TMY Vinterdekkpakke med felg

Startet av Klykken, mandag 19. juli 2021, klokken 12:46

« forrige - neste »

O2

Jeg synes disse ser greie ut som vinterhjul.
9,5x19 Khan VC7 Mat Black | 5x114,3 ET40
https://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=162007
Model Y Performance bestilt

kTesla

Endte opp med Khan Motorsport 8,5x19. Venter enda på bilen, men for de som lurer på felgbredden, så er jeg veldig fornøyd med 8,5''. Legger ved noen bilder

Fjeldern

Hvor mye utgjør disse felgene på rekkevidda, sammenlignet med original felgene?
Eventuelt, hvor mye utgjør det å ha på dekslene på original felgene, kontra å ha dem åpne

Kjeks1

Sitat fra: kTesla på torsdag 03. mars 2022, klokken 09:25
Endte opp med Khan Motorsport 8,5x19. Venter enda på bilen, men for de som lurer på felgbredden, så er jeg veldig fornøyd med 8,5''. Legger ved noen bilder

255 på 8,5" ble bra?

kTesla

Sitat fra: Kjeks1 på torsdag 03. mars 2022, klokken 21:53
Sitat fra: kTesla på torsdag 03. mars 2022, klokken 09:25

255 på 8,5" ble bra?

Jeg synst det. Har riktignok ikke bil å prøve det på, enda. Ser det bare kom 1 bilde. Første gang jeg la til bilder, tror jeg, kan prøve å legge til noen flere.

kTesla

8,5x19'' Khan Motorsport felg, endelig påmontert bil. Veldig fornøyd med valg av felg og bredde.

torsteinlyngoy

Har du noen flere bilder fra siden? Vanskelig å se felgene på bilen forfra;-)

kTesla

torsteinlyngoy

Flott bil på KIWI Moberg! Jeg bor på Hagavik:-)

ToreT

Har bestilt følgende felger og vinterdekk til min Model Y Performance:

Felg:
ZAX GFORCE SATIN BLACK
Dimensjon: 20x9
Maks last: 820kg
ET40 (som jeg ikke aner hva betyr)

Dekk:
FRIGUS EV ICE 3
Dimensjon: 255/40/20
Maks last: 825kg

Samme dekk/felg foran og bak. Antar man slipper "staggered" oppsett på vinter, selv om sommerdekkene er det?
Er det noe i veien for at jeg bruker dette på TMYP? Kan jeg miste garanti eller er disse spesifikasjonene innafor?

Jeg har ikke peiling så setter pris på hjelp  :P

ToreT

Sitat fra: ToreT på lørdag 12. mars 2022, klokken 16:06
Har bestilt følgende felger og vinterdekk til min Model Y Performance:

Felg:
ZAX GFORCE SATIN BLACK
Dimensjon: 20x9
Maks last: 820kg
ET40 (som jeg ikke aner hva betyr)

Dekk:
FRIGUS EV ICE 3
Dimensjon: 255/40/20
Maks last: 825kg

Samme dekk/felg foran og bak. Antar man slipper "staggered" oppsett på vinter, selv om sommerdekkene er det?
Er det noe i veien for at jeg bruker dette på TMYP? Kan jeg miste garanti eller er disse spesifikasjonene innafor?

Jeg har ikke peiling så setter pris på hjelp  :P

Etter å ha gjort mer research så framstår megahjul gjengen som useriøse. Tror jeg dropper denne "bestillingen"  :)

Contango

Sitat fra: ToreT på søndag 13. mars 2022, klokken 10:06
Etter å ha gjort mer research så framstår megahjul gjengen som useriøse. Tror jeg dropper denne "bestillingen"  :)
Har nå kjørt med dekk og felger derfra på to biler uten problemer. Hvis du ikke liker dekkene de markedsfører kan du jo be om andre dekk.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

geear

Kjøper heller ikke noe derfra. De kan godt selge billige no brand-dekk, men måten de gjør det på minner om tv shop.

ToreT

Sitat fra: Contango på søndag 13. mars 2022, klokken 10:16
Sitat fra: ToreT på søndag 13. mars 2022, klokken 10:06
Har nå kjørt med dekk og felger derfra på to biler uten problemer. Hvis du ikke liker dekkene de markedsfører kan du jo be om andre dekk.

Turn off for meg er at Megahjul ser ut til å stå bak både ZAX wheels og Frigus EV dekkene. Det stinker når de da kun anbefaler disse felgene/dekkene til Tesla Model Y. En forhandler som kun anbefaler egne produkter er ikke til å stole på i mine øyne, spesielt når dette ikke kommer tydelig fram :)

Stjerneglis

Det er over min fatteevne at folk brenner av 600k på en ny bil og sparer noen kroner ved å kjøpe jalla vinterdekk, som er blant det absolutte viktigste sikkerhetsutstyret for kjøring på norske vinterveier... :o
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA