Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El-bil plasser

Startet av gbzdoc, onsdag 08. august 2012, klokken 12:20

« forrige - neste »

Øggen

Den så litt malplasert ut den "Odd Nerdrum pi...."

TeslaSvein63

Spørsmålet blir som følger, når man vet at all diskusjon om å trekke noe er støy blir: Er det lov å montere dette forbruk av sykkelstativ av Tesla?

Sense

Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 13. juli 2015, klokken 15:22
Spørsmålet blir som følger, når man vet at all diskusjon om å trekke noe er støy blir: Er det lov å montere dette forbruk av sykkelstativ av Tesla?

Sykkelstativ monteres best på taket over whispbar takstativ. Da blir heller ikke syklene så møkkete underveis, som de ville blitt med bakmontert sykkelstativ.

Hyperstress

Sitat fra: Sense på tirsdag 14. juli 2015, klokken 21:54
Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 13. juli 2015, klokken 15:22
Spørsmålet blir som følger, når man vet at all diskusjon om å trekke noe er støy blir: Er det lov å montere dette forbruk av sykkelstativ av Tesla?

Sykkelstativ monteres best på taket over whispbar takstativ. Da blir heller ikke syklene så møkkete underveis, som de ville blitt med bakmontert sykkelstativ.

Best i forhold til hva? Ikke aerodynamikk i alle fall.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lommelund

Og heller ikke best ifht støy. Da er stativ på kula å foretrekke.

Lynet

Og for alle som ikke har panoramatak er hengerfeste eneste muligheten for å frakte sykler.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sven erik

da ville jeg heller  sent syklene  det å ødelegge garanti  er for dyrt men ja det byrde  kommet hengerfeste  jeg trenger det  til langtur

E_S

Nå er det vel omtrent billigere å kjøpe nye sykler enn å sende dem i Norge, da.. :P
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

sven erik

Sitat fra: E_S på torsdag 16. juli 2015, klokken 01:24
Nå er det vel omtrent billigere å kjøpe nye sykler enn å sende dem i Norge, da.. :P

uansett er det og billigere en om garantien går på disse bilene for garantien tenger man

Sense

Det er ikke helt problemfritt med sykler på taket, men likevel den beste løsningen synes jeg. Så lenge det finnes godt med Superladere, bryr jeg meg ikke så mye om forbruket. Klokket inn 270 wh/km med 3 sykler på taket fra Aurlandsvangen til Oslo med full bil.
Om det vil være mer aerodynamisk å plassere de bak bilen på et hengerfeste, skal ikke jeg har sterke meninger om, men jeg vil tippe man sparer litt.

Som referanse merket jeg betydelig økning på dieselforbruket på min Volvo når jeg kjørte med 3 sykler på hengerfeste. Forbruket favoriserer ikke akkurat dragsug heller.

Ang. at Tesla-eiere belastes som buss/lastebil på ferjer med sykler på taket høres rart ut. Kan det stemme, en elbil som skal gå gratis? Noen som har opplevd dette?

Likevel skulle jeg så gjerne sett det kom tilhengerfeste-muligheter. Da ville jeg byttet ut fossilen med elbil på dagen.

turfsurf

Sitat fra: Sven-E på onsdag 15. juli 2015, klokken 10:50
Sitat fra: Sense på tirsdag 14. juli 2015, klokken 21:54
Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 13. juli 2015, klokken 15:22
Spørsmålet blir som følger, når man vet at all diskusjon om å trekke noe er støy blir: Er det lov å montere dette forbruk av sykkelstativ av Tesla?

Sykkelstativ monteres best på taket over whispbar takstativ. Da blir heller ikke syklene så møkkete underveis, som de ville blitt med bakmontert sykkelstativ.
Da blir bilen så høy at du må betale som for buss/trailer på ferga.
Kommer an på fergen. Har kjørt stor SUV med sykler på taket uten å betale ekstra på ferger. Har du derimot bak på Teslaen, så kommer du over 5 meter, da koster det mye ekstra både på Bastø-Fosen og Colorline.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

E_S

Hadde Chevy Tahoe før, og den var akkurat over 5 meter lang og akkurat over 2 meter høy (med takstativ), men måtte aldri betale noe mer enn vanlig personbiltakst med DFDS eller Color Line for det.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

turfsurf

Sitat fra: E_S på fredag 17. juli 2015, klokken 08:30
Hadde Chevy Tahoe før, og den var akkurat over 5 meter lang og akkurat over 2 meter høy (med takstativ), men måtte aldri betale noe mer enn vanlig personbiltakst med DFDS eller Color Line for det.. :)

Color Line praktiserer det nok ikke så strengt, men bare se på bestilling av billett på nett. Bastø-Fosen er strikse, og de spotter de fleste biler over 5 meter.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

E_S

Ja, jeg har aldri tatt innenlandsferge. Dette var Oslo-Kiel, Oslo-København og Larvik-Hirtshals. Heldigvis ikke noe spørsmål på de rutene.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Reodor

Det er bare helt utrolig at de kan lage batteri og drivlinje som trekker to tonn bil fra 0-100 km/t på tre sekunder med 1,1 g, men ikke får til et tilhengerfeste med akseptabel trekk kapasitet.   :(
Hadde klart meg lenge med 1500 kg hengervekt og nedjustert kraft tilsvarende 0-80 på 15 sek med henger.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA