Klimaanlegget sluttet å fungere, hvor lang tid bruker Tesla på å fikse det?

Startet av srheim, søndag 18. juli 2021, klokken 13:22

« forrige - neste »

srheim

Hentet ut min nye SR+ for ca 1 mnd siden, og er nå på bilferie på Vestlandet med hun jeg deler postkasse med. Vi lå i bilen i natt på Hardangervidda med camp mode på. Plutselig slo klimaanlegget seg av, og nå har jeg fått feilmelding om "Climate keeper unavailable due to system fault". Prøvd hard reset og alt mellom, men frykter at jeg har fått bil med feil på trykksensorene.

Passer ekstemt dårlig da vi planlegger å være på veien i ca 2 uker til. I tillegg til å bytte på å sove på hotell, bil og telt så har vi med Hund som bruker å sitte i bilen med dog mode når vi f.eks er på restaurant. Hele ferien henger nå i en tynn tråd. Nærmeste service senter er i Bergen så skal ringe i morgen for å høre om de har en hastetime til å fikse problemet. Er det noen som har vært utenfor det samme problemet, og vet hvor lenge det tar å få fikset?

trykkertor

Leste for et par dager siden om en som hadde problemer med sin bil foran ferien, Tesla Åsane tok bilen pronte inn, og fikset feilen samme dag.

paalsen

Virker det ikke i det hele tatt? Eller blåser det bare kaldluft, og dog  mode og  campe mode fungerer ikke, og du får heller ikke startet anlegget fra appen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

tornaldo

Det har jo vært ulike feil som er opphavet til denne feilmeldingen. Alt fra kabler til sensorer til software. Men du har vel googlet det...

Umulig å vite, før Tesla ser på det. Men de pleier jo å fikse ting på drop-in, hvis de kan.

Beste vil nok være å møte opp personlig, så snart servicesenteret åpner i morgen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

srheim

I går ettermiddag fant klimaanlegget plutselig ut at det skulle fungere igjen. Håper at det holder seg gjennom resten av ferien slik at jeg kan avvente SC til jeg er hjemme.

Sitat fra: paalsen på søndag 18. juli 2021, klokken 13:55
Virker det ikke i det hele tatt? Eller blåser det bare kaldluft, og dog  mode og  campe mode fungerer ikke, og du får heller ikke startet anlegget fra appen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kom luft, men den verken kjølte eller varmet opp denne

OlaM

'21 3LR

Woodbear

Nå pleide det når jeg hadde feilen i vinter å komme og gå ca en gang i uka og altid virke igjen etter å ha gått fra bilen i 10 ish min. Men kom tilslutt oftere så greit å få fikset ja. Kan være en ide å ringe tesla og få fjerndiagnosiert. Og spørre evnt et nært verksted har time fort.( hvis ikke, drop in) dette tar somregel en time om det er sensorene i ditt tilfelle

Men heldigvis virker det som det er sjeldent nå.
2021 model 3 hvit performance.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA