Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: geear på lørdag 29. januar 2022, klokken 08:59
Noen på FB påstår at de har flere på lager, men skal slippe de i puljer for å ikke overbelaste servicesentrene. Hvem vet om de bare gjetter eller har faktisk info. Har inntrykk av at informasjonen ofte starter med at en spekulerer, hva, hvis, omatte, og at det plutselig så blir om til et rykte.
Da jeg spurte "servicekonsulenten" i Kr.sand om hvor mange HF det var snakk om, svarte han selvsikkert at det var nok til alle. "Til alle!" spurte jeg igjen, JA gjentok han, og la til at de holdt på å sette opp en egen "linje" med egen timebestilling/kø. Det skulle montere mange pr. dag.
Nå tar jeg alltid slike utsagn fra Teslaansatte med en stor klype salt. Men han har "snakket sant" før, også da han sa at HF ville bli tilgjengelig for bestilling i løpet av uka.
Jeg tror det legges ut flere HF til uka.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

I dag morges oppdaget jeg at SC Rud hadde fjernet HF-montering fra servicesvtalen jeg satte opp den 17/2. Kun tilbakekallinger bestod. Jeg satte opp dette på nytt i avtalen, og noen minutter etter ringte en kundekonsulent meg opp (fra bilen...) og informerte at de har satt ut HF-monteringen til ett Mekonomen-verksted i nærheten og jeg fikk time den 2/2. Monteringen skulle ta ca 2 timer og jeg kunne vente mens dette ble utført. Fikk en sms kort etter med bekreftelse. Tilbakekallingene derimot måtte tas i opprinnelig avtale i appen den 17/2. Dette er innafor synes jeg.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Handyman

Nå ble jeg oppringt av Tesla Kr.sand og de har satt bort monteringen til Dekkmann. Fikk endret timen fra 9 til 2 februar.

spirrevipp

Skuffende at de ikke sendte ut på e-post til oss som har bedt om varsel. Var opptatt på jobb i går og når jeg først fikk plukket det opp så var det selvsagt utsolgt.

Bra at de har satt ut jobben da, så blir ikke SC overbelastet.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Handyman

Sitat fra: spirrevipp på lørdag 29. januar 2022, klokken 13:30
Skuffende at de ikke sendte ut på e-post til oss som har bedt om varsel. Var opptatt på jobb i går og når jeg først fikk plukket det opp så var det selvsagt utsolgt.

Bra at de har satt ut jobben da, så blir ikke SC overbelastet.
Han jeg snakket med sa at det skulle legges ut HF i nettbutikken til uka. Kanskje allerede mandag.
Jeg tar forbehold om at han ikke vet noe sikkert, tiltross for at han jobber i Tesla ;-)
Jeg tror rett og slett de har startet forsiktig siden det ser ut til at alle timene må bookes om manuelt til eksterne partnere.

spirrevipp

Får håpe det kommer flere til uka da.

Så lenge det er mulig å få HF på plass i løpet av februar / mars en gang så er jeg brukbart fornøyd. Blir det nye 5 måneder så er det... ikke så stor jubel.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Radial

Ny info for meg var at de bytter ut brønnen i bagasjerommet til en annen type ifm hengerfestet.

Jekla dumt når min nå har støydemping på seg🤣
Får ta en liten runde hos Mercasol-behandleren min igjen da🙄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

ToWalkOrDrive

Er det noen som kan titte ned i brønnen etter at de har fått hengerfeste? For å se om det har krympet etter at de har fått ny brønn? Eller er det bare noen som får ny brønn? Er veldig glad i brønnen min. Kaster en ti-øring oppi hver dag.
Tesla Model Y                         2021-

Bidda

Min Y: Ikke krympet så mye at jeg har la merke til det. Står i teksten at de har hatt noe arbeid der med ny tetting, hva de konkret har utført vet jeg ikke.
Har eid 72 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 100D 2017 og  Jaguar I-Pace EV320 2021
TM3 LR 2021 SOLGT
TMY LR 2021 SOLGT
TMX 75 2017 SOLGT
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT

Handyman

Sitat fra: Bidda på mandag 31. januar 2022, klokken 09:56
Min Y: Ikke krympet så mye at jeg har la merke til det. Står i teksten at de har hatt noe arbeid der med ny tetting, hva de konkret har utført vet jeg ikke.
Tipper det er snakk om en gjennomføring for kabel til HF, og at det ikke er snakk om å bytte ut selve brønnen.
Kanskje det er enklest å ta den ut for å lage hull og sette inn pakning, for å sette den inn igjen?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på mandag 31. januar 2022, klokken 10:23
Tipper det er snakk om en gjennomføring for kabel til HF, og at det ikke er snakk om å bytte ut selve brønnen.
Kanskje det er enklest å ta den ut for å lage hull og sette inn pakning, for å sette den inn igjen?

Eller kanskje de har laget nye brønner som er akkurat like store, men at de har laget gjennomføringer på fabrikken, og at de bare bytter ut ny med gammel. Og så samler de kanskje inn igjen de gamle brønnene, eller sender de til metallgjenvinning. Ville tatt lang tid om de skulle bore huller og overflatebehandle på verkstedene. Står og "Replace" på kvitteringen.
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Spurte om dette nå, og det gjelder visst ikke min bil like vel.

Bytte av brønn kansellert, bare HF på delene nå 👍
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 31. januar 2022, klokken 10:35
Sitat fra: Handyman på mandag 31. januar 2022, klokken 10:23

Eller kanskje de har laget nye brønner som er akkurat like store, men at de har laget gjennomføringer på fabrikken, og at de bare bytter ut ny med gammel. Og så samler de kanskje inn igjen de gamle brønnene, eller sender de til metallgjenvinning. Ville tatt lang tid om de skulle bore huller og overflatebehandle på verkstedene. Står og "Replace" på kvitteringen.
Tviler sterkt. Høres ut som et logistikkmareritt. Mange tusen brønner å håndtere, stort volum og fraktkostnader.
PS: brønnen er vel kompositt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA