Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El-bil plasser

Startet av gbzdoc, onsdag 08. august 2012, klokken 12:20

« forrige - neste »

Sulle

Danskene som samlet inn penger til godkjenningsprosjekt har gitt opp. Det forblir sykkelholdere
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

krl

Kjedelig. Da er alternativet "ombygging" til egen biltype når garantien går ut...? Det kan ikke være mer drastisk å få på et hengerfeste enn å bygge om til begravelsesbil etc...

ChrML

Problemet i det tilfellet her er vel at den enkle veien å få ting godkjent er et skriv fra fabrikanten som går god for løsningen (dvs Tesla). Problemet i dette tilfellet er at et slikt skriv ikke er å få tak i.

Da må det dokumenteres på andre måter, noe som antakeligvis er vanskelig å få til uten pålitelig info om hvordan bilen er bygget og hva konstruksjon/motor tåler av bakkestarter ved full last på henger osv...

snd

Sitat fra: ChrML på søndag 23. juli 2017, klokken 22:01
Problemet i det tilfellet her er vel at den enkle veien å få ting godkjent er et skriv fra fabrikanten som går god for løsningen (dvs Tesla). Problemet i dette tilfellet er at et slikt skriv ikke er å få tak i.

Da må det dokumenteres på andre måter, noe som antakeligvis er vanskelig å få til uten pålitelig info om hvordan bilen er bygget og hva konstruksjon/motor tåler av bakkestarter ved full last på henger osv...

Kollisjonstest er det største problemet...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

E_S

Kollisjonstest er det letteste siden det allerede finnes et feste som har europeisk godkjenning for biltypen. Der det stopper er at SVV kun godtar vektdokumentasjon fra kjøretøyfabrikant, ingen 3. part, så man kan fint ha feste på bilen og alt er flott med det, men er stuck med 0 kg så lenge Tesla ikke sier noe annet eller man "bygger om" bilen til å ikke lenger være en Tesla i vognkortet.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA