Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000

Startet av tornaldo, onsdag 21. juli 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

Radial

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 18. januar 2022, klokken 12:31
Sitat fra: geear på tirsdag 18. januar 2022, klokken 11:41
Spesielt når jeg VET at det finnes hengerfester i Norge og at de på visse servicesentere har montert på kundebiler allerede før jul

Seriøst? Det er Model Y i landet med påmontert HF?

Flere, FB gruppa har delt flere bilder av dette... Om det er noen få hengerfester for å få mer erfaring/opplæring de har montert, eller om det er faktiske henvendelser for HF vites ikke.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Kires

Jeg la til en servicetime for montering av hengerfeste forrige uke. Fikk time neste uke og fortsatt ikke kansellert. Ser de har lagt til detaljer rundt tow hitch. Så jeg ville prøvd det
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

geear

Sitat fra: Radial på tirsdag 18. januar 2022, klokken 12:36
Flere, FB gruppa har delt flere bilder av dette... Om det er noen få hengerfester for å få mer erfaring/opplæring de har montert, eller om det er faktiske henvendelser for HF vites ikke.
Joda, en skulle kun ha tilbakekallingen for å ettermontere den der isolasjonsstussen på et AC-rør, og spurte på telefon, da de ringte, om å også få hengerfeste, og det ordnet seg.

geear

Sitat fra: Kires på tirsdag 18. januar 2022, klokken 12:46
Jeg la til en servicetime for montering av hengerfeste forrige uke. Fikk time neste uke og fortsatt ikke kansellert. Ser de har lagt til detaljer rundt tow hitch. Så jeg ville prøvd det
Jeg hadde også servicetime booket i forrige uke, men Tesla Stavanger sa at de har ingen hengerfester på lager, og at det MÅ bestilles via nettbutikken, når det blir tilgjengelig. Da jeg påpekte at det allerede var montert andre steder, så sa de bare at det hjelper ikke, for her hadde de iallfall enda ikke fått de fysisk på lager, så de kunne ikke hjelpe.

Hvor er det du har booket time?

Kires

Sitat fra: geear på tirsdag 18. januar 2022, klokken 12:58
Sitat fra: Kires på tirsdag 18. januar 2022, klokken 12:46
Jeg hadde også servicetime booket i forrige uke, men Tesla Stavanger sa at de har ingen hengerfester på lager, og at det MÅ bestilles via nettbutikken, når det blir tilgjengelig. Da jeg påpekte at det allerede var montert andre steder, så sa de bare at det hjelper ikke, for her hadde de iallfall enda ikke fått de fysisk på lager, så de kunne ikke hjelpe.

Hvor er det du har booket time?

Ja virker som det er forskjellige svar ute og går. Har booket på Hønefoss
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

jorgenbsk

Dette er så håpløst...
Har sett at noen har fått forklaringen at de hengerfestene som er blitt montert egentlig er til opplæring og aldri skulle blitt montert på kundebilder.
Det kan være sant, men  prosessen så langt som gir meg liten grunn til å tro på det Tesla sier.
Spesielt når praksisen virker å fortsette for heldige enkeltkunder noen få steder.

Radial

Hadde absolutt ikke gjort noe om det var HF innen Q1 er ferdig...🙄 ville helst hatt det på før jeg kjørte Mercasol behandlingen i November i fjor, det var for mye på håpe på.

Synd det blir som det blir... Men får bare holde ut
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Autowinder

Sitat fra: jorgenbsk på tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:33
Dette er så håpløst...
Har sett at noen har fått forklaringen at de hengerfestene som er blitt montert egentlig er til opplæring og aldri skulle blitt montert på kundebilder.

Nei hvor vanskelig kan det være å montere et hengerfeste liksom. Det burde la seg gjøre etter å ha sett en opplæringsvideo sikkert, og ikke timer med hands-on. Men bra for de som fikk. Det eneste jeg kan tenke meg av unnskyldninger i Teslas favør er at HF i USA og Kina ikke er like de i EU. Da kan beslutningen om MIC til Europa ha gjort at de måtte finne en ny leverandør for det formålet. Så kommer typegodkjenning i tillegg og ny batch måtte produseres etter at de få første de fikk skrapet sammen?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 18. januar 2022, klokken 16:58
Sitat fra: jorgenbsk på tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:33
Dette er så håpløst...

Nei hvor vanskelig kan det være å montere et hengerfeste liksom. Det burde la seg gjøre etter å ha sett en opplæringsvideo sikkert, og ikke timer med hands-on. Men bra for de som fikk. Det eneste jeg kan tenke meg av unnskyldninger i Teslas favør er at HF i USA og Kina ikke er like de i EU. Da kan beslutningen om MIC til Europa ha gjort at de måtte finne en ny leverandør for det formålet. Så kommer typegodkjenning i tillegg og ny batch måtte produseres etter at de få første de fikk skrapet sammen?

Ja, dette handler om vilje. Er ekstremt lite komplisert. Til TM3P kjøpte jeg hengerfeste fra etrailer.com via Jetcarrier, og monterte det selv på en kveld ved å følge etrailers video. Ikke mye stål heller. Til MY gjør jeg ikke det for også å kunne trekke henger, og ikke bare sykler.
Tesla Model Y                         2021-

Electrocution

Ble fortalt i dag at Tesla har fått inn et stort lass med hengerfester som vil bli montert fortløpende til de som har bestilt.

geear

Ja, men hvem er det som har bestilt da, har det vært tilgjengelig på nettshopen nå da? Det er iallfall det de fleste servicesentrene henviser til.

Autowinder

Sitat fra: Electrocution på onsdag 19. januar 2022, klokken 21:44
Ble fortalt i dag at Tesla har fått inn et stort lass med hengerfester som vil bli montert fortløpende til de som har bestilt.
Jeg bestilte i oktober 2020 og ikke hørt en pøkk så det er fake news fra Teslas side med mindre de ikke dukka opp de siste 30 timene.

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på torsdag 20. januar 2022, klokken 00:36
Jeg bestilte i oktober 2020 og ikke hørt en pøkk så det er fake news fra Teslas side med mindre de ikke dukka opp de siste 30 timene.
At du ikke har hørt noe betyr ingenting. Ingen har hørt noe. Noen har derimot klart å lure ut noen hint. Tesla har ikke for vane å informere kundene om noe som helst på forhånd.
Plutselig er det i nettbutikken uten at noen er varslet på e-post, og like plutselig er det utsolgt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Sitat fra: Handyman på torsdag 20. januar 2022, klokken 08:27
Sitat fra: Autowinder på torsdag 20. januar 2022, klokken 00:36
At du ikke har hørt noe betyr ingenting. Ingen har hørt noe. Noen har derimot klart å lure ut noen hint. Tesla har ikke for vane å informere kundene om noe som helst på forhånd.
Plutselig er det i nettbutikken uten at noen er varslet på e-post, og like plutselig er det utsolgt.

Jo de informerte meg at bilen min var kommet to uker før jeg hentet den. Og at det var en recall på dempeledd i forstillingen på TM3 2019, for et år siden, så helt stille er det jo ikke.
Vel og bra det, jeg tipper mars. Et stort lass er det vi ser etter 😉

Aldrimer

Jeg prøvde å bestille HF via serviceveien i dag. Det var en ganske så oppgitt Tesla-representant som ringte og sa at jeg må bestille via nettbutikken 🤣. Skjønte på ham at MANGE hadde prøvd seg på samme måte.

Dette gjaldt Tesla Rud

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA