Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

elhansen

Sitat fra: MasterTech på mandag 07. februar 2022, klokken 22:27
Sjekk lakk på bakskjermer i overgang mellom plastdekorlisten på hjulbuen og selve bakskjerm etter å ha fått montert hengerfeste. Jeg fikk montert i dag på Rud, og min bil har lakkskader på begge bakskjermer etter at plastlistene har vært demontert for å få av støtfanger bak. Små merker, men skade i gjennom lakk. Det er ikke bare bra at det går så vanvittig fort med monteringen. Jeg anbefaler også å ta gode bilder av bakskjermer med hjulbuer, baklamper og støtfanger plast før montering. Å levere ren bil var ikke noe vits på Tesla Rud.. Fingermerker på bakskjermer, støtfangerplast, bakluke, og baklamper ved henting... Alt i alt en utrolig lite hyggelig første visitt hos et Tesla SC. De sa ikke noe om lakkskader, jeg måtte ta med kundemottaker ut til bilen og vise skadene. Jeg ble så bedt om å sette meg i venteområdet i mens kundemottaker fant en løsning med verksmester. De gikk motvillig med på at skadene skal utbedres for deres regning.. Latterlig kundebehandling!

Jeg tok gode bilder før og etter montering. Gjør i grunn alltid det ved alle verkstedbesøk og leiebilhenting og levering. 
Ved montering idag har jeg ikke klart å finne skader etter montering.
Hvor på overgangen var det skader på din bil?

MasterTech

Jeg har forsøkt å legge ved et bilde av en av skadene. Det er samme type skade alle steder der plastlisten har klips på baksiden som festes i blekket i bakskjerm.

elhansen

Sitat fra: MasterTech på mandag 07. februar 2022, klokken 23:09
Jeg har forsøkt å legge ved et bilde av en av skadene. Det er samme type skade alle steder der plastlisten har klips på baksiden som festes i blekket i bakskjerm.
Er dette høyre bakhjul, da med bakskjerm/fanger der en ser merkene?
Gikk en tur for å sjekke en ekstra gang og klarer ikke å se eller kjenne noen slike merker på min. Veldig synd at de er så hardhendte, og veldig flott at du la merke til det og fikk sagt i fra umiddelbart. Godt råd til alle dette

Radial

Godt jeg har grå bil, sånt syns ikke særlig godt hos meg ihvertfall 😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

MasterTech

Det synes, også på grå bil når det begynner å ruste 😘

geear

Da jeg fikk vite at min bil ble første Y som skulle få hengerfeste her lokalt, så veide jeg litt for og imot, det ble første bilen de gjorde det på, med eventuell prøving og feiling som medfølger, men samtidig tviler jeg på at det ble gjort på 25 minutter, og verksmester hadde bedt om beskjed når bilen kom inn, for å følge opp jobben. Kanskje jeg skal være glad til at den var først.  ;D

Radial

Sitat fra: MasterTech på mandag 07. februar 2022, klokken 23:31
Det synes, også på grå bil når det begynner å ruste 😘

Sant, men bak der er alt plast 😜 omtrent da😁
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

runarlan

Jeg bestilte opprinnelig hengerfeste sammen med bilen da jeg bestilte i 2020. Da var vel prisen 8000 kr (iom at den var uten MVA). Jeg prøvde meg på å si til SC at jeg skulle ha samme pris nå også, men det nektet de å gå med på. Er det noen som har fått kranglet seg til opprinnelig pris?

Sandvika

Sitat fra: runarlan på tirsdag 08. februar 2022, klokken 09:42
Jeg bestilte opprinnelig hengerfeste sammen med bilen da jeg bestilte i 2020. Da var vel prisen 8000 kr (iom at den var uten MVA). Jeg prøvde meg på å si til SC at jeg skulle ha samme pris nå også, men det nektet de å gå med på. Er det noen som har fått kranglet seg til opprinnelig pris?
Andre får bekrefte, men ganske sikker på at prisen I 2020 var 10.000,-. Da uten mva. Når de ikke fikset å levere med bilen så er det Tesla selv som tar mva regningen.

Rosstopher

Ble oppringt i dag. De har avtale med E18 Skadesenter i Tønsberg og ringer de som bor i området og som har bestilt time. Jeg fikk time i morgen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Stjerneglis

Sitat fra: MasterTech på mandag 07. februar 2022, klokken 23:09

Verkstedet som monterte på min bil brukte en liten plastkile for å løsne og vippe ut hjulbuer og plastpaneler. Bruker man feil verktøy og er uforsiktig blir det fort skader på lakken
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

MasterTech

Det er godt å høre at det er noen verksteder som gjør jobben sånn den skal gjøres! Det er god business, og så skulle man jo tro at det var hyggelig med fornøyde kunder. Verkstedbesøket mitt startet veldig fint med at jeg ble oppringt av en hyggelig kundemottaker og avtale om tid ble gjort. Fin oppfølging i appen mot innlevering av bil, og selve innleveringen var super. Hadde bare jobben med monteringen vært gjort ordentlig slik at jeg ikke satt igjen med en skadet bil, så hadde jeg vært kjempefornøyd. Tesla Rud klarer å toppe den negative opplevelsen ved å ikke legge seg flate og beklage hendelsen. At de dekker utbedring av skadene er det minste man kan forvente. Jeg synes hele praksisen med at de krever bilder av skadestedet fra før de skader kundens bil er utrolig tvilsom. En menigmann har ingen formening om hva som demonteres i forbindelse med en gitt jobb, og vet således ikke hva som må dokumenteres...

THE

Sitat fra: MasterTech på onsdag 09. februar 2022, klokken 08:41
Jeg synes hele praksisen med at de krever bilder av skadestedet fra før de skader kundens bil er utrolig tvilsom. En menigmann har ingen formening om hva som demonteres i forbindelse med en gitt jobb, og vet således ikke hva som må dokumenteres...
Når du levere bil til Tesla, uansett om det er bremseservice eller bytte av baklykt som skal utføres, så filmer du rundt hele bilen både innvendig og utvendig før du går fra parkeringsplassen og inn for å levere nøkkel. Bare å gjøre det til ei rutine først som sist. Med gammel TMX så har jeg laget maaaange slike filmer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

MasterTech

Jeg filmet og tok bilder før montering, jeg synes bare det ikke burde være nødvendig.. Og jeg synes Tesla burde informere kunder om at de skal både filme og ta bilder FØR de starter på bilen, ikke etter...

PionerThink

Sitat fra: Handyman på onsdag 02. februar 2022, klokken 10:10
Fikk HF montert hos Dekkmann i Kr.sand i dag. Tok med badevekta og fikk montørene til å veie det som ble tatt bort og det som ble lagt til på bilen.
Fjernet: Alu-bjelke med fester: 7,4kg
Lagt til: Hengerfestebjelken med kabling: 12,1kg
Total vektøkning uten krok: 4,7kg
Glemte å veie kroken.

PS: De fjernet sand og grus anslått til over 5kg fra dekselet under.

De brukte ca. 50 min, og monterer 4 fester pr dag. Skal økes til 8. Ingen fjerning av brønn, kabling ligger klar, kun plug&play. Av med baklykter, noen deksler i bagasjerommet, hjulbuer i plast, deksel under og fanger. Deretter 6 muttere av med alubjelke, på med HF-bjelke. Sette på plass det som ble løsnet. Ferdig
Hengerfestene ble levert fra Tesla fortløpende, da Tesla fikk dem i små puljer. Det kan virke som at logistikken er flaskehalsen foreløpig.
Fikk endelig telefon i fra Tesla i dag etter kjøp av hengerfeste forrige onsdag at de hadde ledig time 14/2 kl.14 hos Dekkmann Kristiansand. Fikk dog vite at monteringen kunne ta opp til 1-1,5 time, så var jo litt rart om de skal bruke lengre tid enn da de begynte med dette?
Håper de ellers gjør en grei jobb mtp at det ikke var merker eller noe ved hjulbuer som andre har opplevd?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA