Kun kontakt med app når bilen er på (EDIT: Gjelder alle MY19??)

Startet av elektro, lørdag 17. juli 2021, klokken 00:43

« forrige - neste »

Thorden

Sitat fra: elektro på fredag 30. juli 2021, klokken 09:56
Sitat fra: Carkub på torsdag 29. juli 2021, klokken 11:14
Jeg har 2019 e55 og har både fungerende app, lademål i app og FOD (dog kun matrix). Dette er nok fordi jeg spesifikt ba om oppdatering tilsvarende den biler med NV fikk (vi har ikke nightvision).

Jøss!? Er det sånn å forstå at både du og @Thorden ikke hadde lademål i app tidligere, men fikk dette etter oppdatering utført av Møller?

EDIT: Jeg har også Gateway Hardware version H04 men Software version 0323. Skal be om oppdatering av denne til 0457 ASAP. Gidder ikke vente en måned til jeg skal på 50k km. service..

Ja, som skrevet lenger opp kommer dette som en følge av oppdatering av Gateway.
Det har vært linket til oppdatering av Night Vision, men det er en bieffekt, sannsynligvis fordi den krever en GW-update. Min NV har alltid fungert fint, og det ble ikke gjort noe med den. Kun GW.

PF

Fikk dette svaret her om dagen, så får vi nå se da. Burde kanskje etterspurt forventet rette dato.
Siden dette er oppe å kjører for alle med nyere biler, er det vel neppe server problemer, men noen DevOps inspirerte code monkeys som har vært ute og jobbet igjen.

Vi ønsker å informere deg om at problemet du opplever med tanke på de fjernstyrte tjenestene og myAudi appen, er en del av et større serverproblem som det jobbes med akkurat nå. Det vil si at vårt tekniske team jobber hver dag med å få alle kunder "tilbake på nett", men at det ikke enda er en løsning på dette.
Vi beklager på det sterkeste all ventetiden det har tatt, og ønsker å informere kunder så snart dette problemet blir løst, og kunder igjen kan bruke Connect-tjenestene som normalt.

boyo

Utrolig, men fra i går kveld fungerer app igjen :+1: ;)
Og det uten verkstedbesøk (2x2019 modeller)
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

woody

Jeg hadde min Edition One på verksted på tirsdag denne uken for å bytte beltelås i baksetet og ba om en oppdatering av Gateway. Hadde versjon 0322 og fikk 0323. Med denne fikk jeg parkeringsassistent i FOD (som ikke var der før oppdateringen). 
Men har ikke fått lademål i app og oppdatering fra app fungerte ikke.
Ble bedt om å kontakte Audi support. Har meldt men ingen svar.
Mystisk nok begynte det å fungere fra i går kveld hos meg også. Har enda ikke fått svar på mailen jeg sendte

Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

Orbit

Jeg får også sendt kommandoer til bilen nå (ingen endring i bil)!

Sitat fra: woody på torsdag 05. august 2021, klokken 09:38
Jeg hadde min Edition One på verksted på tirsdag denne uken for å bytte beltelås i baksetet og ba om en oppdatering av Gateway. Hadde versjon 0322 og fikk 0323. Med denne fikk jeg parkeringsassistent i FOD (som ikke var der før oppdateringen). Men har ikke fått lademål i app og oppdatering fra app fungerte ikke.

De som har fått lademål i app er oppdatert til 0457.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

woody

Sitat fra: Orbit på torsdag 05. august 2021, klokken 09:48
Jeg får også sendt kommandoer til bilen nå (ingen endring i bil)!

Sitat fra: woody på torsdag 05. august 2021, klokken 09:38
Jeg hadde min Edition One på verksted på tirsdag denne uken for å bytte beltelås i baksetet og ba om en oppdatering av Gateway. Hadde versjon 0322 og fikk 0323. Med denne fikk jeg parkeringsassistent i FOD (som ikke var der før oppdateringen). Men har ikke fått lademål i app og oppdatering fra app fungerte ikke.

De som har fått lademål i app er oppdatert til 0457.
Ja, vet.
Ba om den men verkstedet sier de ikke kan gi meg den. Det går visst ikke. Så har skrevet med det i mailen til digitalsport også. Så får jeg krysse fingrene

2015 e-Golf Night Blue
2013 Nissan Leaf
2023 Tesla Y LR

PF

Sitat fra: boyo på torsdag 05. august 2021, klokken 09:04
Utrolig, men fra i går kveld fungerer app igjen :+1: ;)
Og det uten verkstedbesøk (2x2019 modeller)

Her også, fikk startet klimakontrollen nå.

Lappsokk

Fungerer her også, men nå er det dukket opp et nytt problem.
Jeg har avtaler i kalenderen min med adresser som synkes mot bilen, men nå «finner» ikke bilen disse adressene så jeg må manuelt taste de inn i navigasjonen

elektro

Fungerer her nå også. :+1: Men har jo blitt litt sugen på å få lademål i appen også nå da..
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

woody

Sitat fra: Lappsokk på fredag 06. august 2021, klokken 17:19
Fungerer her også, men nå er det dukket opp et nytt problem.
Jeg har avtaler i kalenderen min med adresser som synkes mot bilen, men nå «finner» ikke bilen disse adressene så jeg må manuelt taste de inn i navigasjonen
Jeg hadde også lignende problemer, i tillegg til at jeg ikke fikk brukt Google søk og heller ikke sendte Google Maps fra mobil app til bilen. Fikk også samtidig beskjed om at lisens var utløpt. Fungerer merkelig nok igjen nå

2015 e-Golf Night Blue
2013 Nissan Leaf
2023 Tesla Y LR

woody

Sitat fra: elektro på lørdag 07. august 2021, klokken 23:51
Fungerer her nå også. :+1: Men har jo blitt litt sugen på å få lademål i appen også nå da..
Enig, men da må vi nok få oppdatert Gateway software

2015 e-Golf Night Blue
2013 Nissan Leaf
2023 Tesla Y LR

Orbit

Det er nevnt over at noen har fått denne gateway-oppdateringen som en del av en større oppdatering for å fikse problemer med Night Vision. Er det noen her som har fått denne, og som vet hvilken versjon av NV det har blitt oppgradert til? Jeg har NV, og har i dag SW 0260/HW H13 (uten å ha hatt noen problemer så langt, og er heller ikke kjent at NV har vært oppdatert på verksted).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Min app har nå gått tilbake til å feile når jeg sender kommandoer til bilen. Gjelder det flere?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PF

Sitat fra: Orbit på fredag 13. august 2021, klokken 17:01
Min app har nå gått tilbake til å feile når jeg sender kommandoer til bilen. Gjelder det flere?
Min fungerte i går (søndag) som forventet. 2019 limited modell

Orbit

Sitat fra: PF på mandag 16. august 2021, klokken 07:49
Sitat fra: Orbit på fredag 13. august 2021, klokken 17:01
Min fungerte i går (søndag) som forventet. 2019 limited modell
Jeg prøvde ikke i går, men i dag fungerer det igjen også for meg.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA