsning. Hvis så, da kan jeg kjøpe en OBDLink SX med USB-grensesnitt i stedet for blåtann. Jeg bruker både tastatur og mus samtidig over blåtann mot Xperia Z2'en min, men har lest noen klage over at de ikke får kjørt canIon samtidig med BT-handsfree på sine android-enheter.
'13 Mjau

TB

Skal leite og sjå om eg finn den eg kjøpte av. Men,  ville nok vurdere norske kjelde, då er prisen høgare men kan stilles krav til passform.  Alternativ er å finne vrak bil der dekselet kan bli plukka ut.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

elekTrond

Ja har sett det har vært noen høggerbiler ute. Det har bare ikke vært viktig nok, før nå. ;)
'13 Mjau

TB

Her er deksel eg kjøpte: http://www.ebay.co.uk/usr/etradeone2007
Kvaliteten var ikkje den beste, men det fungerer - og det heng fast... enn så lenge.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

65lars

#72
Interessant lesing, all the way back, og takk for at du 15.10 vekket denne tråden til live igjen, Stjerneglis! ;D

Jeg har jo også tenkt på dette, selv om min Zero originalt ble avertert MED Dab radio (men salgsmannen forklarte meg senere at de ikke var gode nok, så....) Har jeg hørt at man kan få diverse konverteringsgreier.  Radioen averterer med å gå til radio.no for en billig dab adapter, men der finner jeg jo ingenting.  Så jeg stiller meg avventende, siden jeg elsker god lyd.
Og jeg vil ikke ha noe svære tilleggsapparater på dasjen, der!   :)

Spørsmål! ? Hvorfor tvinges vi til å skifte, i 2017?
Er det bare norge, eller hele skandinavia?  Schaengen området også? 

Eller er det bare Norge - som skal være spesielt spesielle her - til denne datoen?
???
Trilling, bestilt KIA

elekTrond

Det er typisk norsk å være sjølgod, vrang eller hva du nå vil. Svenskene ble enige med seg sjøl at DAB/DAB+ ikke er samfunnsnyttig rent til å forsvare kostnaden med å skrote alle eksisterende, funksjonable FM-mottagere. Go figure. Do the math.
'13 Mjau

65lars

Ja, og etter ditt innlegg tenker jeg jo at jeg har 2 x 32GB minnepenner med de beste klassiske Rock and Roll låtene fra 60 gjennom 80 åra, samt 1 x 32GB minnepenn med norsk humor, fra og før Leif Juster til Heide Steen, Wesenlund og opp til i dag.  UTEN REKLAME!"!   ::)
Nyhetene er jo stort sett alltid de samme, og deprimerende, samt at man får det på mobilen eller hjemme.
:)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA