Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El-bil plasser

Startet av gbzdoc, onsdag 08. august 2012, klokken 12:20

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Ikke beregnet på å trekke nei :) kle av bilen å se :)

petersv

Tja, den underskriftskampanjen har jo endel underskrifter nå. Hvis han som startet denne sender en mail til alle som har signert, med en mal som alle sender til elon@tesla.com så kan det jo hende de tar hintet? Ev. med noen amerikanske mediehus på CC.

Noen tusen mail på samme tema over en uke kan jo få de på bedre tanker? Ev. legge litt press på saken.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

hgs

Det er vel det mest konkrete som har kommet fra Tesla ang hengerfeste. Håper det ikke bare er Torklift de mener da.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

thilo

Tror mer dem mener retrofit på Model X eller 3 der det ikke ble bestilt fra fabrikken dessverre  :(
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

LexLektor

Snakket med en hyggelig kar på Flesland Auto i dag. De har montert en mengde hengerfester for TMS, og tar 13 500,- for denne dagsjobben. Naturligvis er denne beregnet for sykkelfeste og ikke hengertrekking (skjønt, den tåler det nok), men skulle vi nå gå for S-en tror jeg nesten heller jeg tar turen over fjellet for å få denne oppgraderingen enn å basere meg på takmonterte sykler.
V≡NT≡R

o.b.lix

Sitat fra: LexLektor på mandag 07. november 2016, klokken 23:35
Snakket med en hyggelig kar på Flesland Auto i dag. De har montert en mengde hengerfester for TMS, og tar 13 500,- for denne dagsjobben. Naturligvis er denne beregnet for sykkelfeste og ikke hengertrekking (skjønt, den tåler det nok)

Gjort dette hos Flesland Auto. Proff jobb. Forresten virker den godt til å taue henger med også, men det er uten lovlige papirer.

Forøvrig har Flesland Auto spesialisert seg på elbiler, tok service på konas Leaf der.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

o.b.lix

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 08. november 2016, klokken 08:13
Du bør kanskje være forsiktig med å anbefale at bilen brukes til tauing av tilhenger dersom det stemmer som Lynet og KristofferH skriver ovenfor her; at bjelkene som hengerfestet sitter i bare er festet med lim og popnagler.


Tror Lynet og KristofferH bruker andre briller enn meg, for der de ser lim og popnagler, ser jeg skruer og bolter...


«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lynet

Du må åpne bagasjerommet og ta av trekkene som ligger over bjelkene.
Her finner du lenke til montering av bakovervendte seter: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26688.msg454130.html#msg454130
På bilde 22 og 27 ser du hva jeg snakker om.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

o.b.lix

Dette er vel den ekstra kollisjonsforsterkning for biler med 7 seter, og det er ikke i dette dekselet mitt hengerfeste er festet i, men i rammen...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cowboystrekk

Synes stillingsutlystninga var interessant, spesielt denne: "•Manages the program deliverables related to vehicle retrofits and upgrades such as: Ludicrous Retrofits, Roadster 3.0, Firmware-only upgrades, TOW HITCH, etc.

Tesla var jo avvisende ang 4x4 og, (Riktignok umulig med retrofit), men plutselig ble det og en mulighet!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 08. november 2016, klokken 12:08
Synes stillingsutlystninga var interessant, spesielt denne: "•Manages the program deliverables related to vehicle retrofits and upgrades such as: Ludicrous Retrofits, Roadster 3.0, Firmware-only upgrades, TOW HITCH, etc.

Tesla var jo avvisende ang 4x4 og, (Riktignok umulig med retrofit), men plutselig ble det og en mulighet!

Tow hitch gjelder Model X levert uten dette tipper jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. november 2016, klokken 11:58
Dette er vel den ekstra kollisjonsforsterkning for biler med 7 seter, og det er ikke i dette dekselet mitt hengerfeste er festet i, men i rammen...
Jeg har en bil med 7 seter og en uten, og disse bjelkene er like. Den ekstra kollisjonsbeskyttelsen på 7-seteren er ikke disse men en ekstra tverrgående bjelke.

Husker ikke hvordan disse langsgående er festet foran og bak, men de er jo bare en del av konstruksjonen. Tipper det er feil å anta at det er disse som skal oppta trekk-krefter fra en eventuell henger.

Lynet

#134
Det er det orange limstoffet og popnaglene du skal se på, ikke braketten til setet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA